3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Wat is slim?
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 09 november 2005 06:52 PM
  [ # 31 ]
M&M schreef:

En als het goed is minder onderhoudskosten ...

Dat maakt echt niets uit. Het is zelfs zo dat de kleinere onderhoudsinterval van de XUD hem duurder maakt in het onderhoud en omdat de HDi met de zelfde prijs waarschijnlijk meer km’s gedraaid heeft heb je per saldo tóch meer kosten…

@René : das gek, ik kom met realistische verbruikscijfers (B 1 op 14, D 1op 17) op een verschil van ong. €550 in het voordeel van de diesel bij bij 30.000 per jaar, zonder de hogere verzekeringspremie voor die auto mee te rekenen en de de hogere afschrijving mee te nemen….

Maar belangrijkst blijft het toch dat een auto fijn rijdt….... en niet hobbelt.

Gr Martijn

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 09 november 2005 06:55 PM
  [ # 32 ]
Martijn de Ruijter schreef:

@rené : das gek, ik kom met realistische verbruikscijfers (B 1 op 14, D 1op 17) op een verschil van ong. €550 in het voordeel van de diesel bij bij 30.000 per jaar, zonder de hogere verzekeringspremie voor die auto mee te rekenen en de de hogere afschrijving mee te nemen….

Maar belangrijkst blijft het toch dat een auto fijn rijdt….... en niet hobbelt.

Gr Martijn

Zijn dat realistische cijfers? Het lijkt me allebei te gunstig voor een break Ik zou zeggen: benzine 1 op 10/11, diesel 1 op 14/15

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 09 november 2005 06:56 PM
  [ # 33 ]

1 : 14 is geen reëel verbruikscijfer voor om het even welke Xantia benzine, dat ligt meer richting 1 : 12. XUDT’s doen ergens 1 : 15 en DW-HDi’s 1 : 17. De HDi’s kosten ook met minder hoge kilometerstand niet de wereld omdat de C5 al loskomt op de 2e handsmarkt.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 10 november 2005 09:43 AM
  [ # 34 ]

FF een update….
Volgens de berekeningen scheelt het mij op basis van 28.000km per jaar zo 150-170 Euro in de maand…

Ik ben in een vergevorderd stadium met een Xantia 19TD Break automaat
uit 2000…..

Eerst zal ik de Fiat en de Xantia moeten verkopen…
Daar ga ik vandaag mee beginnen…

 

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 10 november 2005 09:51 AM
  [ # 35 ]
René van Maren schreef:

Ik ben in een vergevorderd stadium met een Xantia 19TD Break automaat
uit 2000…..

 

Goede keus Very Happy Wink

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 10 november 2005 10:01 AM
  [ # 36 ]

Even een groffe berekening
ik hobbel 28.000 per jaar
bij 1op 10 heb ik 2800liter benzine nodig a 1,27 per liter
is €3556 per jaar
wegenbelasting is €408 per jaar dus totaal €3964 per jaar

bij 1 op 14 diesel heb ik 2000liter nodig a €0,98?  is €1960 per jaar
wegenbelasting is €116 per jaar dus totaal €3076 per jaar

benzineauto €3556per jaar.
diesel €3076 per jaar. 
besparing van €888 per jaar is 74 euro per maand….

toch? of ben ik te positief/negatief?

 

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 10 november 2005 10:10 AM
  [ # 37 ]

Denk zelf dat het verschil diesel-benzine groter is maar kan het niet zo snel berekenen nu. En de TD kan zuiniger rijden, ik rij tegen de 1: 17. Automaat zal wat onzuiniger zijn. En onderhoudskosten zijn lager voor de diesel.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 10 november 2005 10:15 AM
  [ # 38 ]

Misschien heb je hier wat aan:

 

Ik kom op 150 euro per maand goedkoper voor diesel tov benzine

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 10 november 2005 10:18 AM
  [ # 39 ]

Geen kattenpis dus…

 

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 10 november 2005 10:41 AM
  [ # 40 ]
René van Maren schreef:

Even een groffe berekening
ik hobbel 28.000 per jaar
bij 1op 10 heb ik 2800liter benzine nodig a 1,27 per liter
is €3556 per jaar
wegenbelasting is €408 per jaar dus totaal €3964 per jaar

bij 1 op 14 diesel heb ik 2000liter nodig a €0,98?  is €1960 per jaar
wegenbelasting is €116 per jaar dus totaal €3076 per jaar

benzineauto €3556per jaar.
diesel €3076 per jaar. 
besparing van €888 per jaar is 74 euro per maand….

toch? of ben ik te positief/negatief?

Ik snap jou wegenbelastingberekening niet helemaal…. Daarnaast denkik dat je erop moet rekenen dat je met een TD aut. de 1 op 14 niet haalt, en dat je met een benzine zuiniger kan rijden dan 1 op 10. En hou er rekening mee dat de onderhoudskosten aan een TD aut. echt hoger zijn!

gr Martijn

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 10 november 2005 10:45 AM
  [ # 41 ]

Wegenbelasting per maand is ongeveer 34 euro…x12 is 408 per jaar

Voor de diesel is dat 93 per maand….x12 is 1116 per jaar…

Welke onderhoud verschilt er dan?

 

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 10 november 2005 11:24 AM
  [ # 42 ]

Onderhoudschema TD 15.000 km/ benzine 20.000 km
Remdelen slijten veel sneller bij een automaat, dynamospannerconstructie is op z’n zachtst gezegd wat ongelukkig bij de TD

Wél een fijne auto, maar in onderhoud/reparatie echt prijziger.

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 10 november 2005 11:55 AM
  [ # 43 ]

De remmen zullen bij een diesel+automaat sneller slijten, maar dat doen ze bij een benzine+automaat ook. Het is niet echt een argument om de benzine/diesel keuze te rechtvaardigen, alswel de afweging te maken of de automaat iets is voor Rene..

Een HDi heeft overigens ook een onderhoudsinterval van 20k km. Over het algemeen waren de kosten van onderhoud bij een benzine hoger per beurt en hebben benzine’s meer last van storingen. Dat laatste verzin ik niet, dat is onderzocht.

Qua verbruik ben ik met je eens dat 1 : 14 á 15 wel het maximale is dat een TDaut zou kunnen halen. Met benzine heeft Rene nu al genoeg ervaring om een redelijke inschatting te kunnen maken, alhoewel een 18 16v toch wel 1 : 11 zou moeten kunnen halen.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 10 november 2005 12:01 PM
  [ # 44 ]

Remblokken vervangen doe ik zelf….makkie

 

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 10 november 2005 12:09 PM
  [ # 45 ]

Heb er nu 60.000 km opzitten met de td en onderhoudskosten vallen me heel erg mee, alleen standard onderhoud gehad zoals beurten (om de 15.000km), distributieriem, banden, uitlaat. Hij heeft me nog nooit in de steek gelaten en rijdt heerlijk Very Happy

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
 
3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook