8 van de 30
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
“Egberts” ID break: Verkocht aan Gelaleo
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4909
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 17 februari 2011 01:29 PM
  [ # 106 ]

Jawel hoor, die mannen zijn geen beginnende amateurs en weten de afmetingen, afstanden en welke hoek er in moet zitten.

Wat ik heel vaak zie is dat er reparatiedelen aan de onderkant van de voorschermen over de roest heen worden gezet en dan is het dus aan de onderkant te lang geworden. Let maar eens op,. dan zie je dan met een zekere regelmaat.

De juiste manier is iets meer werk, de slijptol of metaalzaag en het lasgereedschap.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 17 februari 2011 03:03 PM
  [ # 107 ]

De maatvoering is helaas niet altijd hetzelfde, en moet dus aangepast worden aan de overige plaatdelen. Vandaar mijn bedenkingen.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 19 februari 2011 01:12 PM
  [ # 108 ]

De foto’s

Gatenkaas:

Reaparatie deel wat niet goed past:

Door er een wig uit te halen, passend gemaakt:

Stuk binnenscherm met montage oog vervangen, moest helemaal op maat gemaakt worden.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 19 februari 2011 01:49 PM
  [ # 109 ]

Dat zijn toch beste afwijkingen - zou er zoveel spreiding in de maatvoering hebben gezeten in de loop der jaren? Of passen die delen sowieso nooit? In elk geval weer een mooi stukje werk. very good

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 19 februari 2011 03:02 PM
  [ # 110 ]

Dat ziet er goed uit.
Heb je nu geen verschil tussen de oude en de nieuwe situatie wat betreft de hoeveelheid plaatwerk?
Of was dat nieuw inzetstuk echt veel te royaal?
Ik zie dat je het stuik tegen elkaar hebt gelast, netjes gedaan.
Wat zit er altijd een hoop plamuur op zo’n oud scherm he.

Groeten Peter.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 19 februari 2011 06:05 PM
  [ # 111 ]

Dat is wel een enorm verschil inderdaad! Mooi werk verder.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 februari 2011 08:23 PM
  [ # 112 ]

Volgens mij zijn dit slecht passende reparatiedelen. Deze zijn vast niet geleverd door het clubmagazijn?

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 februari 2011 11:41 PM
  [ # 113 ]

deze zijn idd echt slecht passend. Die van chyparse wijken ook af naar niet meer dan enkele mm. Ik dacht dat Sars de delen voor chyparse maakt. Ik zou in ieder geval klagen bij CTA.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 20 februari 2011 01:02 AM
  [ # 114 ]
pavang schreef:

Dat ziet er goed uit.
Heb je nu geen verschil tussen de oude en de nieuwe situatie wat betreft de hoeveelheid plaatwerk?
Of was dat nieuw inzetstuk echt veel te royaal?

Dat nwe stuk was echt ruim 1 cm te royaal.
Ik zal gaan klagen bij CTA

pavang schreef:

Dat ziet er goed uit.
Ik zie dat je het stuik tegen elkaar hebt gelast, netjes gedaan.

Nee, ik heb op het oude deel een verzet randje gemaakt, dus niet stuik maar overlappend. Ik ga het overlappende deel vol laten lopen met epoxy, dus dan is het gelast en geplakt

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 03 april 2011 08:53 PM
  [ # 115 ]

Afgelopen maand zeker niet stil gezeten.
De hele auto een goed antiroest behandeling gegeven:
Eerst alle holle delen en naden met Fluid Film: dat blijft dun en kruipt overal goed tussen. Na enkele weken toen het uit gekropen was, overal een lekkere laag Mike Sanders Fett overheen. Prima te doen door te verwarmen in een oude friteuse en de spuit tussendoor op een el kookplaatje te zetten. Wat is dat een vreselijk vieze vette smurrie zeg. Bij het opbouwen krijg je nu steeds enorm vette handen en kleren. Dat kan de komende tijd echt niet meer gaan roesten.
De voorschermen zijn beiden weer helemaal af, ben erg tevreden over het resultaat. Heb ze ook zelf gespoten. Dat blijft moeilijk, paar zakkers en sinaasappel. Dus schuren met 400, daarna 1000 en dan poetsen. Dat is nog niet af, maar heb ze inmiddels wel weer af gemonteerd en op de auto gezet. Ben eigenlijk erg tevreden nu ze nog niet hoog glanzend gepoetst zijn. Want lak rest auto is wat verweerd en daar staat een hoog glanzend deel niet bij. Nu past de glans van de schermen erg goed bij de rest.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4909
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 03 april 2011 09:20 PM
  [ # 116 ]

Ik doe het alleen met 2000 Egbert en dan vooral de tijd nemen. Klein vlak blokje met 2000 er omheen, sproeifles met water en lekker rondjes draaien tot het zakkertje of ander ongerechtigheidje weg is en vooral niet te hard drukken. Poetsen met grof en daarna fijn en je ziet niet eens meer waar het zakkerte heeft gezeten.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 03 mei 2011 08:47 PM
  [ # 117 ]

Gisteren de break APK laten keuren en de schorsing er af gehaald.
Had mij niet gerealiseerd dat je er een kachel in moet hebben ( ruit ontwaseming), dus moest nog even terug.
Ook dit keer is ze ( net als de vorige keer) voor 2 jaar gekeurd, dat terwijl er LPG in zit. Is die norm veranderd?
Afgelopen maand de auto weer netjes opgebouwd, schoongemaakt en de voorschermen na spuiten en met 2000 schuren gepoetst.
Lekker spul dat Mike Sanders Fett. Alles is bagger vet, de schermen glijden uit je handen als je niet oppast. Maar roesten zal het voorlopig niet meer.
Ben uiteraard nog niet klaar: de 4 portieren moeten nog en de 23 motor die ik in onderdelen heb moet in elkaar.
Al met al erg tevreden en ik neem de break zaterdag mee naar Citromobile

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 mei 2011 05:00 PM
  [ # 118 ]

Mooi werk. En goede reis. Wellicht komen we elkaar nog tegen zaterdag.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 14 augustus 2011 11:31 PM
  [ # 119 ]

Gisteren kleppen gesteld.
Bij proefdraaien een plof en daarna fors tikken. Ook iets onregelmaitg lopen.
Vandaag na afkoelen kleppen gecontroleerd, had ik 1 inlaat niet geod geborgd en was de moer er af gelopen en de speling naar maximaal getrild. Gelukkig is de moer te groot om door de olie afvoeren te gaan en kon ik die weer vinden.
Stomme fout, dit is mij nog nooit overkomen!!!

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 15 augustus 2011 12:23 AM
  [ # 120 ]

Alleen degene die niets doet maakt nooit een fout. Trillende moertje heeft niets vernield?

Profiel  
 
 
8 van de 30
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook