Hoi allemaal,
Ik heb me onlangs en zx 1.6aura gekocht, reden was de berlingo die met zoveel stukken zat dat ie eig niet meer de moeite was om te maken.
Het gaat over een 1.6i van 1991 met 124.000km op de teller.
Zeer proper wagentje met elektrische ruiten, elektrische spiegels (had nooit verwacht van een auto van 20jaar oud)
Tis een 5-deurs omwille van de kindjes die erin moeten.
Had 7 jaar stil gestaan en nu ben ik stilaan alles aant opkuisen wat ik tegen kom onderweg.
Al direct nieuwe riempjes erop gelegd, op 3000 km driemaal de olie vervangen om de ouwe nest eruit te halen, en hij wordt maar zuiniger met de tijd!!! Rij nu toch een mooie 600km met 45 liter. Proper voor een oude wagen vond ik al.
Wagen vond ik was in zeer goede staat, geen krassen, geen roest geen zichtbare mankementen (opt eerste zicht)
Nu gaik straks nog even zien voor een volcane 2.0 van 1992 omdat de zx echt wel een superautotje is.
Hopelijk kan ik hier nog veel dingen bijleren op dit forum. Volg dit al een tijdje maar nog maar net geregistreerd.
En binnenkort op zoek naar een zx 2.0 16V
Heb altijd al met citroen gereden en de wagens blijven me goed gezind.
(berlingo 1.9D, saxo 1.6i 8v (getuned), C2 1.4i, berlingo 2.0 HDI, zx 1.6i) heb ik in de loop van de jaren versleten, de zx ben ik nu aant verslijten
Pain is temporary, glory is forever…
Totaal aantal Berichten: 816
- Xsara diffrence 2
foto,s ?
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Foto’s zal ik er morgen opzetten.
En ja hoor, ik heb me daarnet ook nog een prachtige zx volcane 2.0i op de kop kunnen tikken.
Testritje gemaakt en ni te lang getwijfeld.
110.000km van eerste eig, bwj 92
Ze wouden na 20 jaar toch eens een andere auto (dat geloof ik graag)
Hier heb ik wel een paar foto’s van…
Sebiet eens zien hoe ik ze erop zet
- Xsara diffrence 2
tof een volcane 2.0 ben nieuwschierig geworden
en wat je foto,s plaatsen betrefd ga naar
upload je foto daar copieer de url en plakken in het forum en hij staat er op
zelfs ik kan het
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Voila, enkele fotokes, die vant interieur hebk morgen
wow da’s een gave kar, kom er eens mee langs daar wil ik wel eens een toerke indoen.
daar moet je zuinig op zijn want die begint erg zeldzaam te worden en dat met zo’n km stand man mooi man.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
- Xsara diffrence 2
zeker een mooie zx compliment hoor dacht eerst dat je die van marktplaats af had die was ook zo mooi origineel maar deze is nog veel mooier top!!!
nog gaver er zit AIRCO zie ik op kapaze man wat een kar en dat voor die prijs een KOOPJE!!!!!!
- Xsara diffrence 2
leuke site kan ik ook is bij de zuiderburen kijken wat er te koop is
Hey dankjewel voor de complimenten, ben hem net gaan halen en het is een superkar.
In die staat, magnifiek gewoon, alsof hem nieuw is.
En inderdaad de versie met airco!!
volgens mij wist ie niet wat ie verkocht heeft. Alle het is natuurlijk wel een auto van 20 jaar oud (je moet er natuurlijk van houden van zo’n wagen. ) maar met een km stand van 111.000km en volledig ingevuld onderhoudsboekje, moeilijk te vinden vrees ik.
Staan nog de originele alu velgen onder, die laat ik ook staan. Alleen de achterste spoiler boven aan het dak is vergrijsd door de zon, die zou ik wel nieuw willen zetten.
Heb hem ook helemaal niet duur betaald (durf het bijna niet zeggen)
Heb zelfs nog van de prijs afgepingeld
Nu direct aan een smeringsbeurt beginnen, das eerste wat hem te eten krijgt, nieuwe olie en heel het gedoe wat erbij hoort. Dan een andere radio erin want deze is wel echt van voor de oorlog.
En zien voor de originele asbak, want die is er blijkbaar uit.
De wagen zal ook enkel in het weekend buiten komen, voor de rest blijft ie netjes in de garage staan dus het aantal km’s zal ook helemaal niet veel omhoog gaan.
Nu een vraagje, de distributieriem, wanneer moet deze vervangen worden? 120, 140 of 160.000km, want ik zou hem voor geld ter wereld in de prut willen draaien. Dan liever op 120.000 uit voorzorg dan op 140 en stukken rijden.
Kortom, het is eig gewoon een klassebakje (in de mate van natuuurlijk) in supergoede staat.
Ga ik volgens mij veel plezier aan hebben.
Alst schoon weer wordt eens een fotoshootje doen ^^
asbak kan je uit elke zx halen zijn nl allemaal hetzelfde (wel ff de kluer checken.
achterspoiler met een fohn warm maken dan kan de zwearte kleur weer terug komen ander gewoon veel is de zwarte plastic maker zetten.
en die distributie riem gewoon NU vervangen na 5 of6 jaar moet ie zoizo gedaan worden want de km’s loopt ie (nog)niet je moet het risico niet nemen