























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ree schreef:Vanmiddag ging ik mijn CX in de stalling zetten omdat ik de rest van de zomer met de trax ga rijden. Omdat ik met de fiets terug moest heb ik de gereedschapkoffer eruit gegooid om die paar kilometer naar de stalling te rijden. Een halve kilometer voor de stalling stopt ze er volledig mee. Geen vonk? Geen benzine? Geen idee, want ik heb niets bij me
Alle stekkers langsgelopen, zekeringen gecontroleerd, maar helaas. Er zat dus niets anders op dan de wegenwacht bellen. Komt er een jochie van een jaar of 23 voorrijden.
Eerst ging ik starten en hij op zoek. Er was een vonk. Verder wist hij het niet zo een twee drie…
Hij starten en ik prutsen en bij een paar tikken op het injectierelais ging ze weer lopen om na 10 seconden weer af te slaan. Mooi, dan weten we de oorzaak, jammer dat mijn reserve-injectierelais nu dus thuis ligt
Hij ging lang verder denken, voorzichtig verder proberen te starten, soms slaat ie al tikkend een paar slagen aan, dan gaat ie weer uit, en hij komt tot de conclusie dat het aan mijn contactslot kan liggen. Tja, wat moet ik daar nou van zeggen… Anyway, hij gaan mijn dashboard demonteren. De moertjes onder de motorkap kon hij niet vinden, die heb ik hem maar aangewezen. Hij doormeten, kortsluiten, proberen en komt tot de conclusie dat het contactslot toch niet kapot is. Wat hij wel raar vindt is dat ie de benzinepomp niet hoort. Ik vertel hem dat het komt omdat het injectirelais stuk is, maar hij weet zeker dat ie een paar seconden aan moet slaan als je contact maakt. Hij op zoek naar de benzinepomp, begint erop te tikken, gaat meten en komt tot de conclusie dat de benzinepomp stuk is. Inmiddels zijn we dus al twee uur verder want hij heeft tussendoor ook nog van alles uit elkaar gehaald. Ik vond het wel genoeg zo en heb gesmeekt of ie me af wou slepen. Hij pakte zijn sleepkabel om me naar de garage 10 kilometer verderop te brengen, maar dat vond ik geen goed idee.
Lang getwijfeld of ik me naar huis ging laten slepen waar het relais ligt of naar VBemmelen voor het geval het toch de pomp is. Tja, een monteur weet misschien toch wat meer dan dat ik weet… Dus toch maar naar VBemmelen voor het geval er een nieuwe benzinepomp in moet. Ik eerst naar huis gegaan om het relais op te halen en doorgefietst naar VBemmelen. Tegen de tijd dat ik bij hem aankwam had hij er al een nieuw relais in geprikt en deed ie het weer. Relais afgerekend en weer naar de stalling gereden.
Dat was mijn middag… Iemand van de ANWB dus wat kunnen leren over L-jet maar verder een verprutste dag…
Waarna hij dus de stekker van de injectiecomputer niet goed terug geprikt heeft waardoor hij soms niet goed contact maakt En ja, daar zit ik wel eens met mijn voeten tegenaan… Met dank aan garage Hydraulique, ik weet 95% zeker dat dit euvel verholpen is
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Wat kan het leven soms toch heerlijk simpel zijn.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
O Ree, wat goed! Je bent (dit keer wél) thuis geraakt zonder verdere storingen!!!
Jemig, als het toch inderdaad die stekker is dat het euvel de hele tijd veroorzaakt heeft en het is nu opgelost zou dat werkelijk SUPER zijn!!
Moet zeggen dat ik er ook zeer goede hoop op heb, als ik zag hoe die stekker (niet) vast zat!
Ik ben altijd erg voorzichtig met te vroeg juichen, maar hier dan toch een voorzichtige doch zeer welgemeende
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mooi werk. uurtje prutsen, vervolgens de klant 3 weken aan het lijntje houden, factuur maken, 1500 aftikken, klaar
GEINTJE!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daar ben je mooi klaar mee met zo’n ANWB vent
Hopelijk kan de CX nu je vertrouwen weer winnen!





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Zou heel mooi zijn! Verklaart dit ook waarom je dan geen ontsteking had?
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
De ANWB heeft er hard voor moeten bloeden; ze hebben zelf drie keer voor mogen uitrukken
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
fluidphreak schreef:Zou heel mooi zijn! Verklaart dit ook waarom je dan geen ontsteking had?
Ik zal dan toch die schema’s nog eens moeten gaan nakijken…. Wat ik vreemd vind is dat ik de stekker van de ontstekings-compu in ieder geval goed gechecked heb. Maar die van de L-jet, daar ben ik ook niet geweest. Ook totaal niet aan gedacht..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Ree schreef:De ANWB heeft er hard voor moeten bloeden; ze hebben zelf drie keer voor mogen uitrukken
Ik zou maar opletten wat je zegt, voor je het weet kijkt de ANWB mee
Fijn dat je het probleem weer opgelost hebt!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Tjeemig, je was al bijna kabelbomen aan het vervangen… Mooi Ree!
Great job Hydraulique!
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
fluidphreak schreef:Zou heel mooi zijn! Verklaart dit ook waarom je dan geen ontsteking had?
Volgens het elektrische schema gaat er een stroomdraad direct van de injectiecomputer naar de ontstekingscomputer. Ik verwacht dus van wel.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
VAK dus toch….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
waterman schreef:Maar die van de L-jet, daar ben ik ook niet geweest. Ook totaal niet aan gedacht.
De ontstekingscomputer gaat wel eens stuk en daar hebben we dus een andere aan gehangen. Die L-jet computer gaat zelden stuk, dus check je niet zo snel. Normaal zit de stekker goed geborgd en is het dus geen issue…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi