Richtingaanwijzer stuk?
MauritsC
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10

- Berlingo Multispace
Gepost: 21 februari 2011 11:39 PM

Zo, lang niet hier geweest, want er was eigenlijk niks met mijn Berlingo aan de hand… tot vandaag dan.

Ik had al langere tijd dat mijn richtingaanwijzer naar links het niet goed deed. Ik klikte ‘m omlaag voor linksaf en dan moest ik ‘m een klein stukje terug duwen anders deed ie het niet.
Vandaag echter werd het probleem erger. Mijn richtingaanwijzer knippert 2 keer als ik mazzel heb en stopt dan met knipperen. Ook op het dashboard doet ie dan niks meer.
En dit probleem heeft zich meteen uitgebreid naar knipper naar rechts ook.

Nu ben ik zelf absoluut niet technisch, maar ik ga proberen om de behuizing morgenavond los te schroeven om te kijken of er misschien iets los zit ofzo.
Maar ik dacht, wie weet heeft iemand hier nog tips.

En mocht ik er zelf niks aan kunnen doen, heeft iemand dan toevallig enig idee hoeveel het bij een garage kost?

Bij voorbaat dank.

Greenthings
Maurits

Steve Sic van Omnia schreef: Zoals konijntjes konijntjesdingen doen, doet Omnia, Omniadingen (en soms ook konijntjes dingen, maar dat is weer een ander verhaal).

Profiel  

Gepost: 21 februari 2011 11:41 PM
  [ # 1 ]

Berlingo van na 2002? Dan vrees ik dat je Com2000 is overleden. Dit is het complete samenstelsel van de hendels aan je stuur en kan alleen in zijn geheel worden vervangen. Helaas is het een onderdeel dat vaak kapot gaat, dus tweedehands moeilijk te vinden en nieuw niet goedkoop (richting de driehonderd euro). Zoek maar eens op Com2000, je zult nog wel het een en ander vinden hierover.

Profiel  

MauritsC
< 100 berichten
Rank

- Berlingo Multispace
Gepost: 21 februari 2011 11:45 PM
  [ # 2 ]

Zo, da’s snel Razz

M’n Multispace is van 2000, dus hopelijk is het een minder kostbaar probleem (was bij de APK in december al 1500,- kwijt omdat er een groot gedeelte van ophanging/vering verrot bleek te zijn).

Greenthings
Maurits

Steve Sic van Omnia schreef: Zoals konijntjes konijntjesdingen doen, doet Omnia, Omniadingen (en soms ook konijntjes dingen, maar dat is weer een ander verhaal).

Profiel  

Gepost: 21 februari 2011 11:58 PM
  [ # 3 ]

Dan heb je denk ik geluk, die hebben nog losse stengeltjes en die zijn een stuk goedkoper te vervangen.

Profiel  

MauritsC
< 100 berichten
Rank

- Berlingo Multispace
Gepost: 24 februari 2011 12:10 AM
  [ # 4 ]

Gefixed.
Mijn collega kwam met de snuggere opmerking: “Weet je dat je aan je zijkant een knipperlichtje mist?”

Nieuw lampje erin en klaar. Ze hadden alleen geen kapjes bij de Brezan, maar met een stukje laminaat erover blijft het lampje ook zitten.

Greenthings
Maurits

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 24 februari 2011 10:28 AM
  [ # 5 ]

Grappig, normaal als er een onderbreking is in het ‘knipperlichtsysteem’ (m.a.w., als er een lampje niet meer werkt of ontbreekt), gaat hij juist 2x zo snel knipperen, zo merk je ook dat er een lampje stuk is… Mooi dat het is opgelost!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook