4 van de 11
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

GS pallas 1977, op naar de “gelijkvormigheid” !
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1000

Gepost: 24 februari 2011 04:03 PM
  [ # 46 ]

Dat grote filter aan de benzinetank , is dat herbruikbaar ?  Ik heb het zo goed en zo kwaad als het ging uitgespoeld.
In hetzelfde verband zag ik op sommige foto’s een extra benzinefilter gemonteerd tussen pomp en carburator.

Geeft dit een meerwaarde of is het negatief voor de benzinetoevoer ?

Profiel  

Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2777

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 24 februari 2011 06:07 PM
  [ # 47 ]

Dat filter bij de tank is nog nieuw verkrijgbaar bij de onderdelenshop en kost maar een euro of vijf. Ik ben ‘m indertijd vergeten te vervangen en dat veroorzaakte later een hoop vage klachten… Ik zou er dus gewoon een nieuwe onder hangen.

Een extra filtertje bij de carb. vangt deeltjes uit de leidingen, slangen en pomp op en voorkomt daarmee het beruchte gedoe met verstopte sproeiers. Volgens mij heeft het weinig effect op de benzinetoevoer. Ik heb er nog nooit hinder van ondervonden in elk geval.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 24 februari 2011 06:14 PM
  [ # 48 ]

Benzinefilter van een paar euro uitspoelen haha huh

Profiel  

jef scholliers
> 900 berichten

Gepost: 24 februari 2011 06:19 PM
  [ # 49 ]

Anders is het weer een week wachten op een onderdeel ! Vandaar dat poetsen dus.

De nieuwe michelins zitten er net vijf minuten op , wat een prachtig zicht !
Alleen merk ik nu dat er blijkbaar iets in het linkervoorwiellager verzeild is geraakt.  Dat wiel blokkeert na een draai.
Dus terug eraf, vet er weer uit, en grondig poetsen.  Ik kan me echter niet voorstellen wat daar is misgegaan.

Profiel  

jef scholliers
> 900 berichten

Gepost: 26 februari 2011 10:42 AM
  [ # 50 ]

Beste mensen,

Ook de benzineleidingen zijn inmiddels vervangen, de hele ontluchting en toevoer nagekeken.  Maar alvorens ik de tank officieel terug op haar plaats hang , dit nog:  is het niet beter om de GS bodem helemaal in het zwarte antiroest te zetten ?
Er is momenteel geen sprake van welke vorm van roest dan ook, maar het lijkt mij nogal gevaarlijk om met een laagje rode grondverf (zo ziet het eruit) op de bodem het hedendaagse verkeer tegemoet te gaan. Het grote deel van de bodem is wel mee Papyrus groen, maar ook dat lijkt me meer iets voor speelgoedautootjes.

Hoe zit het met de bodembehandeling ?  Als ik die helemaal zwart maak bv, doet dat dan erg af aan de originaliteitswaarde ?
Iemand betere tips ?

Profiel  

Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
Gepost: 26 februari 2011 01:19 PM
  [ # 51 ]

GS/A’s zijn extreem roestgevoelig dus als je hecht aan die specifieke originaliteit (wat op zich wel mooi is natuurlijk) dan moet je het héél snel en intens doen want ze rot na de eerste paar ritten over een nat wegdek weg waar je bijstaat.
Als je het echt belangrijk vind dan zou je uitsluitend bij droog weer moeten rijden en na een per ongeluk meegepakte bui de auto droog en tochtig moeten stallen. Controleer in dat geval ook regelmatig op roest a.g.v. steenslagbeschadigingen.

Als je er normaal gebruik van wilt maken, dan moet je d’r goed (laten) behandelen. Dat is niet slechts een dikke laag tectyl er onder blaffen. Daar zijn allerlei verschillende middeltjes voor- en dus ook verschillende meningen over- in allerlei verschillende draadjes. Interessant leesvoer.

Mocht je er snel vanaf willen, dan moet je voor de grap onbeschermd door de pekel gaan rijden = gegarandeerd binnen een paar maanden exit GS. salut

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Liesje, GSA X1 LL-28-GD

Profiel  

jef scholliers
> 900 berichten

Gepost: 26 februari 2011 09:00 PM
  [ # 52 ]

Ik heb hem op een koude decembernacht door de regen en de pekel (overal 25cm sneeuw…) 700km vanuit Frankrijk naar huis moeten rijden.  Ik vond het verschrikkelijk !  Nu is de auto daarna niet meer buiten geweest, en staat warm en droog.

Maar het zou eigenlijk toch een vorm van dagelijks vervoer moeten worden.  Ik zal dus maar wat verder lezen !

Profiel  

jef scholliers
> 900 berichten

Gepost: 27 februari 2011 08:20 PM
  [ # 53 ]

Toch maar beslist om de bodem alvast preventief te beschermen.  Nu is de achterkant, en onder de benzinetank zwart. 

Nu heb ik de bougiekabels aangesloten, Ducellier erop gezet, alle brandstofleidingen vast.  Daarna de accu aangesloten en geprobeerd te starten.

De motor gaat heel vlot rond op de startmotor, maar er is geen ontsteking ...
Dan heb ik benzine aangezogen tot aan de carburator.  Is het nodig om deze de eerste keer manueel te vullen ?

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 27 februari 2011 09:14 PM
  [ # 54 ]
jef scholliers schreef:

Is het nodig om deze de eerste keer manueel te vullen ?

Nee hoor. Mits je brandstofpomp o.k is dat die het werk voor je.

Maar hoe kan het dat je geen ontsteking hebt?

Profiel  

jef scholliers
> 900 berichten

Gepost: 27 februari 2011 09:22 PM
  [ # 55 ]

Daar kunnen we als je wil even samen over nadenken. 
Ik overloop:  accu aangesloten.  Bougiekabels ok, verdeler nieuwe Ducellier, voldoende benzine in tank, startmotor vliegt flink rond.

Het probleem zal dus ter hoogte van de bobine zitten.  De draad met de dikkere zwarte rubberen fiche, past heel mooi in die van de verdeler. Dan blijft er nog één over om op de bobine zelf te zetten. 
Op de min van mijn bobine zit een draadje gesoldeerd naar die condensator die eraan vast hangt.

Dan is er nog één draadje iets verderop, waarvan ik denk dat het de toerenteller betreft.  Waar moet die op vast ?

En, ben ik iets cruciaals vergeten ??

Profiel  

jef scholliers
> 900 berichten

Gepost: 28 februari 2011 10:11 AM
  [ # 56 ]

Kan het zijn dat de ontsteking zelf nog moet geregeld worden ? Ik heb de S.E.V.Marchal er zomaar uitgehaald en de andere erop gezet, zonder meer.

Ik heb het ook nog eens nagekeken: de draad van de rupteur loopt naar de verdeler.

Voorlopig hoor ik alleen maar een zeer ijverige startmotor, maar geen ontploffing .

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 28 februari 2011 06:28 PM
  [ # 57 ]

Hoe je de verdeler erin gezet hebt maakt niet uit. Al staat de verdeler niet op tijd dan moet je nog een vonk hebben.
Contactpunten gaan wel open en dicht? Je kunt inderdaad de bobine gaan verdenken, even uitwisselen met een ander.

Profiel  

jef scholliers
> 900 berichten

Gepost: 28 februari 2011 11:40 PM
  [ # 58 ]

Ik zal eens proberen met de bobine van de DS.  Wie weet !

Profiel  

jef scholliers
> 900 berichten

Gepost: 02 maart 2011 08:13 PM
  [ # 59 ]

Hallo,

geen verschil met de bobine uit de DS.  Vreemd.  Ik heb voor de duidelijkheid (?!) alles nog eens nagemeten.

Er zijn DRIE draden uit de bundel, ter hoogte van de bobine;

1. een plus, die mooi 12v geeft als het contact aan staat.
  2. een grijze draad , afgetakt van een groene   Massa
  3. nog een grijze, vertrekkend vanuit dezelfde groene draad   Ook massa.

Waar komt die groene draad vandaan ?  Wanneer ik de grijze draden verbind met de stroom, dan is het resultaat bij beiden slechts 7v !!  Hoe kan er 5v weg zijn ?

Profiel  

Midfriesland
> 2000 berichten

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
Gepost: 02 maart 2011 10:30 PM
  [ # 60 ]

Toch even checken voor de zekerheid:

1. Komt er benzine in de vlotterkamer?
M.a.w. is er aanvoer van benzine en zitten de ingang en retour niet per ongeluk omgekeerd aangekoppeld? Dit kun je makkelijk testen door even door te starten en dan te kijken of er benzine uit de accelleratiesproeier komt als je de gashendel snel beweegt.

2. Is er vonk? Dit kun je testen door een bougiekabel los te trekken en deze op een kort afstandje van een massapunt te houden. Bij het starten moet er dan een heldere blauwe vonk overspatten van het koperen uiteinde van de kabel naar de massa.

3. Als 1 en 2 ok is: zitten de bougies in de juiste volgorde aangesloten en zijn die bougies in goede staat?

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Liesje, GSA X1 LL-28-GD

Profiel  

4 van de 11
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren