7 van de 28
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

perikelen met brun scarabee - speling in de spoorstangkogel :(
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 440

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 07 februari 2011 10:00 PM
  [ # 91 ]

(vervolg)

Na het wegsnijden van de rottigheid kon het opbouwen begonnen. Degene die me hielp heeft al erg veel reconstructies gemaakt, dus deze was eigenlijk een piece of cake. Erg mooi gelast, hier en daar viel een gat, maar ook die zijn weer vakkundig dichtgelast. Vlak op de plaat is alles doorgelast, de opnieuw geconstrueerde felsnaad is gepuntlast.

Morgen ga ik alle lasnaden vlakslijpen, menie-en en tectyleren. Dan kan komend weekend de sierdorpels er weer op, en klaaro!

Daarna maar weer eens verder met de centrale deurvergrendeling…

Ron

Afbeelding Bijlagen
IMG_2976.jpgIMG_2971.jpgIMG_2978.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  

Gepost: 07 februari 2011 10:22 PM
  [ # 92 ]

Ziet er zeer goed uit Ron!!
Tof dat het gelukt is. Goede hulp is sowieso een must, maar die had je zo te zien!

Jammer hè dat sommige mensen niet de moeite nemen om iets goed te repareren, nu moest jij puinruimen, altijd zonde van het werk.  Evil or Very Mad

Edit: een tip nog. Het best kun je de plaatdelen die je er erin gaat lassen, eerst behandelen met “Inox-spray”. Lees maar eens: INOX Spray
Dit spul beschermt tegen roest, maar in tegenstelling tot bijv. tectyl of gewone lak kun je het daarna nog met lassen verwerken omdat het bestand is tegen hitte.

Zo heb je meteen ook de achterkant van de nieuwe plaat beschermd! Een top-product, wij gebruiken het heel veel.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank

- CX 2400 Pallas
Gepost: 07 februari 2011 10:28 PM
  [ # 93 ]

Tsja, het is onvoorstelbaar dat je in net zoveel tijd ook goed kunt doen…

Nu zijn er nog wat plekjes die niet constructief van aard zijn die aangepakt moeten worden (eerder gerepareerd met polyester… brrr). Maar dat komt later in dit jaar. De dorpel was nu gepland omdat ik dacht dat-ie zo niet door de keuring kwam.

Ron

AK400 op LPG

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7583

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 februari 2011 10:35 PM
  [ # 94 ]

Goed bezig!  very good

Profiel  

ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank

- CX 2400 Pallas
Gepost: 15 februari 2011 03:35 PM
  [ # 95 ]

Ik ben dan eindelijk bezig met het centrale deurvergrendeling-verhaal. Een paar weken terug heb ik uit een sloper (‘85) de deurmodules, centale doos en temporisateur gehaald. Sindsdien bezig om het electrisch schema van de sloper uit te pluizen, en op basis daarvan ben ik bezig met het opbouwen van een kabelboom. Vanmiddag had ik deze eindelijk klaar… Maar geen sjoege.

Dus nu aan de slag om de modules te testen, weet iemand van jullie hoe de deurmodules te testen zijn? Er zitten 2 stekkertjes op, een witte met 3 connectors en een bruine met 2 connectors.

Ron

AK400 op LPG

Profiel  

ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank

- CX 2400 Pallas
Gepost: 15 februari 2011 03:53 PM
  [ # 96 ]

Na nog eens zelf nagedacht te hebben, en naar de module van het achterklep-slot gekeken te hebben, heb ik kunnen herleiden dat de 2 polige stekker om en om plus of min moet krijgen, waarmee de module tot leven komt. 1 module is dood, de rest doet het.

Weet iemand een manier om te testen of de centrale module werkt? Behalve aansluiten op een andere cx…

Ron

AK400 op LPG

Profiel  

marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 667

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 15 februari 2011 04:09 PM
  [ # 97 ]

Ik heb indertijd de centrale kast in de console opengemaakt, het printje eruit geschoven en dan voorzichtig tegen het relais contact geduwd wat op de print zit. Dat moet de deurmodules activeren. Als dat werkt weet je dat je aansluitingen goed zijn.

Ik weet niet precies welk type je hebt maar bij mij was het zo dat een weerstand op de print het begeven had. Na nieuw weerstandje solderen werkt alles weer perfect.

Succes!

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  

ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank

- CX 2400 Pallas
Gepost: 15 februari 2011 05:47 PM
  [ # 98 ]

En klaar!

Na wat hele domme foutjes, en wat pluimpjes rook uit een deurmodule, werkt het dan toch (op de keukentafel dan toch). Ziehier de tafel vol spagetti…

Nu nog alles inbouwen… Is er misschien nog iemand die 4 deur-doorvoer-rubbers heeft liggen, dus de rubberen buizen die vanaf de deur naar het kozijn loopt? De mijne zijn hard geworden, en van de sloper waar ik het spul uit heb gehaald konden de deuren niet ver genoeg open.

Ron

Afbeelding Bijlagen
spagetti.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

AK400 op LPG

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7583

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 15 februari 2011 05:56 PM
  [ # 99 ]

Pluimpjes rook - de jonge onderzoeker aan de keukentafel Smile Da’s ook mijn werkwijze. Maar mooi dat je er uit bent.

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2259

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 15 februari 2011 07:59 PM
  [ # 100 ]

Mooi hoe je in typische Citroen CX-stijl alleen maar draadjes van dezelfde kleur hebt gebruikt. Smile  Ben benieuwd of het inbouwen goed lukt met deze motortjes!

Profiel  

ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank

- CX 2400 Pallas
Gepost: 15 februari 2011 10:58 PM
  [ # 101 ]

Waarom zou ik het helemaal anders gaan doen, kleurcodering neem ik ook over. Het is dat de electronicahandel geen groene draad had… Trouwens grappig dat de draad even veel kostte als de hele cv-set bij de sloper…

Ik heb de kleurcodering nu nog geschreven op papiertjes en die met plakband aan de betreffende draadjes gehangen, maar vanavond 6 kleuren isolatietape gekocht, dat komt ervoor in de plaats.

Ron

AK400 op LPG

Profiel  

ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 februari 2011 10:51 AM
  [ # 102 ]

Afgelopen weekend moest ik de ANWB laten komen omdat mijn accu ‘s nachts was leeggetrokken (door de autoradio). Dat duid mijns inziens op het feit dat de accu niet meer fris is.

Deze accu is een half jaar oud, en kocht ik destijds in de hoop dat de startmotor iets vlotter zou rondgaan. Dat was niet het geval, en ik hield het maar even op het feit dat het een zware motor is die rondgedraaid moet worden.

Met het feit dat de accu niet meer fis is, begin ik toch weer te twijfelen of de accu niet bij iedere start te hard moet werken. Ik ben dan ook benieuwd hoe “zwaar” de startmotoren van anderen rond gaan….

Verder start mijn CX doorgaans goed, maar bij koude start moet de startmotor altijd zo’n 15 slagen maken. Is dat bij anderen ook zo, of kan het liggen aan het feit dat ik op gas start? Of wellicht aan het feit dat er veel stroom naar de startmotor moet gaan en daarmee een zwakke vonk overblijft?

gr Ron

AK400 op LPG

Profiel  

Gepost: 22 februari 2011 11:05 AM
  [ # 103 ]

Hoe snel slaat de auto op benzine aan Ron?  Ik bedoel: in hoeveel slagen?

Verder: de spanningsregelaar kan ook de accu leegtrekken hè? Als deze kaduuk is dus.

Je zou eigenlijk ‘s ochtends (voordat je start dus) eens het voltage op de accu moeten meten. Als dat dan 12,1 is, wordt het al krapjes. Dan trekt ‘iets’ de accu leeg. 12,4 moet ie toch wel kunnen vasthouden. [Elektronerds: kom er maar in, want wellicht zijn deze getallen niet geheel correct!]
  Laughing

En tuurlijk kan je startmotor sowieso op z’n eind lopen. Je kunt ook even testen of ‘ie sneller draait als je er startkabels bij zet. Meestal duidt een traag “whuhuhuhuhhhh” ofwel op een overlijdende startmotor óf een te zwakke accu(spanning).

Profiel  

ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 februari 2011 11:14 AM
  [ # 104 ]

Ok, maar de startmotor zou vrij snelle slagen moeten maken? In dat geval lijkt het me een overlijdende startmotor, aangezien er niet veel verschil was toen ik een nieuwe accu installeerde.

Wat betreft het leegtrekken van de accu, afgelopen weekend was de eerste keer dat het me overkwam, en ook de enige keer dat ik de radio was vergeten uit te zetten (deze ga ik dan ook asap via het contactslot schakelen…)

Ron

AK400 op LPG

Profiel  

Gepost: 22 februari 2011 11:19 AM
  [ # 105 ]

Tja, dan lijkt het me vrij duidelijk eigenlijk. Zeker als je accu normaal wel vol blijft en je toen toevallig de radio had laten aanstaan.

Je kunt trouwens nog wel in een noodgeval met het losse draadje starten, vanuit het motorcompartiment (wel contact aanzetten) dan loopt de stroom rechtstreeks en dat geeft ietsje meer kracht aan de startmotor.

Maar eeh.. hoe start ‘ie op benzine dan? Want ook al is de startmotor traag, als de motor goed is en alle systemen daarrond, moet hij toch zo aanslaan. Heb hier een Prestige staan met hetzelfde verhaal, maar die slaat toch binnen 4 (traaage) slagen aan.

Profiel  

7 van de 28
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook