Ik heb het idee dat er aan 1 kant de blokken niet goed zijn gemonteerd.
Ga binnenkort een setje blokken bestellen en opnieuw steken.
C1 Ambiance 2006
Jammer dat niemand een antwoord kan geven. Maandag ga ik eens bij de dealert langs!
Laat ik de ‘kenners’ eens kijken…
C1 Ambiance 2006
Toen ik naar de dealer ging regende het en hoorde je het kraken bijna niet
Dealer wilde eerst alles eens loshalen en dan kijken wat het kraken veroorzaakt.
Iemand op het forum een idee?
C1 Ambiance 2006
Laatste diagnose; bussen/rubbers van de stabilisatorstang.
Ik heb de remklauwen losgehad en de blokken. Hierna was het ff weg.
Misschien beter om een nieuwe remklauw te laten monteren?
Maandag as. gaat de Saxo voor reparatie!
C1 Ambiance 2006
Totaal aantal Berichten: 223
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Bij krakende bussen/rubbers van de stabilisatorstang moet het geluid ook op te roepen zijn door de auto bij stilstand met de hand aan de voorzijde in te laten veren, zou je zeggen…...........
Dan hoor je dus niets. Daarom denk ik ook dat het in een onderdeel van de remklauw zit.
C1 Ambiance 2006
zoals ik al aangaf zit er in de remklauw een cilinder vermoedelijk schuurt deze ergens tegen. Er zijn revisiekitjes voor
Ik denk ook dat het zoiets is, maar wil niet bijdehand gaan doen tegen de monteur. Heb hem wel verteld dat hij het in de reminrichting moet zoeken, voordat hij zomaar andere dingen gaat vervangen.
C1 Ambiance 2006
Vandaag de Saxo weer opgehaald.
Een handremkabel zat helemaal vast en hing los onder de auto. Volgens de monteur kon dat het ‘kloenk’ geluid veroorzaken, omdat hij halverwege onder de auto los hing en daardoor bij het afremmen op en neer ging.
Het ‘happen’ van de remmen is nog niet verholpen. Ik zal zelf als het beter weer is eens nieuwe remblokjes steken.
Verder zijn de klepjes gesteld en is de lekkende klepdekselpakking vervangen. Ook zijn de bussen/rubbers van de stabistang gereinigd en ingevet.
Morgen ga ik weer met de Saxo naar mijn werk. Ben benieuwd of hij nog dat krakende geluid maakt bij afremmen…
C1 Ambiance 2006
Is het geluid ook hoorbaar bij stilstand als je het stuur helemaal naar links of naar rechts draait bij ingetrapt rempedaal/stilstand?
Zoja dan zullen je lagers van je schokdempers stuk zijn. Ik heb dat ook gehad bij mijn vriendin haar saxo.
m4lossi schreef:Is het geluid ook hoorbaar bij stilstand als je het stuur helemaal naar links of naar rechts draait bij ingetrapt rempedaal/stilstand?
Zoja dan zullen je lagers van je schokdempers stuk zijn. Ik heb dat ook gehad bij mijn vriendin haar saxo.
Nee, dan hoor je niets.
C1 Ambiance 2006
Vandaag naar mijn werk gereden met de Saxo. Terug eens een beetje gas gegeven en dus ook harder moeten remmen… Geluid is nog steeds aanwezig.
Ik word hier een beetje moe van. Is het dan echt zo moeilijk om iets te maken?
Ze kunnen toch de schijven, blokken en remklauw reviseren/vervangen?
Moet nu weer een lift naar de garage regelen en de auto een dag missen.
C1 Ambiance 2006
misschien kan het de motorsteun zijn. als je wit vet in spray vorm hebt, even alles mooi insprayen en testen.
Maandag weer naar de garage met de krakende Saxo. Ik ga toch steeds meer in de 1e diagnose geloven (aandrijfas….) Iemand anders nog een idee
C1 Ambiance 2006
Saxo is weer gemaakt! Zit een nieuwe wielnaaf en wiellager op wat ik telefonisch heb begrepen.
So far so good.
C1 Ambiance 2006