Ivm met de trip op en neer naar Venetie, Italie, wat moet mee ivm ev. “peg onderwech”. Niet dat er ooit iets zou mislopen, hoor
HP pomp,
V-riempjes,
zekeringen,
rotor/kap,
spuitbus platte band,
fluovestjes, 3 hoek,
(schaarkrikje?),
LHM, reserve lampen
....
Nog iets?
ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
HP pomp kan je thuis laten, gaat nooit stuk. Spuitbus voor platte band ook, als je die gebruikt kan je daarna een nieuwe band monteren. Gewoon een goed reservewiel meenemen.
verder:
- verdeelkap
- rotor
- ontstekingsmodule indien aanwezig\
- v-snaren
- lhm
- veerbol ring
- 4,5 mm leiding, 4 meter lang met nippels er al aan opgerold
- Waterslang 15-17 mm
- Slangenklemmen
- Benzine slangen
- Relais 12 volt
- Draad
- Stekkers
- Waterpomp seal
- Pakking materiaal
- Vloeibare pakking
- Assortiment bouten en moeren
- Indien carburateur auto: onderdelen voor carbu’s
- Zekeringen
- Lampjes
- Bougies
- 2 lange bougiekabels
- Stuk leiding 6,35 mm met nippels er aan, 50 cm lang
- Leidingrubbers
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ja, ja, mooi en volledig.
Dank je
Maar….Ik ben wel van plan mijn vrouw mee te nemen!
Neemt die bij jou de trein mss?
ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee hoor. Alles kan er gewoon netjes in.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik zou niks meenemen. De gok nemen en als het mis gaat, dan met de ANWB hupsakee op de vrachtwagen met de SM.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, de anwb is gek. Eerst gaat je auto naar “een” garage. Daar gaan ze rustig kijken of ze er iets aan kunnen doen, binnen 48 uur. Als ze denken dat dat lukt kan jij springen wat je wil, maar de auto gaat dan dus NIET op transport. Het is niet zo dat , omdat het een sm is, er direct transport naar huis geregeld wordt. Ook al vind JIJ dat de garage aldaar niet aan een sm zou moeten werken!
Groot voordeel van je eigen noodpakket is dat je daarmee een garagist van spullen kan voorzien die hij in dat geval in je auto kan zetten als je zelf te onhandig bent of geen zin hebt. Hoe dan ook: gaat ie stuk en blijkt het niet te gaan om een koppakking, gare koppeling of ontplofte motor, dan ben je dus 48 uur aangewezen op een hotel zonder vervangend vervoer. Heb je dan je eigen zooi mee dan rijd je vaak binnen een dag weer…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
jep en niet iedere italiaanse fiatgaragist kan aan maserati werken, hoor
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is onzin dat “niemand” aan een sm zou kunnen werken. Ok, voor de motor is dat zondermeer een feit, maar voor het overige zijn er zat garages die je zonder probleem dusdanig kunnen helpen dat je je weg kunt vervolgen met je sm. Dan hebben ze wel onderdelen nodig, en dus is het handig als je wat basiszaken zelf meesleept. Liever met je gemaakte sm je vakantie vervolgen dan met een huur C1 denk ik dan maar….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:Ja, de anwb is gek. Eerst gaat je auto naar “een” garage. Daar gaan ze rustig kijken of ze er iets aan kunnen doen, binnen 48 uur. Als ze denken dat dat lukt kan jij springen wat je wil, maar de auto gaat dan dus NIET op transport. Het is niet zo dat , omdat het een sm is, er direct transport naar huis geregeld wordt. Ook al vind JIJ dat de garage aldaar niet aan een sm zou moeten werken!
...
dat is zeker waar. De laatste keer dat ik met de CX bij Senlis op de autoweg met een kapotte dynamo stond, zei de ANWB ook dat ik maar een garage moest bellen. Die had natuurlijk ook geen dynamo en zo zaten wij 2 dagen in een hotel ter plaatse. Sindsdien heb ik altijd een dynamo bij me, want het was al de 3e keer. De dynamo van een SM zit op een betere plek, maar toch heb ik er een bij me.
Gutta cavat lapidem…