3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

Pekel op straat: ABS-storing!
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1432

- XM TCT
Gepost: 16 februari 2011 02:22 AM
  [ # 31 ]

Dat zou zeker mooi zijn , maar niet te vroeg gejuigd ; zo`n ABS is bokkig .
Ik heb al jaren een meestal wel goed werkende ABS, maar soms heeft ìe van die dagen dat ìe achter elkaar aan/uit gaat.
Tot nu toe met de keuring geluk gehad dat `ie het net wel goed deed .Laughing( ik laat `em daarom altijd keuren met mooi weer .)
Al van alles aan geprobeerd.
Tijdens zo`n storing gooit de Dame tijdens het remmen ook haar kont omhoog, tja , karaktertje hè ?  snake
Nee , als ik mocht kiezen had ik liever geen ABS dan wel.
Ik verdenk wel mijn sensor links achter , geeft de ene keer wel goede waarden , de andere keer weer niet .
Alleen schrok ik erg van de nieuwprijs van zo`n sensor bij de dealer , over de € 3oo,- !( type 1)
Dus ik modder maar lekker door , elke Dame heeft wel wat.
Groet,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  

Guus K
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

- XM 2.5 TD Exclusive
- AX Tjaffer 1.1 cabrio
Gepost: 25 februari 2011 06:09 PM
  [ # 32 ]

Ik rijdt al heel lang XM’s, twee type 1, V6. Beide hadden dezelfde sympomen, overigens ook door overmatig natte wegen. De storing zat in beide auto’s in het relaishuis waar alle sensorbedradingen samen komen. Ligt ook vrij open en bloot onder de motor. Typisch falen voor het relais is inderdaad dat op meedere sensoren fouten worden gemeld, maar de ABS wel weer werkt als het langere tijd droog is. Afhankelijk van de staat van het relais is het overigens ook niet zo dat de ABS er direct mee ophoud als je door bv een plas rijdt, kan makkelijk een paar dagen tussen zitten.
Succes

Profiel  

Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1432

- XM TCT
Gepost: 25 februari 2011 07:17 PM
  [ # 33 ]

He Guus,
Bedoel jij 1 van die 2 stekkers die op de ABS unit zitten?
Dacht nl. dat die sensordraden rechtstreeks naar de ABS computer gingen en daarna naar de ABS unit .
Groet,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  

Guus K
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

- XM 2.5 TD Exclusive
- AX Tjaffer 1.1 cabrio
Gepost: 27 februari 2011 02:28 PM
  [ # 34 ]

Het zwarte elekrische relais zit bij een V6 links(bakboord dus) van het midden iets voor de vooras. Je kunt hem benaderen van onder de auto. Geschatte afmetingen zijn ongeveer 5 bij 5 bij 3 cm (LxHxB). Hety relais zit met 1 bout vast wat ik me herinner en heeft een stekker waar alle connecties inzitten. In de V6 was het (de)monteren wel te doen. Hoe het met andere types is weet ik niet.
Overigens toen ik het relais liet vervangen bij mijn tweede V6 hoorde ik van het onderdelen magazijn dat het een “seizoens” onderdeel is. Hiermee werd bedoeld dat de klacht meestal in het najaar ontstaat.

Ik hoop dat hier wat aan hebt.

Groet Guus

Profiel  

3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook