4 van de 26
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Van 3 naar 4 bak, Hij heeft gedraaid…
Gepost: 29 december 2010 05:40 PM
  [ # 46 ]

Jij bent dan ook niet voor niets de Uberbeun Very Happy

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 december 2010 06:05 PM
  [ # 47 ]
mark sm schreef:

Op de rechtse foto zie je de orginele flens van de id, het plan was om daar de aandrijfas van de trax tegenaan te zetten.
Nu weet ik niet hoe die aandrijfas er exact uitziet, maar volgens graddus ging dit…

steekcircel diameter op de flens uitzetten, aantal gaten uitzetten (hoeveel??) draad er in en tapeindjes maken..

of bedoel je dit niet?

Flens van de aandrijfas heeft vier gaten, maar niet in een vierkant patroon. Ze vormen dus een rechthoek.
De tapeinden in de versnellingsbak flens zijn, als ik me goed herinner, 8mm, metrisch fijn.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 29 december 2010 06:53 PM
  [ # 48 ]

Het handigst zal toch zijn om een flens bij de hand te hebben. Dat wordt sleutelen morgen Very Happy

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 21 februari 2011 10:22 PM
  [ # 49 ]

Zo, het was me het beun-dagje wel op firma W.te K.

Eerst wat spulletjes voor mezelf geregeld/gemaakt dan maar verder aan HET project voor Marc Z.
Het versmallen van de bakdelen zijn links en rechts ondertussen klaar, het is nu zaak om de steekasjes in te korten en de flenzen van de TA passend te maken op de DS assen

kost een paar beiteltjes maar dan heb je ook wat…

van de week de assen zelf inkorten en het binnenwerk van de flens vast lassen aan de buitenzijde

en dan ligt er nog een motorcarter van het blok te wachten op een tweede leven…pfff druk, druk, druk.

Afbeelding Bijlagen
IMAG0581.jpgIMAG0636.jpgIMAG0638.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

gr Mark

Profiel  
 
Gepost: 21 februari 2011 10:27 PM
  [ # 50 ]

Goed bezig Mark, ik word al nerveus Very Happy

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 februari 2011 10:28 PM
  [ # 51 ]

Ik ook…. er legt hiero een hoop roest in de tuin…. iets van gietijzer…


Grin

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 21 februari 2011 10:32 PM
  [ # 52 ]

Tja, als je het niet binnen legt gaat het roesten Mr. Green

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 21 februari 2011 10:49 PM
  [ # 53 ]

Tja de ingewanden van de bak liggen hier ook al naast de oudijzer ton, ik hoop dat ik niet mis ben als ik eens ga opruimen… Laughing

gr Mark

Profiel  
 
Gepost: 21 februari 2011 10:50 PM
  [ # 54 ]

Gelukkig liggen er ook nog een paar delen los in mijn kofferbak te rammelen Mr. Green

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 22 februari 2011 11:23 PM
  [ # 55 ]

Ik was gister zo lekker bezig, dat ik dat vandaag nog maar eens herhaald heb.
Andere zijde ook op maat gemaakt voor de steekas. De volgende stap zal het inkorten van de astappen zijn.

Afbeelding Bijlagen
te 001.jpgte 002.jpgte 003.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

gr Mark

Profiel  
 
Gepost: 22 februari 2011 11:25 PM
  [ # 56 ]

Lekker bezig Mark very good

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 22 februari 2011 11:27 PM
  [ # 57 ]

Oja ik moet de astappen ook nog verbussen om de keerringen passend te krijgen op de astap, deze heeft een maat die niet te combineren is met de nieuwe buitenmaat van de keerring die in het huis komt.
RVS busje erover krimpen dus…miss morgen wel???

gr Mark

Profiel  
 
Gepost: 22 februari 2011 11:28 PM
  [ # 58 ]

Denk je dat we deze week nog even kunnen ontsnappen naar Blankenberge?

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 22 februari 2011 11:30 PM
  [ # 59 ]

wordt heel moeilijk…met al dat gebeun blijft het ander werk liggen… Laughing

gr Mark

Profiel  
 
Gepost: 22 februari 2011 11:30 PM
  [ # 60 ]
Profiel  
 
 
4 van de 26
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook