Maar over het algemeen maakt een 4-bak bij 120 helemaal niet veel meer toeren als een 5-bak. Ik heb er 3 jaar met volle tevredenheid mee gereden, net wat ronvanzon zegt. Als je eenmaal in zn 4 zit kan je er een heel groot bereik mee afdekken.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Precies. De enige bak die achterlijk veel toeren maakt op de snelweg is de C-matic of automaat. Dát rijdt pas brak…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
tot 120 gaat het goed, daarboven ben ik het met je eens dat een c-matic waardeloos is. Gelukkig mag/kan je in NL niet veel harder
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mogen is één…. Kunnen is iets héél anders
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Het leuke van de 4-bak is ook dat-ie verre van sloom is. Ik weet niet hoe een 5bak zich gedraagd, maar mijn 4bak trekt ook boven de 100 aardig door (wellicht vandaar de 1:6).
Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
1:6?!
Way out in the water, see it swimming.

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Op gas. Maar inderdaad, boven de 120 gaat ie als de brandweer. OK, de brandweer uit 1977 in mijn geval, maar toch…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik moet toch zeggen dat ik erg blij ben met mijn relatief lange 5de versnelling. 120 zit nog lang niet bij de 3000 rpm.
Maar ja, dat zal bij een serie 1 5 bak wel anders zijn.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Mijn GTi serie 1 5-bak loopt onder de 3000 rpm bij 100 km/h—de turbo bak is een stuk langer (moet ook wel vanwege de topsnelheid). Bij mij gaat-ie in de 5e versnelling pas lekker trekken bij 120+. Daaronder is het vooral cruisen, maar niet snel optrekken.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De 5 bak van een 77-78-79’er GTi is een stuk korter. Die loopt bij 120 net zo veel toeren in 5 als een 2000/2200 met een vierbak in z’n 4..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nelis Infra schreef:1:6?!
Een 2400 Carbu verbruikt dat wel als je een beetje lekker doorrijdt hoor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Lekker hoor, zo’n 1-traps automaat





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Maar ja, wat heeft dit allemaal te maken met een knalkleur….?
Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken




































Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
knalkleur = jaren 70 = vroege CX = 4-bak = geen probleem!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Mja, ik hoop alleen dat Sputnik door de meningen het bos nog kan zien…
Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken