Hallo,
Ik ben nieuw in de citroen wereld. Ik heb voor de zaak een oude Berlingo 1.9D uit
1996 gekocht. met 393000 km op de teller. Ik heb er nu 1000 km mee gereden, rijd prima op zich voor de doeleinden waarvoor hij gebruikt wordt.
Nu doet zich het volgende voor sinds gisteren.
De koelventilatoren blijven draaien totdat de accu leeg is. Ik heb nu maar het zekeringetje eruitgehaald.
Waar zou dit aan kunnen liggen ? Ik heb de koelvloeistoftemperatuursensor al vervangen, maar dat maakt niet uit. Een relais? Zo ja, waar zit die ? Ik heb hem niet kunnen vinden.
Alvast bedankt!
Gr,
Richard
Totaal aantal Berichten: 1825
- Xsara Picasso 16-16v
richard, volgens mij had je de thermoschakelaar moeten vervangen, a 25,-euro. als het goed is, maar hou me er niet aan vast, zit ie onder de bovenste radiatorslang, op de radiator, er schijn een kleurcode op te staan rood of groen,= ivm temperatuur.als je hem hebt gevonden trek dan even de stekker eraf, om te controleren of dit daadwerkelijk het euvel is, de fan moet dan stopppen,
beremans schreef:richard, volgens mij had je de thermoschakelaar moeten vervangen, a 25,-euro. als het goed is, maar hou me er niet aan vast, zit ie onder de bovenste radiatorslang, op de radiator, er schijn een kleurcode op te staan rood of groen,= ivm temperatuur.als je hem hebt gevonden trek dan even de stekker eraf, om te controleren of dit daadwerkelijk het euvel is, de fan moet dan stopppen,
Hallo, dank je,
Als je dit bedoelt :
Dit heb ik dus vervangen. Dat hielp niet. Dit zat inderdaad onder de bovenste radiatorslang.
Helaas is dit dus niet de veroorzaker. De fan bleef ook doordraaien toen we de stekker eraf hadden trouwens.
Gr,
Richard
Totaal aantal Berichten: 3197
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Als de fan blijft doordraaien als de stekker er af is gaat de module van de airco die ook je fans aanstuurt in noodloop en stuurt de fans aan om zeker geen oververhitting te krijgen .