8 van de 28
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
perikelen met brun scarabee - speling in de spoorstangkogel :(
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 februari 2011 11:34 AM
  [ # 106 ]

Een slechte startmotor icm kou kan er voor zorgen dat je bobine zo weinig spanning krijgt dat het vonkje aan je bougie te zwak is. Je verzuipt dan de motor vrijwel direct…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 22 februari 2011 11:34 AM
  [ # 107 ]

Beste Ron, Mijn startmotor heeft ook lang zwaar gelopen. Ik kan je maar één tip geven: vervangen !!! Zeer wel mogelijk namelijk dat de lagers gaar zijn. De zeer waarschijnlijke diagnose bij mijn auto was als volgt. De lagers waren in ieder geval gaar. Dat is vast komen te staan door revisie van de startmotor. Zeer waarschijnlijk draaide de startmotor niet meer mooi gecentreerd rond, maar trilde een beetje buiten het middelpunt van de draaiende motor. De volgende stap is in ieder geval geweest dat de startmotor niet in één keer aangreep en het geluid gaf van een startpoging met draaiende motor: dzjieng ! Dit is niet tijdig herkend. Nu is de starterkrans gaar en moet het blok eruit. Destijds had ik liever wat meer voor een nieuw uit de door startmotor uitgegeven, dan tot 2 keer toe een revisie. Een revisie schijnt trouwens ook goed te kunnen worden gedaan. Nu heb ik een heel goede startmotor. Die loopt dus zo licht als ik weet niet wat als die aangrijpt. Als die niet aangrijpt, natuurlijk nog lichter tongue wink . Zekerheidshalve vervangen dus ! Je loopt anders kans op nog grotere schade. Bij mijn auto helemaal. Het tandwiel kan namelijk niet worden verschoven en dus blok eruit…..

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 22 februari 2011 11:35 AM
  [ # 108 ]

Het is lang geleden dat ik op benzine startte, en m’n vriendin heeft ‘m nu mee, dus kan ik het nu niet testen, resultaat volgt…

Die truc met het losse draadje moet ik maar eens live meemaken (wellicht bij de lentemeeting). Ik heb nu welgeteld 1 keer gehad (lente vorig jaar) dat de startmotor geen sjoege gaf. Na een uurtje deed-ie het weer wel.

Zondag (toen ik de ANWB erbij moest roepen) heb ik met startkabels vanaf een dikke volvo proberen te starten, maar dat ging van geen kanten (accu te leeg en te dunne startkabels volgens de ANWB telefonist). De startkabels van de ANWB waren 2 keer zo dik, en waarschijnlijk zat er ook veel meer pit in. Hiermee kon ik de startmotor als “normaal” ronddraaien, maar het duurde natuurlijk toch even voordat-ie aansloeg. De (zeer aardige) ANWB-man vroeg of de CX al lang stilstond…. Ik had ‘m de dag ervoor daar geparkeerd!

Maar goed, ik zal de startmotor er eens onderuithalen, en laten testen. Nu weer even verder met de centrale deurvergrendeling.

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 22 februari 2011 11:43 AM
  [ # 109 ]

Hmm, iets te lang zitten typen, en daarmee de posts van Bogaard en Robin gemist.

@Robin, ik herinner me nu idd jouw perikelen, ik zal er eens op teruglezen (en op zoek gaan naar een nieuwe startmotor)

@Bogaard, heel af en toe lijkt de motor idd te verzuipen (gek genoeg is dat doorgaans als mijn vriendin probeert te starten…), maar afgelopen winter ben ik toch doorgaans heel blij geweest met een goed startende klassieker… Er staat me trouwens iets van bij dat je op gas de motor niet kan verzuipen, of heb ik het dan mis?

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 22 februari 2011 11:52 AM
  [ # 110 ]

Je kunt ze nog krijgen, althans die voor mijn auto (2400 injectie) wel. David Overberg van D’Oro heeft dat pas nog voor me uitgezocht. Je zou daar kunnen beginnen met zoeken.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Gepost: 22 februari 2011 11:28 PM
  [ # 111 ]

Geen probleem hoor een startmotor. Allemaal nog nieuw te koop van bijv. Valeo, levertijd 1 dag.

@Ron: dat hij weleens weigert als hij warm is, is al een veeg teken….

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 22 februari 2011 11:32 PM
  [ # 112 ]

Of bij Hydraulique… cheese

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Gepost: 22 februari 2011 11:58 PM
  [ # 113 ]

Maar dan komt hij ook gewoon van Valeo hoor.  Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 23 februari 2011 04:46 PM
  [ # 114 ]
La Léo schreef:

@Ron: dat hij weleens weigert als hij warm is, is al een veeg teken….

Heb ik dat gezegd dan? Hij heeft welgeteld 1 keer geweigerd, toen was-ie steenkoud…

Ik ga eerst eens kijken wat de reviseur ervan zegt.

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 februari 2011 06:24 PM
  [ # 115 ]

ja je kan em verzuipen op lpg. het mengsel is dan te rijk. Hangt een beetje van je installatie af.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 23 februari 2011 07:36 PM
  [ # 116 ]
ronvanzon schreef:

Ik heb nu welgeteld 1 keer gehad (lente vorig jaar) dat de startmotor geen sjoege gaf. Na een uurtje deed-ie het weer wel.

Sorry Ron, ik had dit geïnterpreteerd als: na een uurtje afkoelen deed ‘ie het weer wel. Dat komt namelijk vaak voor bij de CX, aangezien de uitlaat er dicht in de buurt zit.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 23 februari 2011 08:02 PM
  [ # 117 ]

Als ik even hier mag inbreken: dat is heel herkenbaar! Ik heb regelmatig na (zeer) lange ritten: startmotor doet niets, en met het draadje bij de accu slaat-ie gelijk aan. Moet ik concluderen dat de startmotor dan beter preventief vervangen kan worden?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 februari 2011 10:33 PM
  [ # 118 ]

ja. of het contactslot…het heeft allemaal met spanningverlies te maken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 23 februari 2011 10:41 PM
  [ # 119 ]

Heb ik al via een relais laten lopen… helpt niet.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 februari 2011 10:45 PM
  [ # 120 ]

vreemd. Als je de draad direct op de accu drukt wordt de solenoid direct bekrachtigd en schakelt de startmotor aan. Een relais schakeling zou het zelfde effect moeten hebben.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
8 van de 28
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook