3 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
GS pallas 1977, op naar de “gelijkvormigheid” !
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 19 februari 2011 09:10 PM
  [ # 31 ]

Wat moet ik in huis halen om de hele verdeler om te bouwen ? Is dat een dure zaak ?

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 19 februari 2011 10:31 PM
  [ # 32 ]

Een complete ontstekingshuis/verdeler opzoeken.

Kunt dat net zo duur maken als je zelf wil.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 21 februari 2011 08:10 PM
  [ # 33 ]

Ok, het ontstekingshuis en de hele Ducellier verbouwing zijn onderweg naar mij. 
Is het ondertussen verboden of niet om de motor te laten draaien ZONDER de fan erop ?

Ik zou kunnen denken dat er dan geen koeling is.


En nog een detail: ik heb om de achterste bollen te vervangen de veerpoot eruit gehaald.  Die ene leiding gaat duidelijk naar de “atmosfeer”, maar ik heb linksachter ook die andere leiding losgetrokken. 
Waarin moet die weer verdwijnen, en is deze plaats te bereiken ?

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 21 februari 2011 10:10 PM
  [ # 34 ]

Net zoals voorzijde het je op de veercilinder een stalen HD leiding, een rubber retour en een rubber ontluchtings slang.

Je kunt de motor wel even zonder fan laten draaien, uiteraard niet lang.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 21 februari 2011 10:15 PM
  [ # 35 ]

Ok, bedankt Frank, maar die rubber retourleiding, waarin verdwijnt die en kan ik daarbij zonder de benzinetank of dergelijke te verwijderen ?

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 21 februari 2011 10:41 PM
  [ # 36 ]

Kijk eens onder je inspectie luikje in de kofferbak. Ik weet zo niet uit mijn hoofd hoe die loopt.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 22 februari 2011 03:05 AM
  [ # 37 ]

Ooit eens iets meegekregen dat je wel de bout van de fan in de krukas moet draaien omdat anders de poelie los kan schieten. Zoiets in elk geval.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 22 februari 2011 09:05 AM
  [ # 38 ]

Ik stelde deze (domme?) vraag omdat ik momenteel de motor laat draaien op de startmotor.  Ik ben zo bang om iets verkeerd te doen, als de dood voor een vastlopende zuiger of iets dergelijks ...

Donderdag komen de velgen terug, en dan zal ik toch bijna moeten gaan durven rijden.

Vandaag heb ik tijd om de achterkant verder te bestuderen.  Kan de benzinetank eraf zonder de hele achtertrein te demonteren ?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 februari 2011 09:59 AM
  [ # 39 ]
Midfriesland schreef:

Ooit eens iets meegekregen dat je wel de bout van de fan in de krukas moet draaien omdat anders de poelie los kan schieten. Zoiets in elk geval.

ja bij bepaalde typen loopt dan de tandriem met rol eraf…..

KNAK>....

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 22 februari 2011 10:04 AM
  [ # 40 ]

Zie je wel , soms komt er uit een domme vraag nog interessante informatie. 

En die benzinetank ?  Kan die er gewoon zo af ?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 februari 2011 10:13 AM
  [ # 41 ]

Nee ik dacht het niet…Er is iets met contra moertjes waar je niet bij kan..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 februari 2011 11:24 AM
  [ # 42 ]

Als het orgineel is, kan ie er zo af (zit met allemaal M7 boutjes in speednuts gemonteerd).

Citroen!

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 22 februari 2011 12:57 PM
  [ # 43 ]

Ik vind allemaal bouten met moeren, en ook zes ontbrekende ...

Dat zal waarschijnlijk komen door het slordig vervangen van de tank in het verleden.  Dus dan zijn dat van die clipjes (speednuts?) die erop moeten ?

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 23 februari 2011 02:01 PM
  [ # 44 ]

Ziezo, speednuts gelocaliseerd.  De tank is eraf en alles is proper gemaakt tot in de kleinste hoekjes.  Wat me opvalt is dat de verschillende benzineleidingen blijkbaar gewoon op elkaar zitten geschoven.  Is dat normaal zo , of moet er op iedere verbinding een slangklem of zoiets ?

Ik zie dunne leidingen aan elkaar gezet met dikkere stukken.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 23 februari 2011 06:14 PM
  [ # 45 ]

Dat er geen klemmen om de benzineleiding zitten is standaard. Wel verstandig om hte nu wel te doen.

Profiel  
 
 
3 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook