Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
He is maar net wat je er voor over hebt;
Als je een DS compleet laat restaureren ben je ook een gigantisch bedrag kwijt,
voor een goed gerestaureerde break vind ik dat bedrag dan niet te veel…
Een originele cabrio is zeldzaam en kennelijk zijn er genoeg mensen met te veel geld die zo`n ding willen bezitten.
Dan zou ik trouwens liever iets bijzonders laten bouwen:
(http://www.garedunord.nl/index.php?groep=3&naam=Bouw_Citroën_DS_Cabriolet)
Als je heel veel geld steekt in een complete restauratie wil nog niet zeggen dat de taxateur dat er ook in ziet. Hangt ook af van de zeldzaamheid van een model.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
DS-Frank schreef:XBXG schreef:Deze fraaie Break was ik nog vergeten.
Met alle respect, maar is € 28.500 niet een beetje veel voor een DS?
]Vind ik ook te dol. Waarschijnlijk heeft de eigenaar alle werkplaatsfacturen bij elkaar opgeteld om tot deze prijs te komen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat deze prijs realistisch is voor een DS break (met airco). Ik denk dat er nog genoeg te koop is in deze staat voor heel wat minder geld.
Ik kreeg zojuist een mailtje van een Fransman die geïnteresseerd is in de aankoop van de Break, dus ik heb ‘m maar de gegevens van de verkoper gegeven.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik kan me die prijs van die break goed voorstellen, mits die DS idd goed en mooi gerestaureerd is.
Als je nagaat wat mijn 67-er tot nu toe gekost heeft die ik in opdracht bij renaissance heb laten lassen (chassis/bodem/balken), motor revisie, techniek revisie en techniek helemaal opbouwen, jaegertableau, getintglas incl aanschaf van de DS zelf zit je al bijna aan 20k. Dan moet het plaatwerk nog..
Ik kan me heel goed voorstellen dat je zelf stelt dat ie 20 K of meer waard is. Maar als de taxateur dan langskomt en zegt, “Ja ik schat zijn waarde in deze markt, in deze staat op 12.000”, dan kun je hoog en laag springen. Meestal tellen de arbeidsuren niet mee in dit soort afwegingen.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
XBXG schreef:
Met alle respect, maar is € 28.500 niet een beetje veel voor een DS?
Die auto is compleet nieuw opgebouwd op basis van een DS20 break met maar 80.000 originele km’s. Er zit een ds 23 injectie motor in ( nieuw) en de bak is ook nieuw. Ook zit er een nieuwe airco in op r134a. 28.500 euro is voor zo’n auto helemaal niet gek en de reacties hier op die prijs tonen ook weer aan dat er maar weinig mensen zijn die weten wat een écht goede DS waard is. Zoals ook bij de sm al eens door mij verteld is er behalve het aloude club- en marktplaatscircuit nog een veel grotere markt waar écht mooie en goede auto’s voor zeer riante bedragen van eigenaar wisselen. Ds’sen en SM’s van 40-80.000!! euro zijn daar geen uitzondering. Overigens heeft deze auto aanzienlijk meer dan 28k gekost.
Overigens weet ik zeker dat een écht goede taxateur de staat van de getoonde break juist weet in te schatten en zonder angst de genoemde 28.500 euro als taxatiewaarde zal opschrijven.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
DS-Frank schreef:Als je heel veel geld steekt in een complete restauratie wil nog niet zeggen dat de taxateur dat er ook in ziet. Hangt ook af van de zeldzaamheid van een model.
Onzin.
DS-Frank schreef:Maar als de taxateur dan langskomt en zegt, “Ja ik schat zijn waarde in deze markt, in deze staat op 12.000”, dan kun je hoog en laag springen. Meestal tellen de arbeidsuren niet mee in dit soort afwegingen.
Zeker wel. Een goede taxateur houdt daar zeker rekening mee, vooral als er een herbouw-waarde bepaald moet worden. Marktwaarde zegt in dat geval geen ene moer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Mijn net hierboven beschreven 67-er die er uit ziet als een barrel/roestbak DS, is door Heffener ook goed op waarde getaxeerd.. dus ik hoefde niet hoog en laag te springen.
Bij renaissance staat ook een totaal gerestaureerde break, met gereviseerde motor, 5 bak en airco. Daar heeft degene die em zo op bestelling heeft laten restaureren 1 jaar mee gereden en hij vond er geen moer aan.. die DS moet ook 24k opbrengen.
Precies, een DS die zo opgebouwd is is dat geld gewoon waard… m’n vader heeft op eenzelfde wijze zijn Break gerestaureerd, en die is ook zo getaxeerd… prima realistisch lijkt me.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Niks mis mee.
Ik zie hier echt een mooie auto. Lijkt net nieuw…
Voor een beetje een C5 tourer betaal je meer.. Maar niet uniek zo’n C5 en over een paar jaar amper de helft waard, dat zal je met deze break niet gebeuren.
zo redeneert mijn vader ook… nu heeft ie een mooie DS Break die over 5 jaar nog net zoveel waard is, een C5 Break is een stuk minder mooi en ook een mindere investering..
waterman schreef:Die auto is compleet nieuw opgebouwd op basis van een DS20 break met maar 80.000 originele km’s. Er zit een ds 23 injectie motor in ( nieuw) en de bak is ook nieuw. Ook zit er een nieuwe airco in op r134a. 28.500 euro is voor zo’n auto helemaal niet gek en de reacties hier op die prijs tonen ook weer aan dat er maar weinig mensen zijn die weten wat een écht goede DS waard is. Zoals ook bij de sm al eens door mij verteld is er behalve het aloude club- en marktplaatscircuit nog een veel grotere markt waar écht mooie en goede auto’s voor zeer riante bedragen van eigenaar wisselen. Ds’sen en SM’s van 40-80.000!! euro zijn daar geen uitzondering. Overigens heeft deze auto aanzienlijk meer dan 28k gekost.
Overigens weet ik zeker dat een écht goede taxateur de staat van de getoonde break juist weet in te schatten en zonder angst de genoemde 28.500 euro als taxatiewaarde zal opschrijven.
Leuk om het verhaal achter deze auto te horen.
Zijn er overigens ooit Breaks standaard geleverd met injectiemotoren?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Heb hem nog staan te poetsen toen het nog een 20-er was en naar citromobile gereden.
Echt dan merk wat 75.000 orginele kilometers zijn. Op de beurs verkocht en bij de DS keiser door de nieuwe eigenaar laten ombouwen met een 23 blok en airco. Echt een pracht ding.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
XBXG schreef:
Zijn er overigens ooit Breaks standaard geleverd met injectiemotoren?
Ja, en nee. Ze hebben nooit in de prijslijsten gestaan. Maar, op bestelling kon bij citroën in die jaren bijna alles. Zo kon je een af-fabriek of af-importeur injectie-break bestellen. Er zijn er in NL in ieder geval 3 geleverd: een 21 injectie break aan TNO en 2 injectie breaks aan de koninklijke familie, geheel in pallas uitvoering. Af-fabriek.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Yep 1 van die breaks staat in soest bij een liefhebber. Leren interieur. Achterruitenwisser.. enz enz.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>