Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
die had jij er ook niet op waterman!
als je het nokje vet maakt slijt het niet. Zit al een ton in mn DS!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Helemaal waar, als iemand deze (complete) set over heeft voor weinig hou ik me ook aanbevolen…
Maar voor de fun wil ik ook nog wel een GA5 GD4 hebben!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:die had jij er ook niet op waterman!!!
Klopt. Gewoon omdat ik zo’n setje niet had liggen en te ranzig was om het te gaan zoeken. Anders ahd ik dat er wel in gehad.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
True! als iemand een complete set voor weinig in de aanbieding heeft dan wil ik dat best proberen
maar de GA5 GD4 wil ik ook nog wel hebben!
(ik had deze net ook al geplaatst, maar is niet doorgekomen?)
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
wel hoor.. 2 posts omhoog.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
vreemd
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
pmd schreef:Is de vervroegingscurve aan te passen van een electronische ontsteking van een GSA? Ik dat dat dit een vastgegeven was. Wat ik had gezien heeft een GSA een andere vervroegingscurve dan een 1130 blok, dus misschien wordt het daar niet direct beter van.
Maar als het is in te stellen (hoe dan?) dan is het natuurlijk een heel ander verhaal
Mijn GSA met 1130 blokje loopt al een paar maanden zonder problemen op een on-aangepaste elektronische ontstekingsunit + bobine uit een 1299. Trekt beter, draait mooier rond, pingelt nooit en zelfs het verbruik is iets gunstiger geworden.
Als je het op een meetbank test zal de curve vast niet helemaal optimaal zijn maar ik ben er tevreden mee.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Hier nog even de foto’s: ontsteking, zoek de verschillen (en let ook op de hoeveelheid stof)
Iemand een blik van herkenning en vooral een verklaring van de verschillen?
de andere foto is van mijn uitgelopen verdelerkap, nu ik eens goed naar die foto kijk had ik misschien een beetje vet op de rand van de verdeler moeten doen (op de rand waar hij in de kap zit)...
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Verschillen gezocht en gevonden.
Citroen!
Bedankt DoctorPallas!
Je weet altijd te beschikken over de juiste boeken, ik heb er inmiddels best wat ingezien, maar ik was deze nog niet tegengekomen, hulde! Komt dit soms uit het GS werkplaatshandboek (in zo’n blauwe map) van de garage?
Is het dan de bedoeling dat ik deze oude wegpleur en gewoon in het vervolg de “nieuwe” gebruik? of zouden er ook nog puntsetjes zijn voor de oude?
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
zouden de puntjes niet gelijk zijn?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het frappante is trouwens dat mn SM dit probleem ook heeft. enorme poedervorming in de kap… heel irritant want het poeder geleidt…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
De puntjes passen wel, echter de draaddoorvoer naar de condensator niet. Dus een setje past niet zondermeer. Misschien overbodig om te melden maar de rotor past dus ook niet op de as. Dus mogelijk moet je dan een “oude” set rotor en distributiekap bestellen…
Ik denk dat ik hem maar gewoon als donor laat liggen.
Als het poeder ook geleiding heeft, dan zal het wel het schraapsel zijn van de punten uit de kap of niet?
pmd schreef:Bedankt DoctorPallas! Je weet altijd te beschikken over de juiste boeken, ik heb er inmiddels best wat ingezien, maar ik was deze nog niet tegengekomen, hulde! Komt dit soms uit het GS werkplaatshandboek (in zo’n blauwe map) van de garage?
Thanks!! De info komt uit de klapper “Recueil de Notes Techniques et Notes d’Information. Niet alles staat in de werkplaatshandboeken. Van die laatste heb ik er 10, maar geen van alle is compleet. Altijd kijk in in 3 boeken tegelijk en controleer de hele historie van het onderwerp (in dit geval de ontsteking) in de Notes. Alleen zo kan je de echte ontwikkelingen begrijpen. Heel gepluis, maar het voorkomt erg veel elende en uiteindelijk tijdverlies.
pmd schreef:
Is het dan de bedoeling dat ik deze oude wegpleur en gewoon in het vervolg de “nieuwe” gebruik? of zouden er ook nog puntsetjes zijn voor de oude?
De enige 2 onderdelen die werkelijk anders zijn tussen de 2 types (en dus niet uitwisselbaar) zijn de as en de rotor. Je kan de as van het ene type in het andere monteren, zolang je maar de goede rotor meeverhuist en zolang je maar hetzelfde model verdeler gebruikt. Een GA4 GD3 met een GA5 GD4 mixen kan dus niet. De rest is identiek. Punten zijn dus identiek, net als de verdelerkap.