Check check, daar was ik door schade en schande dus ook achtergekomen
nou ja, dan leg ik hem lekker op de plank voor onderdeeltjes, het zal niet voor het eerst zijn dat de het vacuum membraam stuk is of iets dergelijks.
Overigens was de draaddoorvoor ook echt anders, viel er minder diep in (eventueel prima af te snijden om pas te maken)
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
bogaard77 schreef:Het frappante is trouwens dat mn SM dit probleem ook heeft. enorme poedervorming in de kap… heel irritant want het poeder geleidt…
Metaalpoeder of koolstof?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
koolstof…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Maken de koolborsteltjes wel goed contact, ie veertjes goed en niet klemmen? Ik heb het ook een keer gehad. Toen zat het borsteltje klem en maakte net geen contact meer. Dan krijg je dus een mooie vlamboog tussen het borsteltje en de koperen strip, waardoor het koolstof “verdampt”.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het is een nieuwe kap van volvo voor de 123..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik heb wel eens een nieuwe bougie gehad die het niet deed….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hallo, ik heb net een nieuwe Ducellier verdeler aangekregen. Heeft iemand misschien een foto van de aangesloten situatie vanuit de bobine enz ?
Het betreft een 4411g. Uit mijn kabelboom vertrekken op dat punt drie kabeltjes , waaronder twee met een doorschijnende fiche, en een met een “zachtere” zwarte rubber fiche .
Ik neem dus aan dat de twee doorschijnende op de bobine horen , en de derde aan de verdeler vastzit.
Juist ?
Ik weet niet precies welke draadjes waarop horen, maar als je je contact aanzet moet je op één van de twee draadjes een plus kunnen meten. Die draad moet je aansluiten op de plus(+)kant van de bobine.
Op de min(-)kant van je bobine sluit je je verdeler aan.
Het andere draadje is waarschijnlijk je toerenteller, die kan je dan bij de min(-) bijsteken. Maar meet voor de zekerheid even of er niet ook een plus op staat…
Aha ! Dat is wat ik weten wou !
Zo simpel als plus en min dus. Maar op de bobine zitten een viertal pinnetjes. Ik neem aan dat die te maken hebben met hoe de bobine geplaatst zit, kwestie van bereikbaarheid dus ?
vaak is het zo simpel, maar dat staat zeker ook in je wphb hoor
Meestal zitten er op de bobine wat extra aansluitingen zodat je makkelijk een contacthoek meter of een stroboscoop kan aansluiten. Als het goed is enkel een plus en een min (met dubbele lipjes)
Ik weet dat mijn vragen soms te eenvoudig zijn ... maar het is toch zeker niet verboden voor de gepassioneerde amateur om gaandeweg ook wat dingen bij te leren !
Naast de bobine zit een rechthoekig “wafeltje” (condensator, ontstoorder ?) . Is dat de min dan ?
In verband met dat leren: ongeveer alles wat ik tot vandaag over de GS (en sommige andere citroëns) geleerd heb, komt van dit forum. Uiteraard lees ik alles na in het werkplaatshandboek maar soms is zelfs dat te ingewikkeld voor mij. Ik bedoel dan dat ze stappen zetten die voor kenners heel evident zijn ...
Dus daarom , nog eens bedankt aan iedereen hier.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Volgens mij kom je hier een heel eind mee (zie plaatjes).
Er zit nog een ontlastingsweerstand tegen de behuizing van de bobine geklemd. Het zwarte gevalletje dat van de bobine naar het spatbord loopt is voor zover ik weet idd een ontstoringscondensatortje. Als dat niet zo is dan is hier vast wel iemand die dat corrigeert. Ik twijfel aan wat hier + en - ook alweer was nml.
NB Dit is dus een GSA met 1129 blok en (toen nog) analoge ontsteking. (Ducellier als ik me niet vergis, het ligt in het reservewiel dus ik kan altijd nog even checken als het van belang is).
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Tibor Korzelius schreef:De Souriau onstekings testbanken/testkasten kom zo nu en dan wel eens op Marktplaats en zeker op Leboncoin kom je er wel een paar tegen. Tik maar eens in “souriau”.
http://link.marktplaats.nl/415037097
wel een mega machine voor in de garage