beste mensen,
morgen middag ga ik een bx gti halen. Deze moet dan worden over geschreven op mijn naam en ook meteen worden geschorst zodat ik er verder voorlopig geen kosten aan heb.
Ik heb begrepen dat het opnaam zetten en het schorsen gewoon bij het postkantoor kan gebeuren.
Maar dat schorsen hoe werkt dat precies, wat houdt het precies in?
En enig idee wat het op naam zetten en schorsen me ongeveer gaat kosten?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Dat is te vinden op de site van de RDW als ik me niet vergis
Wat ik weet van schorsen is dat het kenteken op ‘‘non actief’’ gaat bij de RDW. Je mag dan niet meer met de auto rijden en de auto is niet verzekerd, dus mocht jou auto onverhoopt in de fik vliegen dan kun je fluiten naar je geld (Tip: zoek geen stallingsruimte in een buitenwijk van Parijs ). Maar goed je hebt er geen kosten aan en het risico, ach ja dat moet je gewoon voor lief nemen.
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français
Ik vermoed dat er weinig BXen verzekerd zijn tegen in de fik vliegen…. is er iemand hier die z’n BX veel meer dan WA verzekerd heeft?
Oo en waag het eens om die GTi te verkrachten!
Hmm, zelf hadden we een CX geschorst, maar het ding was niet verzekerd.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Ik heb op de site van de rdw gekeken en ik zie dat schorsen 68 euro gaat kosten :s
de gti staat hooguit 2 maand stil. Ben namenlijk van plan om hem begin december voor de apk te doen, hoop dat ie deze vrijwel meteen gaat halen zodat ik de auto dan ook kan verzekeren en gebruiken.
Maar als ik de auto niet schors en dus gewoon wegenbelasting betaal, is het dan ook verplicht om er een apk op te hebben?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Hmm, de schorsing opheffen gebeurt automatisch na een jaar mits je neit doorbetaald, dus moet ie weer voor de APK.
Maar om het vroegtijdig te laten beëindigen moet je volgens mij contact opnemen met de RDW.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Overschrijven kost geloof ik iets van €10,-
Schorsen kost €68,- tenzij hij 15 of ouder is, dan betaal je slechts €22,70.
@MSL
Wat het verzekeringsverhaal betreft, je auto HOEFT niet verzekerd te zijn bij de wet als hij geschorst is, maar het MAG natuurlijk wel. Al zie ik dit als complete onzin, hij staat NB op eigen terrein. Staat hij in een garage dan zijn er zelfs enkele gevallen waarin hij onder de inboedelverzekering kan vallen!
En jouw voorbeeld is alleen van toepassing als je je BX All-Risk verzekerd hebt. Ik denk dat er maar weinig BX-en dat zijn. Over een paar jaar misschien wel meer, als je met een taxatierapport een voordelige All-risk-klassiekerverzekering af te sluiten valt.
Oke de auto die ik dus wil gaan kopen is momenteel opgenomen in een bedrijfsvoorraad en valt dus onder heel andere regels.
Maar de bx beschikt inmiddels niet meer over een geldige apk.
Dus als de bx op mijn naam komt te staan zou ik dus wegenbelasting moeten betalen en ook zo snel mogelijk een apk regelen.
De apk kan ik momenteel niet betalen, schorsen vind ik eigenlijk ook vrij prijzig.
Als ik nou de bx gewoon op mijn naam laat zetten en wegenbelasting betaal, en dan in de eerste week van december de apk en de verzekering te regelen (en ook dan pas gaan gebruiken)..... zou ik dan problemen krijgen?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Douwe schreef:Oke de auto die ik dus wil gaan kopen is momenteel opgenomen in een bedrijfsvoorraad en valt dus onder heel andere regels.
Maar de bx beschikt inmiddels niet meer over een geldige apk.
Dus als de bx op mijn naam komt te staan zou ik dus wegenbelasting moeten betalen en ook zo snel mogelijk een apk regelen.
De apk kan ik momenteel niet betalen, schorsen vind ik eigenlijk ook vrij prijzig.
Als ik nou de bx gewoon op mijn naam laat zetten en wegenbelasting betaal, en dan in de eerste week van december de apk en de verzekering te regelen (en ook dan pas gaan gebruiken)..... zou ik dan problemen krijgen?
Ik wil niet lullig doen, maar is hetgeen er voor de APK moet gebeuren zo omvangrijk? Een kale APK kost rond de 40 EUR voor een benzine auto. Een volle tank kost al 1.5 x zoveel. Schorsen is voor auto’s jonger dan 15 jaar duidelijk prijziger, maar laat je hem langer dan 3 maanden staan al wel lonend.
Momenteel rijd ik trouwens ook ff rond in een APK loze auto, maar na het weekend wordt ie wel afgemeld (dan heb ik ook het noodzakelijke gedaan om hem APK waardig te hebben). Met een APK loze auto rondrijden is een keuze die ieder voor zich moet maken. Risico is ten eerste een boete van 85 EUR en ten tweede: stel dat je een schade (of erger) veroorzaakt door een gebrek dat bij de APK geconstateerd zou zijn, heb je natuurlijk wel een probleem. Meja, ook dat kun je weer inschatten.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Als je de auto schorst moet dat ook minimaal voor 3 maanden, als je eerder uit de schorsing wilt betaal je met terugwerkende kracht alsnog de wegebelasting voor die drie maand. Schorsing is maximaal 12 maanden, daarna moet je hem weer opnieuw op het postkantoor schrosen als je langer wilt. Een auto uit een schorsing halen is gratis.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Douwe schreef:
Als ik nou de bx gewoon op mijn naam laat zetten en wegenbelasting betaal, en dan in de eerste week van december de apk en de verzekering te regelen (en ook dan pas gaan gebruiken)..... zou ik dan problemen krijgen?
Databasen zijn tegewoordig aanelkaar gekoppeld dus grote kans dat ze je pakken. Als je een auto op naam hebt ben je gewoon verplicht voor de wegenbelasting, apk en wa verzekering.
Bedenk wel dat als je de auto schorst dat hij dan niet op de openbare weg mag staan. Je moet zelfs aangeven waar de auto staat.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Oke bedankt voor de antwoorden.
Ik zal de verkoper nog even vragen of het ook mogelijk is om de auto begin december op te halen.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
oke, ik zal de auto dus gewoon morgen op moeten halen.
De auto wordt dan dus op naam overgeschreven maar is zoals al gezecht dan dus apk loos en zonder verzekering.
Ik hoop er na ongeveer een week apk op te kunnen zetten. Een week zonder apk levert mij nog niet meteen een boete op toch?... ik ga niet met de auto de weg op, parkeer hem alleen hier in het rustige dorp op een parkeerplaats.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Waarom verzeker je hem niet? Een niet verzekerde auto hebben is een misdrijf!
Die APK is je eigen verantwoordelijkheid, waar ik niet wakker van kan liggen. Nogmaals, de kans dat je een bekeuring krijgt als je hem niet gebruikt is maar ietsje kleiner dan als je er mee rijd.
Maar alstjeblieft, verzeker dat ding man!
Ik bedacht me laatst… stel dat je ‘m in een stalling hebt staan, en in die stalling ben je even onhandig en rij je tegen een gestalde caravan of auto aan. Ook voor die dingen ben je niet verzekerd dan