Ik heb exact hetzelfde gehad. Dit was bij mijn BX ook de startmotor.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
bij wolf electro kun je hem laten reviseren.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Klinkt inderdaad als een brakke startmotor, een solenoid die blijft hangen of versleten koolborstels.
Afhankelijk van het type startmotor dat je hebt kun je proberen nieuwe koolborstels te monteren maar een nieuw passend exemplaar heb je ook al vanaf een goeie 100 euro. Als je iets 2e hands zoekt zou ik de lokale sloop eens afstruinen, in principe past iedere startmotor uit een Peugeot of Citroen met een XU motor maar de diesels zijn doorgaans wel met een wat sterker exemplaar uitgerust.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Ik heb er nog 1 uitgebouwd liggen met 60K km Als je wil kan ik die wel in een doos steken en opsturen
Het kan echter ook een massa-probleem zijn… Loop al je massapunten eens na, haal ze los, schuur ze op, spuit ze in en zet ze weer goed vast.
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
BunnY schreef:Ik heb er nog 1 uitgebouwd liggen met 60K km Als je wil kan ik die wel in een doos steken en opsturen
Thanks voor het aanbod.Heb inmiddels echter al een recent gereviseerde onder de auto hangen.
Komende weken eens kijken of het euvel nu wegblijft, waarschijnlijk wel.
Nu de dame klaarmaken voor de jaarlijkse medische keuring…
Verwacht weinig problemen, maar toch altijd ff spannend…
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
In aanvulling op mijn vorige bericht…
De dame mocht vanmorgen richting de keuring.
Uiteraard altijd even spannend, maar na afloop goed bericht!
Enige puntje was een uitlaat die een aardig eind heen is (geen verrassing), verder was de auto in uitstekende staat.
Dus:
Vervaldatum APK: 29 september 2011.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
De ver heen zijnde uitlaat tijdens de APK is inmiddels overleden en aan vervanging toe.
Ten minste… In zoverre, ik heb geen achterdemper meer, en dat maakt zo’n herrie, wordt je misselijk van.
Dus. Nieuw dempertje gehaald, schroef schroef, oude meuk eraf.
So far so good.
En toen ging het mis.
Er zijn 2 opties:
-Middendemper ook overleden.
-Ik ben chronisch a-technisch.
Momenteel neig ik naar beide opties… Volgens mij hoort mijn middendemper er namelijk niet zo uit te zien als op deze foto.
En dat ik chronisch a-technisch ben is al eerder bevestigd.
Ik mis een stuk pijp, of niet?
Buiten dat, denk ik dat het sowieso verstandig is de hele pijp te vervangen naar voren. De aansluiting van de tussenpijp naar de middendemper ziet er ook niet al te koosjer uit…
Hoezo, je mist een stuk pijp?
De aansluiting van de nieuwe eindemper schuif je toch gewoon over het pijpje van de middendemper?
Of heb je een einddemper met een conische aansluiting gekocht?
(die is voor de injectie- en de latere diesel BX’en)
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Ehm…
Ik krijg met alle wil van de wereld mijn einddemper niet over dat uitstekende stukje pijp heen. Lijkt namelijk precies even dik te zijn qua omvang….
Wellicht heb ik dan de verkeerde pijp, maar dit is wat ik meekreeg op advies van de onderdelenhandel…
Als je het uiteinde ziet van dat pijpje op de middendemper, lijkt het ook of daar een stukje is weggerot.
Zoals al eerder aangegeven, kan natuurlijk gewoon aan mij liggen. Maar je zult het wel met me eens zijn dat die middendemper er niet bijster goed uit ziet…
edit: Ik heb overigens ook geen flauw idee wat een conische aansluiting is
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Heb de hoop opgegeven en haar naar de dealer gebracht. Kreeg het niet voor elkaar, en prikte met een schroevedraaier ook gaten in de tussenpijp.
Aangezien ik de komende weken niet over een brug kan beschikken en toch 70 km naar mijn werk moet, had ik geen tijd om geduldig verder te prutsen, en zonder brug een tussenpijp en middendemper vervangen zag ik ook niet echt zitten.
Goede nieuws is dat er nu voor 250 euro een splinternieuwe tussenpijp, middendemper en einddemper onder hangt. Moet er dus weer even tegen kunnen!
Hoop ik
gemak dient de mens! gefeliciteerd!
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Dames ende heren,
Het Bixje volbrengt nog altijd dagelijks haar taken, snort en schakelt vrolijk tot nog toe, en gaat eigenlijk best wel lekker.
Zo’n 9 maanden geleden druppelde deze dame echter een beetje uit het verdeelblok voor de LHM. (Net achter de radiateur). Niet zo’n probleem, paar druppeltjes, eens in de 6 weken of zo moest er een half litertje LHM bij. Weinig last, dus maar lekker zo gelaten.
Dat halve litertje LHM per 6 weken, is echter uitgegroeid tot een litertje per week…
Het voordeel is dat ik de komende 20 geen onkruid hoef te wieden op mijn inrit (en eigenlijk elke inrit in een straal van 50 meter), maar dit wordt toch wel zo langzamerhand een beetje te gortig.
Ik zal er dus toch aan moeten geloven om dat blokje te vervangen.
Hebben er mensen ervaring met het vervangen van dit verdeelblok?
Is het moeilijk, of wel te doen?
Moet ik nog bang zijn voor afbrekende leidingen? (Dat zou een stuk zuurder zijn namelijk…)
Tips en tricks, graag!
En als laatste nog trouwens, nieuw blokje bij de dealer bestellen, of voldoet een exemplaar van de sloop prima?
Thanks alvast,
Teun
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Even een revisiesetje, waarschijnljik zijn de rubbers uitgedroogd.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
O kijk, dat zou meevallen inderdaad en klinkt niet bepaald onlogisch.
Die leidingen zijn verder gewoon los te krijgen met de nodige dosis geduld?