Dat setje bij Ron de Vries geeft ook niet weer wat de boordcomputer weergeeft in de auto heb ik gelezen.
je moet dan dus ergens op een andere plek je c display kwijt…
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
Totaal aantal Berichten: 23
- C1 First Edition
- C5 Berline / Sedan
thamarty schreef:Dat setje bij Ron de Vries geeft ook niet weer wat de boordcomputer weergeeft in de auto heb ik gelezen.
je moet dan dus ergens op een andere plek je c display kwijt…
Klopt, die van autoprotech, 799,= (of enkele op eBay ong 500,=) geven wel de info weer op het grote touchscreen.
Staan wel wat voorbeelden op YouTube, voornamelijk Italiaanse.
C5 Berline 1.8 16V Noir Obsidien
C1 First Edition Bottecelli Bleu
Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Hagedos schreef:Maar helemaal zeker ben ik niet van 18”, wel erg mooi maar blijft er nog wat comfort over?
Hoe oud zijn je kids? Tieners met een zwakte voor sneller auto’s zullen helemaal met je eens zijn om 18” er onder te zetten. Maar als je jonge kinderen hebt of ze zijn gewoon op comfortabel rijden gesteld (ongeacht de leeftijd) dan zou ik je zeker afraden om 18” te gebruiken. Mijn zomer banden zitten op 17”. Eerst zatten er originele Michelen Pilot Exalto op. Maar nadat ik deze had afgereden, heb ik bewust voor Pirelli P7 (normale variant, niet zo’n energy saver). De reden voor deze keus is meer comfort door zachter rubber. Het feit dat P7 minder lang mee gaat als Pilot Exalto neem ik graag voor lief.
Totaal aantal Berichten: 152
- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 HDI 110
Ik heb zelf 225-40-18.
Persoonlijk vindt ik ondanks de verlaging dat ik nog comfort genoeg heb. Maar ja dat is natuurlijk een erg persoonlijke keuze.
ALs ik nu ineens weer in een normale C4 zou gaan rijden met 16"en niet verlaagd is dat natuurlijk weer een wereld van verschil.
Als ik jou verhaal zo lees zou ik denk ik voor een setje Resolfen gaan. Die zijn 17”. Geven mooi looks en je houdt ook nog enig comfort.
Zag een tijdje geleden dat bij de Duitse C4-club iemand net over de grens ze aanbood voor 160eurootjes. Wel zonder banden.
Het is maar net waarvoor je wilt gaan. De looks of comfort. Als je voor looks gaat lever ja altijd wel iets in op comfort. Maar met 17” denk ik dat het nog erg acceptabel is.
Gr Marcel
Ik ben met je eens, Marcel. Resolfen vind ik ook erg mooi en je houdt nog voldoende comfort over. En zoals eerder gezegd, je kunt comfort nivo nog enigzins bijsturen door voor een bepald merk/model banden te kiezen.
- C1 First Edition
- C5 Berline / Sedan
Over het lichtmetaal: daar ben ik nog niet over uit; ik wil tegen het volgende winterbandenseizoen tot aanschaf overgaan (mooi prijsje voor twee setjes; zomer en winter!!)
We zijn inmiddels aanbeland op dag 11 in het Parrot-huwelijk met de C4; werkt nog steeds voor 100% icm de iPhone4!
Ook de audio-opties van de MKi9200 zijn zeer bevredigend; klinkt minstens zo goed als de originele RD4 met wisselaar, super!
Er kan een SD-kaartje in het schermpje; ik heb er een 8Gb kaartje in zitten met een paar honderd MP3-tjes en werkt snel en goed.
Ook de iPhone kan met een Apple stekker (meegeleverd!) rechtstreeks aangesloten worden; dan heb je iPod-bediening en gelijk een laad-functie, handig. Het bellen blijft dan gewoon via Bluetooth gaan, het zit elkaar niet in de weg en bellen heeft altijd voorrang zoals het hoort.
Tot zover nog steeds tevreden dus!
1 klein minpuntje: je moet het scherm handmatig op de (gedimde) nachtstand zetten; je kan het niet programmeren op tijd en er zit geen omgevingslichtsensor in het schermpje voor automatische aanpassing. Je kan wel een koppeling maken met de verlichting van de auto maar ik rijd altijd met verlichting aan dus daar heb ik niets aan. Maar goed, valt prima mee te leven en het omschakelen van dag naar nacht en weer terug gaat eenvoudig door de scroll toets lang ingedrukt te houden.
Groet Sander
- C1 First Edition
- C5 Berline / Sedan
ice96 schreef:Hagedos schreef:Maar helemaal zeker ben ik niet van 18”, wel erg mooi maar blijft er nog wat comfort over?
Hoe oud zijn je kids? Tieners met een zwakte voor sneller auto’s zullen helemaal met je eens zijn om 18” er onder te zetten. Maar als je jonge kinderen hebt of ze zijn gewoon op comfortabel rijden gesteld (ongeacht de leeftijd) dan zou ik je zeker afraden om 18” te gebruiken. Mijn zomer banden zitten op 17”. Eerst zatten er originele Michelen Pilot Exalto op. Maar nadat ik deze had afgereden, heb ik bewust voor Pirelli P7 (normale variant, niet zo’n energy saver). De reden voor deze keus is meer comfort door zachter rubber. Het feit dat P7 minder lang mee gaat als Pilot Exalto neem ik graag voor lief.
Mijn kids zijn 5 en 8; die kijken alleen naar het aantal uitlaten op een auto, hoe meer hoe sneller
De C4 is dus niet snel….
Ik denk dat het idd een 17” setje gaat worden voor de zomerset, ergens in oktober dit jaar maar eens gaan shoppen voor 2 setjes, zomer en winter.
Mooie gulden middenweg zeg maar en inderdaad met de keuze van je banden kan je het comfort ook nog beïnvloeden naar je eigen smaak.
Groet Sander.
Tja, als ze alleen naar het aantal uitlaten kijken dan heb je natuurlijk nog geen punt met 18” velgen
Ik zou in de zomer al kijken naar een setje winterbanden.
Heb ik ook gedaan.
Heb in de zomer bij http://www.reifen.com een setje 18"winterbanden gekocht en gewoon totdat ik ook een leuk setje 18” op de kop kon tikken de banden thuis in de garage laten staan.
Heb later in november (toen het koud werd) nog een keertje gekeken naar dezelfde banden en het prijsverschil was toen al 200euro’s..
Tegen die tijd begint de vraag weer toe te nemen en dan stijgen de prijzen ook.
Dus ik zou al iets eerder gaan kijken naar winterbanden omdat er dan nog weinig vraag is.
Welicht zijn er na de winter wel genoeg leuke setjes 2e hands te koop.
Gr Marcel
- C1 First Edition
- C5 Berline / Sedan
Om vervuiling te voorkomen maar even een nieuw topic gestart vwb de Parrot ervaringen;
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/210313/
Groeten Sander
Hallo,
Ik ben Henk uit het noorden van het land en sinds 5 weken de eigenaar van mijn eerste citroen, een C4 1.6 VTS!!
C4 1.6 VTS
Totaal aantal Berichten: 694
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Hagedos schreef:Lichtmetaal voor de zomerset (18” krakatoa)
Sinds vorige zomer heb ik ook een Citroën C4, ligt nu 16” staal onder.
En ben ook aan het rondkijken voor andere velgen, zelf had ik ook al gedacht aan die 18” krakatoa (op sommige sites blijkbaar Atacama genoemd) van de C4 Picasso.
Maar ook De 17” Toka Toka van de C4 of de 17” Resolfen (hier al eerder genoemd) zijn mooie velgen.
Tot op heden heb ik nog altijd geen keuze kunnen maken.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
@ Fryske Haan.
Welkom hier.
Groeten van een andere C4 rijder.
@ Knight Rider.
Je kan evt ook kijken naar een ander mooi setje 17” of 18” ipv origineel Citroen.
Weet niet waar je woont maar op het Duitse C4 forum worden regelmatig setjes Resolfen aangeboden voor niet al te veel.
Laatst iemand uit de grensregio voor iets van 200euries (ex banden).
Gr Marcel
Totaal aantal Berichten: 694
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Ja keuze genoeg, en dat maakt het er niet makkelijker op.
Buiten de origninele Citroën velgen vind ik de OZ velgen (weet zo niet juist welk model) wel mooi, maar is veel onderhoud aan met al die fijne spaakjes aan de velg.
En binnen de PSA groep is het dan ook nog mogelijk om bij Peugeot te gaan zien (had er een gevonden die mij wel aanstond, maar ik was te laat, ze waren al verkocht)
Ik ben van Belgisch Limburg.
Andere optie waar ik al ana gedacht heb is om bij sloopbedrijven te kijken of ze daar geen Picasso staan hebben met die Krakatoa velgen.
(ben trouwens ook op zoek naar het onderste gedeelte van het rechter achterlichtblok van de C4, het mijne is licht beschadigd)
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
- C1 First Edition
- C5 Berline / Sedan
Na heel veel kleine problemen met de C4, vooral op electronisch gebied, zijn onze wegen gescheiden. Er is een nieuw huwelijk gesloten met een prachtige C5, aangeschaft in september 2011 met 7000 KM op de klok. Een hele verse dus. Hopelijk laat deze auto ons niet in de steek en tot zover gaat het uitstekend. Zou ook niet best zijn…..
Groeten Sander.