Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nogmaals: als het om een traction met 6 cilinders gaat heb je niets aan de versnellingsbak van een ds.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 25-01-2004
- ID/DS DS20 Pallas
- 2CV kitcar
Zijn er geen mogelijkheden om de complete bak met een extra flensplaat te koppelen?
ik heb zoiets gedaan met een gs bak aan een bmw blok.
Zie mijn site http://www.groenegrommer.tk
Ooit, ooit, ooit zal ik het snappen. Ik heb al kennis genomen van de hydrauliek. Niet dat ik dat dan ook snap.
Bedankt voor de hulp,waterman.(Ook al zinkt de moed me nu even inde schoenen!).
En denk je dat ik dezelfde klepsturingen v/d DS zou kunnen gebruiken of zal ik toch een alternatief moeten vinden? (ZF contacteren en andere kleppen vragen,...).
Oja, als ik domme of ridicule vragen stel,wil ik me daar wel voor verontschuldiging.
Kheb misschien wel wat research gedaan, maar ben nog altijd geen Citroën-krak zoals de meeste mensen hier.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Aan ZF heb je niets, de bak van citroen is géén ZF bak maar een citroen bak en de techniek van die bak vind je alleen bij de Citroen DS. Kleppensturingen en een “brein” vind je trouwens alleen op een volautomatische bak.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zweefteef schreef:Zijn er geen mogelijkheden om de complete bak met een extra flensplaat te koppelen?
Nee. De hele DS is veel te lang. De aandrijfstukken komen dan bijna 30 cm naar voren ten opzichte van de originele traction bak.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ewel Zweefteef, ik heb daar ook an gedacht… De boringen laten overeenkomen aan de ene kant v/d DS en de andere kant van de motorblok.
Maar dan moeten de assen nog juist tegenover elkaar zitten e,anders zit je daar terug met een zwak punt.
En zeker na wat Waterman nu zei,zal het nog een moeilijkere oplossing worden.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Centrifugaalkoppeling ertussen, bak in zijn drie, en rijden maar
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 25-01-2004
- ID/DS DS20 Pallas
- 2CV kitcar
Als je hier de oplossing voor bedenkt (en uitvoert), kun je wel punten scoren bij de commissie!
Ooit, ooit, ooit zal ik het snappen. Ik heb al kennis genomen van de hydrauliek. Niet dat ik dat dan ook snap.
Aan die centrifugaalkoppeling hadden we ook gedacht (we steken die flens ertussen als “spacer” en hebben plaats voor die koppeling te steken.) Maar of dit in de praktijk ook zo wiedes zal zijn…
Ja,da’s een feit! Maar eerst nog zorgen dat het realiteit wordt… Klig er zelfs wakker van ‘s nachts!
Maar als het brein + sturing enkel op de volautomaat zit, hoe gebeurd de semi-automatische schakeling dan?
Bij mijn weten gebeurd deze toch ook hydraulisch, al moet je enkel nog de versnelling kiezen met een pook.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Centrifugaal kan niet op een 6 cil. traction. Hij heeft een meer-platen koppeling!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 25-01-2004
- ID/DS DS20 Pallas
- 2CV kitcar
Kan het complete aggregaat (motor en versnellingsbak) niet worden overgezet? De motor van de DS kwam oorspronkelijk toch ook uit de Traction? Of gaan we de originaliteit van de Traction dan teveel geweld aan doen met aan alle kanten uitstekende motoronderdelen.
Ooit, ooit, ooit zal ik het snappen. Ik heb al kennis genomen van de hydrauliek. Niet dat ik dat dan ook snap.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is een traction 15-6…. daar ga je toch geen ds motor in beunen???
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 25-01-2004
- ID/DS DS20 Pallas
- 2CV kitcar
Dat zeg ik, de originaliteit geweld aandoen.
Maar als het netjes gebeurt en de originele handel blijft bij de auto bewaard en die halve vent is er nog een tijdje gelukkig mee, waarom dan niet.
Ooit, ooit, ooit zal ik het snappen. Ik heb al kennis genomen van de hydrauliek. Niet dat ik dat dan ook snap.
Nja, da zou inderdaad de originaliteit schaden… (kvind het zelfs al jammer dat we er een versnellingsbak van een DS zou voor moeten gebruiken). Dus ik denk niet dat dit een optie is…
Toch bedankt voor toelichting…:d
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Je gaat nooit van zijn leven voor vijfhonderd euro een oplossing vinden voor dit probleem. Een Traction zescilinder is een heel complex gebouwd ding. Om in dezelfde carrosserie als van de viercilinder twee extra cilinders te kunnen krijgen is het hele ding extreem compact gebouwd. Zelfs het vliegwiel met de starterkrans zit achterop de motor, om zo aan de voorkant wat ruimte te winnen voor de bak. Kijk eens naar de radiateur, deze zit compleet om de bak heen gebouwd, om het toch maar allemaal onder de motorkap te kunnen krijgen. Ik denk dat een Traction zescilinder hooguit 10 tot vijftien centimeter langer is in de neus. Dit hebben ze gedaan door de voorwielophanging anders te maken. De enige ombouw die ik ken, is de zescilinder er uit en de complete aandrijflijn van een DS met vijfbak er in. En de enige reden dat ze dit hebben gedaan is omdat de vijfbak niet achter de grille van een viercilinder past (te lang). Een dergelijke ombouw is echter een dusdanige waardevermeerdering van het voertuig dat de eigenaar er beter aan zou doen de wagen in originele staat te verkopen, vervolgens van dat geld een mooie viercilinder te kopen en daar een DS-blok met BorgWarner automaat in te laten bouwen. Veel te vergezocht dus en helaas voor jullie schoolproject ook onhaalbaar. Het spijt me, maar ik denk, nee weet zeker dat je naar een ander project zult moeten omzien, WANT DIT KAN NIET!!!