Hoi allemaal,
mijn sloten zijn onlangs door een inbreker opengebroken, waardoor het slot aan de linkerdeur helemaal verdwenen is, en aan de rechterdeur beschadigd is geraakt.
Nu wil ik zelf mijn sloten vervangen, maar is dit ingewikkeld? Ik heb centrale deurvergrendeling (als ik hem links op slot doe).
Heeft iemand dit al eens gedaan en waar kun je nieuwe sloten kopen? en brengt die centrale deurvergrendeling nog moeilijkheden met zich mee?
alvast bedankt voor je reactie,
groeten van Danny
een vriend van me had het zelfde probleem met zijn Audi a4.
hij had een slot gehaald van de sloop. het probleem is nu wel dat hij overal een andere sleutel voor heeft,
Ja dat is waar, maar dat vind ik geen bezwaar. Ik heb geen zin om er een hoop geld voor te betalen als ik het zelf ook kan doen.
Totaal aantal Berichten: 823
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
De slotcilinders zijn redelijk simpel te vervangen. Als je de binnenbekleding van de deur verwijderd, moet je aan de achterzijde van de cilinder een stangetje kunnen vinden, dat naar het werkelijke slot gaat. Deze zit met een clipje geborgd en kun je voorzichtig los halen. Daarna de borgplaat aan de achterkant van de slotcilinder weg halen en de cilinder kan er uit.
Als je een aardige dealer hebt, kan hij een nieuwe cilinder aanpassen aan jouw huidige sleutel. Bij mij is dat een keer gedaan voor een ZX. Of dat bij de nieuwere sloten ook nog kan weet ik niet zeker.
Misschien is het zelfs mogelijk om de cilinder bij geopende deur, zonder demontage van de binnenbekleding los te krijgen, maar dat weet ik niet zeker bij de Saxo. Er zit dan op de hoogte van de cilinder één of twee dopjes. Die haal je er uit en dan met vrij lange boutjes kun je de borgplaat verwijderen. Zorg dan wel voor goed passende boutjes, anders valt de plaat in de deur en moet je alsnog alles demonteren!!!
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Saxo’s zat op de sloperij inmiddels. Gewoon een complete set ophalen, het is geen ingewikkeld klusje.
Edit: Als je geld wilt besparen, begin dan eens met 3 tientjes te investeren in een Haynes boek. Heb je er met de eerste klus al uit.
Totaal aantal Berichten: 823
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Inderdaad, een Haynes aanschaffen is een zeer goede oplossing, maar waarom is dan het forum er nog?? Ik vind het forum leuker dan een boek. Hier krijg je ook nog eens handige tips, een boek verzint niets bij…
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Ik heb besloten het maar eens te gaan proberen. Ik koop nu een compleet slotenset via onderdelenlijn.nl en dan ga ik er maar eens mee aan de slag….
groeten Danny
ik zie in Haynes dat ik voor het vervangen van het contactslot de airbag moet verwijderen. Ik vind dit een beetje riskant, dus waarschijnlijk kan ik dat het beste door de dealer laten doen? en de andere sloten wel zelf vervangen.
dit lijkt me vreemd. Wat wel zeker is dat je eerst de batterij moet loskopellen. Waar staat deze uitleg in haynes?