Zelfde ECU nummer is natuurlijk het beste, maar een afwijking kan zolang het motomanagement systeem hetzelfde is(dwz zelfde pin layout voor de belangrijkste sensoren) alleen moet je in zo’n geval dus wel serieus snappen waar je mee bezig bent.
Ik lees enkel dat “men denkt” laat ze eens met een concreet antwoord komen of de essentiele onderdelen spanning krijgen.
We shall see….
Krijg er steeds minder vertrouwen in ....
Erg jammer want ik was er erg blij mee en hij reeds super
Totaal aantal Berichten: 816
- Xsara diffrence 2
hey
ik had het al gezegd dat je nummers moest vergelijken had ik ook gedaan bij mij destijds en vond presies de zelfde in een andere donor zx op de sloop probleem over
dus geef niet op het zou ut nog steeds kunnen zijn
sucsess
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Ik geef ook niet op hhahaha..
De kerel waar ik hem gekocht heb komt er ook niet uit..
Hij heeft hem gesleept naar een vriend van hem in Apeldoorn die bekend staat als de citroen dokter.
Die krijgt hem zeker weer tot leven volgens mijn garage
http://www.minkehilgenberg.nl/
We wachten maar weer af…..............
Ik heb de meneer van de garage nog niet gesproken maar het probleem is gevonden.
Kabelbreuk pfffffffffff Hoe kan dat nu als je gewoon op een rechte weg rijd….....
Nu maar afwachten wat de kosten zijn want hij had het over veel arbeid.
Maar ik heb daar helemaal geen waarschuwing voor gehad.
Ben niet van plan het volle pond te betalen. Het lampje wat altijd al brandde heeft er vast mee te maken gehad…
- Xsara diffrence 2
een kabelbreuk is wel apart ja
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Ja vind ik dus ook..
Iemand anders op dit forum hier ooit mee te maken gehad….......
Auto klaar. Hij beld nu over het geld. De garage waar mijn garage hem heen heeft gebracht wil 800 euro zijnde 16 uur werk.
Mijn garage heeft nadat hij de situatie had uitgelegd 500 voor elkaar gekregen.
We hebben nu wel een conflict denk ik; ik wil dit niet betalen omdat…..
1) Hij heeft hem daar heen gesleept zonder mijn medeweten en hem daar zonder mijn toestemming laten lostrekken. Ze hadden ook eerst de onderdelen kunnen checken en mij dan kunnen bellen dat het duur zou gaan worden. (qua zoekwerk)
2) Ik heb geen enkele indicatie voor een bedrag gehad
3) Als mijn garage zegt dat hij zich verantwoordelijk voelt en dat het wel goed gaat komen, ga ik niet van zo’n bedrag uit.
4) Het lampje heeft af en toe gebrand vanaf het moment dat ik hem heb gekocht. Dit heeft er, denk ik, zeker mee te maken. Ik durf te wedden dat hij nu niet meer brand. We hebben op zijn minst een gedeelde verantwoordelijkheid.
we shall see….....pffffffffff
- Xsara diffrence 2
nou lekker dan het zit je niet mee met de zx is het een bovag garage waar je hem gekocht hebt ?
dan kan je er altijd tegen in gaan sucsess .
wel ver velend is je auto goed heb je dit weer
Welke draad was er doorgeschuurd?
16 uur bij een simpele motor als in de ZX is heel erg veel…
Geen idee ik vond 16 uur ook erg veel.
Ik vond een kabelbreuk sowieso raar.
Ik heb overleg gehad met mijn rechtsbijstand en ik sta heel sterk.
Ik heb hem aangegeven hoe ik er tegen aan kijk en we hebben vandaag weer contact.
Zal nog wel even duren voor ik hem terug heb denk ik hahaha.
Jammer als er net een meeting in deventer is zondagg.
Ga vanmiddag de auto ophalen. Het is niet echt chique gebleven. Ik blijf in het vervolg ver verwijderd van deze garage…........
Uiteindelijk nu het volgende afgesproken
250 nu
150 later
3 maanden garantie op deze reparatie.
Dus uiteindelijk voor 400 klaar. Nog veel geld maar niet meer de 800 en een stukkie garantie….
Maar hij was erg boos aan de telefoon dat ik niet wilde betalen.
Vind nog dat ik genaaid ben maar toch..
Vanmiddag ook maar eens kijken wat er nu mee aan de hand was dan….......(qua draadbreuk dan)
Gisteren de auto opgehaald.
Ik heb 250 euro betaald want mijn eigen garagehouder was er niet dus ik heb nu alleen die 250 betaald en voor de rest niets getekend…......We zullen zien..Misschien ben ik voor dit bedrag wel klaar -) hahahaha Ik neem gewoon niet meer op als die belt…
Onder de computer had ie een draadbreuk. Hij heeft alles eruit gehad maar kon het niet vinden. Totdat die onder de computer ging morrelen. Toen kon ie een draad gewoon uit elkaar trekken in de huls. Dus draadbreuk..Het had daar ook al een beetje gesmeuld zei die maar niet veel.
Waarschijnlijk misschien al wel een foutje af fabriek…Hij vroeg zich af of ik niet eerder problemen had gehad. Ik zei ja een lampje maar dat was het dan ook wel.
Hij startte de auto en deze loopt onherkenbaar mooi stationair rond. Geen wisseling in toerental meer etc. Ik rijd hem uit de garage en daar is dat…....................lampje weer. Hij snapte het niet maar als ie nog een keer ging branden moest ik met brandend lampje maar langskomen. Dan zou die hem uitlezen.
Met de auto naar huis gereden. Misschien komt het omdat ik hem een tijdje niet heb gereden maar hij lijkt veel rustiger te lopen. Veel makkelijker te versnellen op de snelweg….....
Dus ik ben voorlopig blij…Nu dat lampje nog wat overigens gisteravond al niet meer brandde….
We zullen zien.
- Xsara diffrence 2
en nou maar hopen dat je net zo veel plezier beleven kan als ik met mijn zx
ik had ook een slechte start maar toen dat verholpen was heb ik elke dag nog plezier met het rijden er in
groetjes marcel
p.s had ook graag heen gewild zondag maar komt me ff niet uit en het is dik 2uur rijden van af den helder jammer hadden we onze break,s kunnen vergelijken haha
Ik was er uiteindelijk ook niet. Niet helemaal fit.
De dingen die nu nog moeten
- Lampje brand af en toe toch nog (Toch nog maar een keer uitlezen)
- Kapje voor sleepoog nu er helemaal af. Moet nog even netjes er weer ingezet worden want de montagestukken zijn er ook af
- Als het lekker weer is op de brug. Wielen eraf, vliegroest aanpakken, beurt (olie etc) en wielen eraf.
Ik hou jullie op de hoogte…
Oh ja de breaks vergelijken is een leuk idee.