8 van de 92
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n Digit oftewel “de karakterbak”..
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 07 januari 2011 03:11 PM
  [ # 106 ]

Al een datumpje geprikt voor de klusdag?
Ik heb er wel zin in!  Cool

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 januari 2011 04:27 PM
  [ # 107 ]

Zo, gisteren wat spulletjes gehaald voor de Digit:


-4 BX stalenvelgen met band
-Een ruitenmechanisme

MCdean bedankt..

Zo, het verzamel lijstje van onderdelen wordt kleiner, nu alleen nog 2x stabilitatiestangen..


PS De type1 LM is niet voor mij…

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 16 januari 2011 05:45 PM
  [ # 108 ]

Dat had je even tegen Coen moeten zeggen, dan had hij die ook mee kunnen nemen Smile. Het gaat wel goed komen met deze Digit zo te lezen!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 19 februari 2011 08:19 PM
  [ # 109 ]

....Aangezien ik volgende weekend aan de Digit wil ga werken, heb ik de stallingseigenaar opgebeld of de Digit van de week buiten kan worden gezet….

(Nu komt het) “Hij loopt wel erg beroerd” zei de stallingseigenaar, of te weinig benzine of de distributie is niet goed opgelegd (verkeerde afstelling) vermoed hij. Dus heeft hij ze maar naar binnen geduwd!

Nouja, maandag even wat benzine erin gooien en hoopen dat dat de oorzaak is..

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 19 februari 2011 08:28 PM
  [ # 110 ]

Is er niet getest of de motor goed liep na het vernavngen van de riem?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 februari 2011 08:31 PM
  [ # 111 ]

Hoelang heeft de BX niet gelopen?

Wellicht een vuile carb?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 20 februari 2011 11:41 AM
  [ # 112 ]

Of een versleten carburateur. Mijn GT liep ook erg beroerd bij koude start, door een versleten carburateur.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 20 februari 2011 02:01 PM
  [ # 113 ]
knäckor schreef:

Is er niet getest of de motor goed liep na het vernavngen van de riem?


Dat weet ik dus niet, maar het lijk me wel logisch dat je dat doet?

Maar ik heb het wel meegemaakt dat men bij mijn GolfII de distributieriem niet goed opgelegd hadden..


Arjan,Hilko: Dat zou ook nog kunnen, maar hij heeft eerst wel goed gelopen toen hij gestart werd.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 20 februari 2011 09:33 PM
  [ # 114 ]

Sta je zelf helemaal buiten die reparatie, het is toch jouw auto? Of is hij door de stallingseigenaar gerepareerd buiten jouw weten om?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Gepost: 20 februari 2011 09:53 PM
  [ # 115 ]

Volgens mij is de auto wegens geschorst ook gewoon op een trailer terug gekomen van de garage…

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 20 februari 2011 09:54 PM
  [ # 116 ]

Okee, maar dan weet je toch wel of hij loopt of niet, of liep hij in eerste instantie als niet?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 20 februari 2011 10:17 PM
  [ # 117 ]

Mijn GT liep dan wel, en dan niet goed. En dat lag echt aan de carburateur. Maar goed, de timing van de distributie nalopen kan natuurlijk geen kwaad.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 21 februari 2011 12:32 AM
  [ # 118 ]
knäckor schreef:

Sta je zelf helemaal buiten die reparatie, het is toch jouw auto? Of is hij door de stallingseigenaar gerepareerd buiten jouw weten om?

Deze reperatie is door Hegru gedaan en per ambulance gehaald en gebracht. De stallings eigenaar wou hem rijdend wegzetten.

Hij heeft voor de reparatie bij Hegru nog gelopen, en klonk prima. Nouja ik hoop dat het aan te weinig benzine of aan de carburateur.

Maar de timing van de distributie ga ik eventjes nalopen!

Wordt vervolgt!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 21 februari 2011 09:30 PM
  [ # 119 ]

Helaas ze toont karakter, in een negatieve zin.

Ze loopt na het starten steeds beroerder, tot ze haast afslaat. Dit is best vreemd, omdat ze voordat ze na Hegru ging perfect liep!

Nou vermoed de stallingseigenaar, (die zelf sleuteld aan auto’s)
dat de timing niet goed is van de distributie . Dit denkt hij eerder aan dan aan de ontsteking of een vuile carbarateur.

Dus neem ik morgen contact op met de garage..

Dus de klussen worden even voorruit geschoven…. hmz

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 21 februari 2011 10:14 PM
  [ # 120 ]

Timing controleren zonder op merktekens te zetten:

1 verwijder de bougie van de eerste cylinder (aan de bakzijde)
2 verwijder het klepdeksel.
3 Zet de auto aan 1 kant omhoog (op een krik met een bok erbij)
4 draai aan het wiel, terwijl je een schroevendraaier in het bougie-gat houdt. Draai zolang, totdat de schroevendraaier weer terug naar beneden wil gaan.
5 zoek het “wisselpunt” - daar waar de schroevendraaier op z’n hoogst staat. Dit is BDP, ofwel het Bovenste Dode Punt.
6 Controleer of de kleppen van de eerste cylinder gesloten zijn. Ja = goed, nee = fout, timing verkeerd.

Kan je hier wat mee?

Profiel  
 
 
8 van de 92
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook