2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Welke klepveertang
Henk50
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 31-08-2008

Gepost: 19 februari 2011 10:29 PM
  [ # 16 ]

Bedankt Nico voor de uitgebreide uitleg! Ik heb hem inmiddels ook aangeschaft. Ik ga het gebruiken bij een 1.4 TU motor. En voor de Honda C50…

Citroen Berlingo M49 1.6 16v

Profiel  
 
Henk50
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 31-08-2008

Gepost: 27 maart 2011 10:39 PM
  [ # 17 ]

Nou, ik heb ‘m inmiddels ook gebruikt, werk prima, maar ik heb geen ervaring met die andere, dus echt vergelijken kan ik niet.
Paar foto’s op de TU3M kop:

Omdat de tang niet goed past op de klepveerschotel (lees verhaal van Nico, maar je hebt daar idd weinig last van), draai ik aan de klepschotel kant. Ik had nog een oud lagertje liggen en een dikke ring, die heb ik er tussen gedaan, dan draait het alleemaal wat soepeler. Was er heel tevreden over. Je hoeft inderdaad de spruitstukken niet te verwijderen.

Nu m’n 309 XUD9 dieseltje maar eens een keer doen, moet toch kleppen stellen en met een koppakking van 18 jaar oud haal ik de kop er gelijk maar af om de kleppen in te slijpen en de seals te vervangen. Met 350k op de teller mag dat wel een keer.

Citroen Berlingo M49 1.6 16v

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 27 maart 2011 11:58 PM
  [ # 18 ]

Gho en ik gebruik nog steeds de verbouwde lijmklem van toen ik 20 jr oud was. Ik had geen geld, een beetje gereedschap en een ‘75 er CX wit met rode bekleding zonder diravi lolol Dan moet je wat improviseren en dat is destijds goed gelukt.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
Henk50
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 31-08-2008

Gepost: 28 maart 2011 01:42 PM
  [ # 19 ]
samuel schreef:

Gho en ik gebruik nog steeds de verbouwde lijmklem van toen ik 20 jr oud was. Ik had geen geld, een beetje gereedschap en een ‘75 er CX wit met rode bekleding zonder diravi lolol Dan moet je wat improviseren en dat is destijds goed gelukt.

Haha, ja m’n Honda C50 kleppen deed ik ook altijd zo, met een lijmklem en een stuk uitgezaagde verwarmingspijp. Maar op een gegeven moment kom je in je rijke dagen en moet het geld rollen, dus ach wat is dan 25 euro voor zo’n ding? Veel erger is het dat ie de rest van je leven ongebruikt ergens in de weg ligt….

Citroen Berlingo M49 1.6 16v

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook