Hoi,
Het is een beetje lastig uit te leggen, maar ik heb nu een keer of 2 het volgende opgemerkt.
Als ik de auto inparkeer, (verhoogde parkeerplaats je rijd er dus op) en ik heb me stuur helemaal gedraait staan en ik zet de auto in z’n achteruit hoor ik een korte tijd een vrij luide galm. Zodra ik me stuur draai en de auto recht rijd in het parkeer vak is het weer weg… ik vond het apart heb het nu 2 x gehoord de eerste keer was alweer een hele tijd terug.. maar heeft iemand een idee wat dat kan zijn?
Groeten!
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
Totaal aantal Berichten: 194
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR Coupe
Hm, zegt me zo in het eerste geval niet zo veel…maar bij een kennis van me die een Seat Ibiza (2006) heeft gebeurt dit ook als hij achteruit rijdt met zijn stuur volledig naar links/rechts gedraaid.
Geluid komt dan wel echt onder de voorkant bij de voorwielen vandaan…
Dus wellicht stuurbekrachtiging of toch aandrijf-stang of zelfs het feit dat de banden de binnenkant van de wielkasten raken op het moment dat ze volledig gedraaid zijn. Kan te maken hebben met een bodemplaat welke niet helemaal recht zit en in contact komt met je band…
kan een hoop zijn
Oke ja tijdens het rijden merk ik nooit gekke dingen, eigenlijk rijd de auto perfect en hoor ik nooit vreemde geluiden alleen dan dit, maar goed ik hou het ff in de gaten, zo op t eerste gezicht lijkt er niet zoveel aan de hand.. bedankt!!
Mijn Citroens:
Totaal aantal Berichten: 296
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Wat je precies met “galm” bedoeld weet ik niet.
Waar Citroen C4 en Peugeot 307 last van hebben is het “kraken"van de veerpoten.
Wanneer de stuuruitslag (bijna) maximaal is zijn de veerpoten ook maximaal gedraaid.
Dit kan een harde klik, kraak, of “ploink” geluid geven.
De veer draait dan ten opzichte van de bovenste veerschotel en met wat vuil gaat dit met een klein schokje.
Op mijn (ex) Peugeot 307 heeft men daar ooit eens een modificatie aangebracht in de vorm van een soort rubber ring tussen de veer en schotel, maar door het vele vuil ertussen had het maar beperkt resultaat.
Gelukkig met de C4 nog geen last.
Wat jij omschrijft bedoel ik inderdaad. Dus dan weet ik nu wat het is!
Ik wist niet zo goed hoe ik het moest omschrijven vandaar
Mijn Citroens:
Totaal aantal Berichten: 296
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
thamarty schreef:Ik wist niet zo goed hoe ik het moest omschrijven vandaar
Geluid laat zich nou eenmaal niet zo makkelijk omschijven
Voor zover ik weet is (was) er geen echte oplossing voor.
Bij de Peugeot hield ik destijds de zaak daar, zo eens per jaar, een beetje vettig met dun vet/dikke olie.
Dat werkt best wel redelijk, maar ik geef toe: het is een kl… geluid.
Ja idd ik schrok er ff van .. ik heb hem nu bijna 1 jaar en het is 2 keer voorgekomen vandaag parkeerde ik op eenzelfde soort manier in en gebeurde het weer niet
Mijn Citroens:
Ik wil hier toch nog wat over vragen.
Zojuist kom ik aanrijden op plaats van bestemming, ik stop rustig, zet de auto in zijn achteruit, toen had ik het gevoel dat hij bijna afsloeg, maar ook weer niet, ik rij achteruit en weer keihard die vreemde galm onder de motorkap vandaan, het stuur stond niet eens maximaal naar links… dit is toch niet goed???
Ook als de auto stilstaat en een beetje scheef dan trilt de luchtinlaat onder de motorkap heel erg..
Is dit iets met valse lucht ofzo?
Mijn Citroens:
Helaas, jammer dat er geen reactie kwam.
Inmiddels is het ook niet meer nodig.
Ben bij de dealer geweest:
- Olielekkage bij de koppakking naast de distributie
- Er is iets met de radiateur… monteur zei niet wat maar zowiezo weet ik niet wat dat kan zijn
- Luchtinlaat trilt enorm.
En het ergste , de dealer in Amsterdam is vergeten de auto in de garantie te zetten, dus ben ik verplicht daar hem te laten maken.. vind het best wel veel wat ik met deze auto heb, hij is nog geen 5 jaar oud..
Volgende week dinsdag moet ik langs en eigenlijk durf ik er niet meer mee te rijden…
Mijn Citroens:
Thamarty…dat is zeer vervelend.
Hm, je had het niet eerder opgemerkt die lekkage? Het is en blijft natuurlijk giswerk of de lekkage iets te maken heeft met je motorische problemen maar vals lucht kan natuurlijk in het blok komen via een lek, dan wel motorblok dan wel radiateur.
Succes ermee en hoop voor je dat ze het goed en zonder te veel kosten kunnen herstellen.
Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
thamarty schreef:
En het ergste , de dealer in Amsterdam is vergeten de auto in de garantie te zetten, dus ben ik verplicht daar hem te laten maken..
Huh, dit begrijp ik niet helemaal… Als in je koopovereenkomst staat dat je aanvullende garantie hebt gekocht (als dan niet tegen 0-tarief) en de dealer heeft dit niet gedaan. Dan heb je recht op vergoeding voor alle hieruit volgende extra kosten. Dus naar mijn mening kan die dealer in A’dam zich niet zo makkelijk er vanaf maken met “sorry, vergeten”
Thanks Atenzaz
Nou ik heb inderdaad de bon,en daar staat de garantie vermeld, maar er moet in het systeem van select ook aangemeld worden dat de auto in garantie zit blijkbaar, en dit is niet gebeurt waardoor er landelijk niets voor me gedaan kan worden, maar alleen bij de dealer van aankoop. De laatste woorden zijn daar niet over gesproken, ik ga die meneer de verkoper van Citroen Amsterdam nog eens even aanspreken! Het is notabene de importeur, niet echt goed voor de naam…
Mijn Citroens:
Nee ben het met je eens dat de importeur ook wel eens aandacht mag besteden aan zijn klanten.
Ben er nog van de zomer geweest, was toen op zoek naar een parfumeur voor mijn C4 maar echt behulpzaam was men niet…moest maar eerst zelf 15 minuten rondzwerven in de showroom voordat iemand mij naar het andere gebouw kon leiden waar je naar de kelder kon om bij het magazijn te komen.
De dealer in Hoofddorp is wat dat betreft behulpzamer en zeker meer service gericht…maar goed ik dwaal af…
Succes met verhaal halen en zeker bij je standpunt blijven!
Ik heb voor dat men me ging helpen om deze c4 aan te schaffen bijna een uur in de showroom rond gelopen en ben toen maar eens zelf gaan vragen aan de verkoper die lekker achter zijn desk zat of hij me misschien toch nog eens wilde helpen..
Mijn Citroens:
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
thamarty schreef:...ik ga die meneer de verkoper van Citroen Amsterdam nog eens even aanspreken! Het is notabene de importeur…
Citroën Amsterdam is NIET de importeur. Citroën Nederland en Citroën Amsterdam zitten gewoon toevallig in hetzelfde pand, maar zijn verder twee volstrekt losstaande organisties. Citroën Amsterdam is gewoon een dealer als alle anderen.
Hmm oke dank voor de verheldering! Maar goed, blijft er een feit dat de afhandeling super slecht is.. ik ga eerst maar eens bellen morgen, zal wel laten weten hoe het afloopt… weet iemand trouwens of het heel erg is als er een hele lichte olielekkage bij de distributiezijde van de koppakking zit? De auto heeft een ton gelopen…
Mijn Citroens: