9 van de 14
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Goofblikscha’s BX turbodiesels—> En dat is 3…
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 23 januari 2011 03:25 AM
  [ # 121 ]

Comfortbollen onder een BX, rijdt dat een beetje? Heb gehoord dat het absoluut geen combi is. In elk geval gefeliciteerd met de APK!

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 23 januari 2011 10:37 AM
  [ # 122 ]

Och het rijdt net even een stukje beter. Niet dat je BX ineens als DS of CX veert hoor, gewoon soepeler. Het schijnt wel dat je wegligging achteruit gaat. Nou is dat bij een BX toch al niet legendarisch, ik kan zowiezo niet hard door de bocht…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 23 januari 2011 12:34 PM
  [ # 123 ]

Wegligging niet legendarisch? In alle tests werd de BX juist geprezen om zijn rijeigenschappen en sublieme wegligging.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 23 januari 2011 12:37 PM
  [ # 124 ]

Hmm dan ben ik gewoon verwend…

Rij eigenschappen zijn inderdaad geweldig. Ik vind weinig auto’s fijner dan een BX. Maar sublieme wegligging nee… Misschien dat een 16V beter is door de grotere stabilisator stangen, maar een ‘gewone’ BX vind ik niet bijzonder aan de weg kleven…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 23 januari 2011 02:03 PM
  [ # 125 ]

Dat ligt vooral aan de banden, met 195/50-15’s van een goed merk gaat de wegligging grote sprongen vooruit.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Vossie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 196
Geregistreerd: 02-03-2008

- Xsara 1.6i 8v Coupe
Gepost: 23 januari 2011 04:16 PM
  [ # 126 ]

Fatsoenlijke banden maken zeer zeker veel goed. Neemt niet weg dat de koets van de BX niet heel erg stijf is. Dikkere stabi-stang, veerpootbrug en misschien een versteviging van het subframe zullen dan zeker helpen… Maar of je daar aan wil? Lijkt me dan ook weer een andere discussie?

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 24 januari 2011 10:39 AM
  [ # 127 ]

Wegligging kan je natuurlijk op verschillende manieren beoordelen. Een echte bochtenridder is de BX niet, en dat geldt voor meer Citroëns. Maar op een lange doordraaier op een klaverblad is een BX heerlijk, zo lang er niet een slaaprijder mij de weg verspert op de linker rijstrook.  Mr. Green

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 25 januari 2011 10:07 PM
  [ # 128 ]

Vandaag een productief dagje (dacht ik); nieuwe achterremmen gemonteerd, remklauwen gangbaar gemaakt en eindelijk een nieuw wiellager LA gemonteerd. Ook weer michelin energy’s gemonteerd, toch een stukje beter dan die arrowspeeds.
Nou is tijdens de remklauw actie nogal veel LHM weggelekt, dus vat leeg, pomp droog en vul de rest zelf maar aan. De pomp is wederom met geen mogelijkheid te ontluchten. Hij staat nou stationair te draaien met de drukschroef los, hopende dat hij zelf weer gaat pompen…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 25 januari 2011 11:10 PM
  [ # 129 ]

En dat hielp, alles werkt weer! Zelfs de stuurbekrachtiging is nog nooit zo soepel geweest. Remmen achter gangbaar maken en vervangen had ik veel eerder moeten doen… Hij remt nou helemaal zonder trillingen, en de ABS werkt nou fenomenaal.

Ik heb de ABS ring RA helemaal schoongemaakt en LA zit er nou een nieuwe op door dat lager. Goede investering.

Nou die voorwielophanging nog uitlijnen…  Laughing

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 25 januari 2011 11:13 PM
  [ # 130 ]
Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 24 februari 2011 10:24 PM
  [ # 131 ]

En we zijn weer een paar duizend km verder. De ABS is er een week geleden helemaal mee opgehouden, als je de motor start hoor je meteen ‘klik’ onder het dash en gaat het lampje aan, en blijft aan. Nog geen zin/tijd gehad om te kijken wat het is.

Vandaag zijn zowel startmotor als dynamo gesneuveld Mr. Green De dynamo heeft een lager stuk en giert aan een stuk door, de startmotor wil ineens niet meer. Onderweg naar huis wou ik mijn banden oppompen langs de snelweg, kreeg ik daarna de motor niet meer aan. Dus heb ik zelf de BX maar aangeduwd Laughing  Hij staat nou achter het huis en wil nog steeds niet starten.

Aangezien ik binnenkort ook de koppeling, onderste motorsteun, een aantal keerringen en een groot gedeelte van de hydrauliek retourslangen moet vervangen zit ik te twijfelen of het niet makkelijker is om de motor er even uit te halen, en de komende weken alles in een keer te vervangen…

Mijn ouders zijn de komende maand op vakantie, dus kan ik de XM gebruiken.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 19 maart 2011 10:56 PM
  [ # 132 ]

Ondertussen zijn de dynamo en startmotor weer vervangen natuurlijk, ik kon niet wennen aan de XM, dan maar weer BX. Motor er uit vissen was me toch ook te veel werk, en de koppeling doet nog steeds zijn werk prima…

Vandaag zijn er bij de garage 2 nieuwe motorsteunen gemonteerd (baksteun en onderste motorsteun), wat een geweldig verschil Cool  De auto rammelt niet meer, start zonder kabaal, schakelt heerlijk strak, bromt niet meer als je in de 3 door de bocht gaat.. Alsof ik een nieuwe BX heb!

Reparatie koste in totaal zo’n 150 euro, ik had geen zin om zelf buiten op de grond die rommel te vervangen Surprisedops:

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 22 april 2011 01:21 AM
  [ # 133 ]

En hij is vanaf vanavond uitgerust met een 16V interieur!  Cool
Ziet er een stuk netter uit, het moderne GTI interieur paste toch niet helemaal in deze bx.

Morgen nog even de puntjes op de i zetten. (ik ben de gordelhouders vergeten…)

Vanavond is er trouwens ineens een probleempje opgedoken: de drukregelaar tikt ineens achter elkaar door.. Dat deed hij vanochtend nog niet. Morgen even kijken of er ergens een grote retourstroom vandaan komt, of misschien gewoon de hoofdbol geklapt is…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 22 april 2011 03:29 AM
  [ # 134 ]

Waarschijnlijk zit dat gti interieur beter dan duivel hangmatjes. Hint. Ga je zaterdag nog naar het hardenbergse?

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 22 april 2011 12:16 PM
  [ # 135 ]

God wat heb ik me vergist in het comfort van een 16V set zeg Mr. Green Ik pas nauwelijks op de zitting (die smalle kuipjes geven wel een stille hint dat ik moet afvallen…) en je voelt elk hobeltje. Maar je hebt wel het idee dat je BX ineens de snelste auto op de weg is.  Cool

Ik vroeg me nog af of de comfortbollen er af moesten, niet dus. Ik vind de BX met 16V stoelen ineens erg hard veren.

@citroofreak
Tuurlijk ben ik zaterdag in het Hardenbergse. vanmiddag ook wel denk ik. Ik weet nog niet zeker of het gti interieur de deur uit gaat (eerst een lange rit op de 16v zetels rijden) en dan nog gaat het alleen weg als er een mooi bedrag voor geboden wordt Laughing )

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
 
9 van de 14
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook