Gelukkig duurt het voor mij nog een week of 3 voordat ik ga besluiten. Ik wacht tot die tijd rustig af wat hier gebeurt en geschreven wordt. Als ik het zo begrijp gaan de eerste toch wel langzaam hierheen komen. Als dat eenmaal gaat gebeuren zullen er denk ik spoedig meer volgen en dan durf ik het ook wel aan. Wachten tot ergens in augustus of misschien later ga ik niet doen.
Nou, ik neem even mijn voorbeeld erbij.
Toen ik begin januari in de garage kwam en ik de DS3 wilde kopen, zei de verkoper meteen, “hou er wel rekening mee dat de levertijd inmiddels minimaal 5 maanden is”. Dit vind ik gewoon netjes. Eerlijkheid is het belangrijkste.
Maar 1 ding wil ik even zeggen: PARIJS, SCHIET EENS OP MET DIE PRODUCTIE!!!!! IK WIL RIJDEN!!!
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Mijn dealer heb ik in januari gevraagd wat de levertijd ongeveer zou zijn. Mij is verteld dat het op dat moment zo’n 15 weken was, afhankelijk van de configuratie natuurlijk. Zijn verwachting is dat deze tijd langzaam terug gaat lopen. Ik hoop dat het zo is, want 1 maart kan ik pas bestellen en ik wil voor 1 augustus rijden (ivm zomervakantie). Fingers crossed dan maar…
Jullie hebben gelijk de onze is zonder start/stop functie.
En aangezien die van jullie allemaal stil staan is de onze vrij vlot erdoor kunnen gaan.
Want een maand vroeger had toch niemand verwacht.
Papierwinkel en aanvraag nummerplaat zijn vandaag gedaan. Dus vrijdag rijden.
Hier een eerste foto.
RIFWACHTER in dit nu een EHDI nee toch?
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Ze noemen hem e-HDI, maar na selectie van de motor komt de keuze van de versnellingsbak.
Die kent e-HDI en een normale 5 bak.
RifWachter (Bels) heeft gekozen voor een normale versnellingsbak (104 gram uitstoot) in plaats van de e-HDI bak (95 gram)
Hierdoor is de auto snel leverbaar, omdat er iets in de bak/configuratie van de volledige e-HDI de levertijd stagneert.
In NL moeten we de e-HDI bak kiezen (de andere is niet eens beschikbaar) om te voldoen aan de BPM vrijstelling/14% bijtelling
Beetje verwarrend dus, maar zo te zien noemt Citroen hem e-HDI
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
zo is het.
mogen we concluderen dat de vertraging vermoedelijk in het start/stopsysteem ligt,daar er inderdaad wel andere diesel varianten uitkomen?
En mag ik daar uit concluderen dat we allemaal een auto kopen/gekocht hebben die nog niemand heeft kunnen rijden, dus niet weet hoe die rijd, en we daar minimaal € 20.000 aan uitgeven ?
vrees allen verblind door de looks,en geen wegenbelasting
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Nee hoor. Ik ga deze auto ook bestellen, heb met een DS3 gereden en ook met een C3 1.6 HDI 90 pk. Tja, veel dichter gaat het nu niet in de buurt komen, maar veel verschillen zal het ook niet.
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Dat hopen we dan maar.
een vraag waar ik nog geen duidelijk antwoord op heb gevonden,worden er op dit moment al EHDI,s geproduceerd met het start- stop systeem zoals wij dat gaan krijgen in Nederland.
lees wel op het forum dat de Franse markt voorgetrokken word,maar of dat daadwerkelijk zo is weet ik eigenlijk niet want ik vraag me af of dat wel auto,s zijn met het start-stop systeem,of met het systeem zoals een belgische forum schrijver een diesel maar dat met de iets hogere uitstootwaarde.
Ik denk dat het gaat om auto’s zonder het start-stop systeem. Ik weet het echter niet zeker.
Er rijden wel degelijk e-hdi’s rond, in ieder geval aan de overkant van de plas:
http://www.autocar.co.uk/CarReviews/FirstDrives/Citroen-C3-1.6-e-HDi/250409/
En het schijnt ook bij onze oosterburen, alhoewel ik daar alleen iets vind over de C4:
http://www.autozeitung.de/auto-fahrbericht/citroen-c4-e-hdi-110-airdream-im-fahrbericht