De BX zonder enige toevoeging koste toen fl 19.900 dat is dus fl 2505,00 meer dan de BX Domage vind ik die BX Domage toch wel duur met een motor die 400 cc minder leverd en auto die geen uitrusting heeft.
De standard BX had nog een redlijke uitrusting
Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
“Hoewel citroën bij de introductie van de ID in 1956 middels een ID Normale een zeer uitgeklede versie van de ID uitbracht (heel “toevallig” ook met rubber vloermatten en gefixeerde achterruiten),
Een dergelijke uitvoering is er ook van de Ami6 geweest: Ami6 standaard, te herkennen aan ondermeer het niet hebben van de voorbeugels etc.
Ik sluit me verder helemaal aan bij de redenatie van Bassman waarom er nooit een BX Dommage bestaan heeft.
Jeroen
rocco schreef:in 31 seconden naar honderd is mischien wat optimistisch voor die auto,
een 2cv6 doet er 38 sekonden over dacht ik.**dat is in elk geval het opschrift van de sausss ente: “Von 0 auf 100 in 38.7 secunden” of iets dergelijks
Op de site van Jeroen Cats staat 36,nogwat seconden dacht ik.
Schijt aan originaliteit.
Geen idee of ‘t al ooit iemand opgevallen is, maar het Dommage-verhaal is zelfs tot in Noorwegen doorgedrongen:
http://www.citroenbx.net/Pages/Artikkel8.html
hahahahaha, hoe vind je dit nou weer??
Ik was op zoek naar plaatjes van een BX met koplampsproeiers, en toen kwam ik op de site van de Noorse BX-club uit
stond een tijdje geleden nog een import auto uit zweden? te koop met koplampsproeiers.. een witte geloof ik, weet niet met wat voor blok…
leuk dat we nu weten wat korketrekker in het noors betekent
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stuur een mailtje naar Citroen Nederland, en je weet snel genoeg of de BX Dommage nep is of echt.
als hij bestaan heeft hebben zij daar wel documentatie van
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Inmiddels is allang bekend dat ‘t ding nooit bestaan heeft hoor
Het lijkt me nogsteeds leuk om er zelf een te bouwen
Daan heeft toch nog een AX 1.0 blokkie in de aanbieding?
Een BX kan je ook voor een appel en een ei (zo ging die uitdrukking toch?) kopen. lijkt me wel grappig, zie je meteen dat het helemaal geen broodje aap is.
trouwens, de BX op die foto op die site is donker van kleur, geen rotte aardbei / mamaloe kleur.. maarja, zal wel aan mij liggen
nou nog een stalen kofferbak
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
deur63 schreef:Het lijkt me nogsteeds leuk om er zelf een te bouwen
Daan heeft toch nog een AX 1.0 blokkie in de aanbieding?
Een BX kan je ook voor een appel en een ei (zo ging die uitdrukking toch?) kopen. lijkt me wel grappig, zie je meteen dat het helemaal geen broodje aap is.
trouwens, de BX op die foto op die site is donker van kleur, geen rotte aardbei / mamaloe kleur.. maarja, zal wel aan mij liggen
pcies mijn blokkie donor bx type plaatje maken en nog een stalen kofferbak en dan zijn we er
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
deur63 schreef:En achterportierruiten die uit EEN geheel bestaan…
we moeten niet vergeten de niet hydro geveerde ophanging
(heb nog wel ax ophanging liggen teovallig
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!