Hallo.
Ik ben een vrouw en heb een probleem met mn Citroen AX 1.1.
Zo van de één op de andere dag gaf ie de geest. Heb meerdere mensen ernaar laten kijken maar die weten ook niet wat er aan de hand is.
Volgens hen vonkt hij wel en de startmotor draait wel rond. De benzinepomp krijgt geen puls. Men heeft het probleem zoveel mogelijk opgelost door constante stroom op de benzinepomp te zetten, bruine relais vervangen onder de computer. Krijgen hem alleen aan door remreiniger vloeistof bij de carburateur luchtinlaat bij te spuiten. Ook al laten we hem een ongeveer een half uur draaien en doen hem uit en proberen weer te starten, wij krijgen hem niet aan de loop.
Is er misschien nog een tweede relais voor de benzinepomp? En zo ja, waar moet het dan zitten?
Please, wie kan mij helpen?
Radeloze ik
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Is het een injectie of een carburateur?
Heeft de pomp geen constante spanning? of alleen maar 2 sec spanning als je hem op contact zet (je hoort hem dan even zoemen iets van 2 sec ongeveer)
Omdat hij wel loopt op remreiniger is er iets mis met de brandstof toevoer, het kan de pomp zijn (maar met constante 12V erop moet hij het doen, of een verstopte filter. Maar dan moet je dat al wel een tijdje hebben gemerkt dat het minder werd.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Het lijkt er inderdaad op dat je pomp de geest gegeven heeft, want ook de opbrengst is blijkbaar niet goed.
Anders zou er gewoon op benzine/ eigen kracht gestart kunnen worden…
Als continu stroom op de pomp geen soelaas biedt, zul je een andere pomp moeten monteren vrees ik.
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Een pomp kan idd zomaar ineeens ophouden. Heb ik met m’n bixje ook eens gehad. Even een ‘nieuwe’ pomp van de sloop gehaald voor enkele luttele euro’s en ik kon weer vrolijk verder. Bij een ax zit de pomp volgens mij ook onder de achterbank. Die is in vijf minuutjes gewisseld.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
vervang gelijk maar eens het benzinefilter. Die kost een paar euro en kan nooit kwaad. Als die strotvol zit met meuk dan komt de benzine ook niet over.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Allemaal bedankt voor de reacties.
Heb alles gedaan wat jullie verteld hebben. Als eerste hebben wij:
1. rechtstreekse stroom 12V op sigarettenstekerplug aangesloten,
de pomp loopt continu.
bij het starten van de auto slaat ie niet aan.
2. wij hebben de benzineslang bij de injectie los gehaald, de benzine
spoot eruit. hij krijgt dus wel benzine.
3. de bruine relais rechtsonder de computer hebben wij ook vervangen.
bij mijn vorige verhaal vertelde ik ..
bij het starten hoor je normaal de pomp 2 sec draaien ,word er druk
op de benzine gezet ..
dat doet ie niet meer !!! we hebben toen de gele kabel gecontroleerd
op een breuk maar was niet stuk ..
de pomp op of in de benzine tank is ook goed ..
maar er komt gewoon geen puls of 12volt op de pomp daarom voor nood
rechtstreeks 12 volt op de pomp bij het omdraaien van contact ..
startmotor draait zonder moeite en bougies vonken allemaal ..
we hebben hem aan de praat gekregen door remreiniger bij luchtinlaat
injectie te spuiten bij het starten, en dan loopt ie zonder moeite !!
hij heeft een half uur gelopen zonder enige storing ..
bij het uit zetten wilden we hem weer starten maar kregen hem niet
meer aan de praat ,ook al heeft ie toen een half uur gelopen zelfs
met een warme motor !!
de vraag nu van mij is: is er ook een tweede relais?? heb de bruine
al vervangen.