Poll | ||
Ik zou wel een set MLS koppakkingen voor mijn SM willen? | ||
Ja, ik doe dan direkt mee aan de voorinschrijving zodat ik ze vast heb | 2 | |
Ik zou ze alleen kiezen als er toch een moest vervangen | 1 | |
Ik zou alleen vervangen met de originele Reinz koppakkingen | 0 | |
Ik zou er alleen voor kiezen nadat er uitgebreid ervaring mee is opgedaan | 4 | |
Ik heb geen SM | 2 | |
Totaal Aantal Stemmen: 9 | U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen |
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mike O merkt terecht op dat je cylinders ‘flush’ met het deck moeten zijn… Dat moet dus echt een revisie shop doen.
De club heeft geen geld om te investeren.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja die gladheidsfinish is wel een belangrijk criterium natuurlijk. Het moet wel duidelijk zijn dat je dat niet effe doet met de nagelvijl van je vriendin.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ergo, blok eruit voor een koppakkingwissel als deze ? Normaal hoeft dat toch niet als je een lekkende koppakking hebt ? Dat zou betekenen, dat het toepassen van deze koppakking eigenlijk alleen interessant is als het blok er toch al uit moet voor wat anders. Is dat niet het geval, dan een koppakking van het oude soort monteren lijkt me. Of zit deze niet techneut er nu heel erg naast ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nee dat klopt wel.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dan staat mijn keuze voor de poll er niet in: ik zou ze alleeen toepassen als het blok er toch al uit moet…. Best interessant te weten is dan wat het geschatte prijsverschil is voor niet sleutelaars tussen koppakking vervangen ‘old school’ of met blok er uit, koppen vlakken en blok er weer in lepelen. Je zou de koppakking dus alleen kopen om op de plank te hebben liggen voor het geval het blok een keer echt ernstig ziek wordt. Ik zou het kunnen overwegen voor mijn restauratieproject waar het blok toch al een keer moet worden over gelepeld. En dan hangt het natuurlijk ook af van de prijs van het vlakken. Als je voor hetzelfde geld bijvoorbeeld 2 keer de koppakkingen ‘old school’ kunt vervangen, dan zou het zelfs met blok eruit niet lonen. Dit laatste kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Kijk als die kosten zouden meevallen, dan doe ik mee voor een set. Dan kan het gelijk gebeuren bij het overlepelen van het blok.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik denk dat ik uiteindelijk wel een stuk speciaal gereedschap ga maken dat het blok er niet uit hoeft om het goed vlak te maken. We hebben al wat opzetstukken voor een aantal functies, er is geen reden waarom we hiervoor niet iets kunnen verzinnen. Maar dat heb je met dit soort projekten, dat zijn dingen die je oplost als je ze tegenkomt.
Maar goed, de reacties zijn overwegend positief dus misschien krijg ik het van de grond.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mocht ik een SM hebben waar toch nog een motorrevisie voor zou moeten laten doen voor zo’n 15k, dan zou ik die 300 extra gewoon meenemen
Stemmen doe ik dus niet, want er staat geen SM voor de deur..
Haha, Arjan, inderdaad, als je één keer een revisie doet, dan pak je die E 300,- er natuurlijk bij. En ik snap heel goed dat Evert-Jan z’n bedrijfsvoering niet inricht op de revisie van SM’s. Zo vaak komt dat niet voor. Ik zou daar in zijn plek ook niet 100 van die pakkingen voor laten aanmaken. Gerechtvaardigde vraag van ‘m dus alhier.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zie wel voordelen. De nieuwere soort koppakking is absoluut beter dan die ouwe originele meuk. Mijn blok en kop zijn al vlak gemaakt volgens de vereiste methode en ik zou dus zo kunnen overstappen. Ik zou wel een set op de plank willen leggen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
alleen als je cylinders niet oversteken. Daar zou ik niet zo zeker van zijn..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
De originele koppakingen zijn erg goed, en zie de Sport maserati listing voor de “problemen” met nagemaakte koppakingen.
Wat ik als probleem zie met de MLS is dat je je cylinders misschien beter af kunt dichten, maar dat je problemen kunt krijgen met de afdichting van de kop op het blok, dat wil zeggen dat de SM daar gaat zweten.
Volgens mij zijn die MLS pakkingen veel gebruikt op moderne auto’s: Die hebben allemaal koppen met “strekbouten”, ( eenmalig gebruik), en dan is het complete ontwerp van de afdichting anders, en afgestemd op deze koppakingen. Als je dan alles “flush” moet maken…
Voor mij dus origineel is goed genoeg.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ik blijf ook bij origineel, momenteel zijn de curtilons die er bij mij in zitten niet meer te krijgen, geloof ik maar zo erg gaan ze volgens mij nu ook niet als ik rondom mij zie….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Op mijn motor zitten ook MLS pakkingen, aangezien de fabrikant van de motoren failliet is, is het bijzonder moeilijk om spares te verkrijgen. Zodoende was ik na het kapotmaken van mijn koppakkingen ook naar een oplossing aan het zoeken. Ik kwam uit bij http://www.ferriday.co.uk/copper/copper.shtml na wat mail contact kreeg ik dit antwoord :
Hello Jeroen,
Thank you for your e-mail.
I had a look at the Morini 1200 on the web, it looks like a fantastic bike. Mine is a Honda Firetorm VTR1000, a nice big V twin, but yours is another step up!
What problems are you having with OE gaskets? Is it a failure problem or are they not available from Morini?
If you are considering using my gaskets, first we must decide if they are likely to be suitable, there is some information attached for you to read. Once you have read this please come back to me with as much info about your engine build as possible & I will advise as much as I can.
Unless the tightening torques are very low it is possibly best to stay with OE figures, but if we go away from OE gaskets we also go away from OE specs… It will probably be your experience as an engine builder that decides torque at the time of build.
A pair of Bi-metal gaskets in either 0.6mm or 1.0mm will cost £158.00, plus approx £22.00 shipping to the Netherlands. They can usually be completed within a few days of me receiving OE gaskets or drawings. It is also possible that I can work from a scan of the gaskets as long as there is a rule next to them (two is even better) so I can find a true scale.
All the best Jeroen,
Mike Tanski
Ferriday Engineering
Is weliswaar voor een V twin ipv een V6, maar dit is slechts een oplage van 1 setje. Dus niet meteen 100. Ik heb verder geen ervaring met de kwaliteit, want heb zelf nog originele pakkingen kunnen scoren. Misschien is het wel iets voor jullie ??
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Het is niet helemaal MLS natuurlijk, maar wellicht wel interessant. De prijs is zo wel te doen, benieuwd wat dat wordt voor een 3 cylinder kop.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!