Totaal aantal Berichten: 117
- Xsara break ligne prestige
Hallo allemaal,
Sinds 3 morgens doet mijn stuurbekrachtiger (pomp?) wat raar…. Als ik smorgens de auto start en het stuurwiel draai, dan komt er zowel naar links als naar rechts een vreemd schurend geluid onder de motorkap vandaan. Als ik enkele honderden meters rij is het euvel voorbij. Iemand ervaring met dit probleem?
Citroen C4
03-TN-GB
Totaal aantal Berichten: 1381
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Ja, heb ik ook.
Al jaren, vooral bij koude < 5 graden Celsius.
Ik ben erover aan het denken om de olie eens te verversen.
Die heeft geen vervangingsinterval, maar naar 300k zal het wel eens mogen, denk ik….
Andere mogelijkheid zou slippen van de riem kunnen zijn, maar daar klinkt het niet echt naar.
Maar dat is dan gewoon onderhoud waar de dame toch aan toe is.
Anders zou het een nieuwe pomp betekenen.
Totaal aantal Berichten: 117
- Xsara break ligne prestige
JKER schreef:Ja, heb ik ook.
Al jaren, vooral bij koude < 5 graden Celsius.
Ik ben erover aan het denken om de olie eens te verversen.
Die heeft geen vervangingsinterval, maar naar 300k zal het wel eens mogen, denk ik….Andere mogelijkheid zou slippen van de riem kunnen zijn, maar daar klinkt het niet echt naar.
Maar dat is dan gewoon onderhoud waar de dame toch aan toe is.Anders zou het een nieuwe pomp betekenen.
De olie klinkt mij aannemelijk, naar een honderd meter bouw je misschien druk op en dan is het nog net voldoende om hem soepel te laten lopen? Oke, dit weekend maar eens kijken waar die pomp precies zit, het is mijn eerste xsara break en dat zit toch iets anders geloof ik dan mijn oude bxje
Citroen C4
03-TN-GB