Haha, had ik dat maar allemaal liggen, dan was ik nu aan het knutselen (ja niet om 23:23 uur, maar je snapt wat ik bedoel).
heel belangerijk zijn natuurlijk de picknicset en de kurketrekker in het dashboard
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Volgens mij stond in het verhaal niks over de vering hoor?
tja ook effe aan het googlen geweest op dommage en kom ik dit tegen:
wat is dit dan?
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
marx-7 schreef:tja ook effe aan het googlen geweest op dommage en kom ik dit tegen:
wat is dit dan?
Leuke photoshop van een BX coupe?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Is dat niet een slap aftreksel van een Volvo Tundra?
patje74 schreef:Is dat niet een slap aftreksel van een Volvo Tundra?
Bertone had weer een gezopen, denk ik.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
http://www.bertone.it/en/scheda_70_tundra_en.htm
Toch wel mooi, zo’n Tundra.
mpostma schreef:marx-7 schreef:tja ook effe aan het googlen geweest op dommage en kom ik dit tegen:
wat is dit dan?Leuke photoshop van een BX coupe?
Ik had deze al eens eerder gezien tezamen met andere exotische uitspattingen op basis van de BX. Dit waren ondermeer voortbrengselen van een aantal carosseriers als studie of bewijs wat er kan. Dit werd inderdaad een BX coupé genoemd.
Ik had die berg plaatjes verzameld op m’n oude PC, waarvan de HD is gecrashed. Ik weet niet meer van welke sites ze vandaan kwamen, maar er zaten ook zeer bizarre en hoogstwaarschijnlijk niet geheel nuchter verzonnen maaksels van klei bij.
`verum ipsum factum’
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Tis allemaal een broodje aap hoor.
Je vind er niets van terug, behalve informatie gemaakt door 1persoon…
Op de microfishes voor de onderdelen staat ie niet op (tegenover de 11 die weldegelijk gemaakt is staat erop).
Citroen brochures, niemand nooit gezien.
En dan nog het punt dat een klassieke vering ontwerpen/aanpassen en een stalen kofferklep maken méér ontwerp en productie kost heeft dan ja winst kan maken op het aantal dommage’s dat er zouden verkocht geweest zijn.
En trouwens, niemand koopt toch een auto met zoon naam…...
Ruben die het mooi bij zen 4x4enzo houdt
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Misschien een leuk project voor als je je ècht verveelt: C15 achterbrug onder BX meubelen, C15 hoofdremcilinder met bekrachtiging erin en een 1100 blokje. Wat de voorpootjes betreft weet ik het zo nog even niet, maar daar moet ook wel wat op te vinden zijn. Dan moet ie nog RDW gekeurd worden en ga je er toch niet mee rijden want het geheel is toch een beetje jammer… en een echte BX veert toch fijner.
Maar goed voor wie tijd en middelen over heeft en het als uitdaging ziet dit broodje aap rijdbare gestalte te geven…het is te doen en daarbij zal het wel blijven.
`verum ipsum factum’
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Een Bx degraderen, nee toch maar niet….
Laat hem maar lekker hydraulisch veren
Ruben
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
jeroen_m schreef:..... Wat de voorpootjes betreft weet ik het zo nog even niet, maar daar moet ook wel wat op te vinden zijn….
Dat zal bij de nieuwere citroens zeker niet al te lastig zijn. Het zijn gewoon McPherson veerpoten, zoals die door het gros van de automobielfabrikanten wordt toegepast op hun modellen. Alleen in het geval van de HP citroens van de laatste pakweg 20 jaar zijn dat dan poten die aangesloten worden op het HP systeem.
Torsieasje achter lijkt me ook best mogelijk. Nee, het lastigste lijkt me eerder het remsysteem. Die zal ook moeten worden omgebouwd, want om daarvoor het HP systeem intact te laten… dan kan je net zo goed de vering laten zoals die is (alhoewel Maserati het vroeger wel eens zo gedaan heeft).
Leuk, zoals de Dommage-saga regelmatig weer de kop op steekt!!
Alleen al de NAAM “dommage” zegt al weer genoeg, voor de mensen die de Franse taal een klein beetje machtig zijn…
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Robin schreef:Alleen al de NAAM “dommage” zegt al weer genoeg, voor de mensen die de Franse taal een klein beetje machtig zijn…
Of het kleurenpalet: een kleur met de naam “fraise abimé”. Een pracht van een En-Avannt redactie hoax! Ik denk dat als de makers van deze grap dit topic lezen, ze nog lachend over vloer rollen.