3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Nieuwe zuigers en cilinders
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 februari 2011 11:05 PM
  [ # 31 ]

Dus is de cilinderwand van een 1299cc ZEKER dik genoeg!

Do the math!!! Smile

Citroen!

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 20 februari 2011 11:59 PM
  [ # 32 ]

Daar twijfelde ik ook niet aan, net als een eend cilinder dik genoeg is… Zullen we het weer over afmetingen hebben?
Dan zal ik nog wat ‘math’ doen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 februari 2011 12:09 PM
  [ # 33 ]
DriverD schreef:

Waarom zou dat (te) weinig zijn?

Opgeboorde honda SS50 cylinders werden te heet en liepen vast…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 21 februari 2011 07:28 PM
  [ # 34 ]

En hoe dik waren die?
Bovendien: Hoe zet het met de smering/koeling/motorvermogen?

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 februari 2011 07:33 PM
  [ # 35 ]

Hoe kan je een cilinder van een Honde brommer nou gaan vergelijken met een GSA cilinder? Dat is net zo iets als appels en peren. Een GS(a) motor is chronisch OVERkoeld. Voor dat die te heet wordt en vastloopt moet je wel erg lijp bezig zijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 21 februari 2011 08:18 PM
  [ # 36 ]

Hoelang kan een GS motor draaien zonder de fan erop ?

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 22 februari 2011 12:17 AM
  [ # 37 ]

Volgens mij wil bogaard enkel doormiddel van een voorbeeld aangeven dat er grenzen zijn aan opboren, over het algemeen zijn die snel bereikt bij lucht gekoelde cilinders . . .
En hoe lang zonder fan, probeer het anders even met je stop watch erbij! Lijkt me niet echt relevant!

Zullen we nu wel weer terug naar het onderwerp?
Of zijn hier geen leden die een schuifmaat hebben?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 februari 2011 12:22 AM
  [ # 38 ]

Een schuifmaat? Vandaag nog in de hand gehad. Maar helaas: Geen losse cilinders….
En zoals Waterman al schreef: Een GS-blok is sterk overkoeld.

Citroen!

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 22 februari 2011 10:52 AM
  [ # 39 ]
DriverD schreef:

Een schuifmaat? Vandaag nog in de hand gehad. Maar helaas: Geen losse cilinders….
En zoals Waterman al schreef: Een GS-blok is sterk overkoeld.

en dáár gaan we weer…
Dus uitboren tot 85,9 mm en dubbele turbo’s met intercooler is geen probleem, want het blok is toch sterk overkoeld!

goed te weten confused

(Sluit het topic anders maar, dan open ik wel een nieuwe met een helder onderwerp en een duidelijke vraag.)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 februari 2011 11:00 AM
  [ # 40 ]

helemaal eens. dicht.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook