



Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 08-03-2010
- Ami ami 6 berline
- CX 2400 GTi
Haha, ja, dat zijn veel meningen inderdaad. Maar dank voor alle reacties.
Na het zien van een aantal CX-en ontstond er een wensenlijst waarvan de 5-bak er één was. Het is niet hét doorslaggevende onderdeel maar toch. Begrijp wel dat het bij een serie 1 dus niet zo heel veel uitmaakt als je rond de 120-130 rijdt.
De cx pallas is de meest serieuze kandidaat nu dus, met een 4-bak. Ga ook nog bellen met een brun scarabe 2400 gti uit Berlijn vandaag.
Hopelijk krijgen we binnenkort het schadegeld van de renault 15 en dan gaan we de knoop/knopen waarschijnlijk doorhakken.
Want zonder dat we haast hebben, lijkt me wel geweldig om over ‘s Heren Wegen te zweven





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Wilde je gas inbouwen? Dan is gti wel 2 keer zo duur qua installatie (maar rijdt wellicht iets minder niet zuinig)
Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Sputnik schreef:
Na het zien van een aantal CX-en ontstond er een wensenlijst waarvan de 5-bak er één was. Het is niet hét doorslaggevende onderdeel maar toch. Begrijp wel dat het bij een serie 1 dus niet zo heel veel uitmaakt als je rond de 120-130 rijdt.
Even voor de duidelijkheid: de vijfbak is in de loop der jaren langer geworden. In ieder geval is de 77/78/79 bak kort (gelijk aan vierbak), de 81-bak die ik heb is langer, en het kan dat hij later nog langer is geworden. Dus het maakt uit of je een vroege of late serie 1 treft met een vijfbak.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En dan bestaan er óók nog verschillen tussen een 5 bak in een Pallas (lang) en in een Gti (korter)... lekker overzichtelijk hé
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Diesel bakken zijn weer anders, Turbo diesels en ook nog GTi Turbo’s….




Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 08-03-2010
- Ami ami 6 berline
- CX 2400 GTi
Gebeld met de brun scarabe in Berlijn (2400 gti, 1978).
De auto heeft aan beide deuren werk en ook bij de mistlampen zit roest. Matte vlek op het dak. Verder is goede staat volgens de eigenaar.
Klinkt niet slecht maar spring toch maar niet direct in de trein voor die cx van €5000.
Mochten we eind april nog geen cx hebben gekocht en hij heeft ‘m nog; dan ben ik sowieso in Berlijn en ga ik kijken.






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
die brun scarabe gti is idd nog steeds een mooie !
maar dan zit er wel wat werk aan, van die 5000 mag zeker wat af !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Dat klinkt als teveel roest voor 5000 euro…
De auto staat al erg lang te koop. Er is vast al wel iemand gaan kijken die de prijs te hoog vond….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Zie bij ‘te koop’: http://www.autoscout24.es/Details.aspx?id=190804443
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
WAUW ziet er op de foto erg goed uit en de prijs is ook erg scherp (als ie zo goed is als op de foto!) mijn vriendin komt uit een plaatsje op 2.5 uur rijden van de plek waar deze staat, ik ga binnenkort alleen niet met het vliegtuig die kant op (en met de auto terug )
greetzzzzzzzzzz
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
waterman schreef:Precies. De enige bak die achterlijk veel toeren maakt op de snelweg is de C-matic of automaat. Dát rijdt pas brak…
Waterman, dan is er volgens de vraagbaak nog wel verschil in C-matic Carb en C-matic IE. De IE heeft een iets langere bak, draait 3700rpm bij 120km/u. Volgens mij gelijk aan normale 4-bak ongeveer?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Over een tijdje een 25 bak onder die van mij. Dat helpt. Zodra daar wat over is te zeggen, pak ik de draad weer op.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik heb in een Prestige 25 automaat gereden, en 120 km/h gaat prima, maar daarboven maakt hij toch echt veel toeren hoor!
Robin Visser schreef:Zie bij ‘te koop’: http://www.autoscout24.es/Details.aspx?id=190804443
Het grote voordeel is dat de wagen groen is. Zo mooi zie je ze alleen op een foto.