Nouja dan lijkt het me toch het vestandigst om de auto ook meteen maar te verzekeren en de apk ook zo snel mogelijk te regelen. Moet ik maar even ergens een miniscuul leningetje maken.
De wegenbelasting (en verzekering ) hoef ik neem ik aan niet meteen te betalen? ..
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Douwe schreef:Nouja dan lijkt het me toch het vestandigst om de auto ook meteen maar te verzekeren en de apk ook zo snel mogelijk te regelen. Moet ik maar even ergens een miniscuul leningetje maken.
De wegenbelasting (en verzekering ) hoef ik neem ik aan niet meteen te betalen? ..
Eh, de belasting duurt wel even voor dat je de rekening binnen krijgt. De verzekering hangt natuurlijk af van de verzekeringsmaatschappij. En dat verzekeren is echt een must hoor! Je wilt niet weten wat de gevolgen zijn van een ongeval, daar kan je de rest van je leven problemen mee krijgen.
Zoals ik al zei, je kan er telefonisch een voorlopige dekking op afsluiten. Daarna kan je nog gaan rondneuzen naar de goedkoopste verzekering, en die kan je vervolgens afsluiten.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Douwe schreef:oke, ik zal de auto dus gewoon morgen op moeten halen.
De auto wordt dan dus op naam overgeschreven maar is zoals al gezecht dan dus apk loos en zonder verzekering.Ik hoop er na ongeveer een week apk op te kunnen zetten. Een week zonder apk levert mij nog niet meteen een boete op toch?... ik ga niet met de auto de weg op, parkeer hem alleen hier in het rustige dorp op een parkeerplaats.
je mag hem een maand in de belasting hebben zonder verzekering anders krijg je de RDW op je dak
betaal je belasging dan mag je hem op oppenbare weg zetten.
maar ga je na een week er al mee rijden of wil je er nog langer mee wachten ? als je langer wilt wachten dan 3 maanden zal ik wel schorsen (moet minstens 3 maand)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Niet om het een of ander hoor, maar een apk niet kunnen betalen en dan een BX GTi kopen?
Er heeft al eens iemand met z’n laatste centen een Sport gekocht, was niet zo’n succes….
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Harm schreef:Niet om het een of ander hoor, maar een apk niet kunnen betalen en dan een BX GTi kopen?
Er heeft al eens iemand met z’n laatste centen een Sport gekocht, was niet zo’n succes….
Als je iets net op het nippertje kan betalen, dan ben je een dief van je zelf als je het laat. Daarbij komt dat een gokje op zijn tijd ook best leuk kan zijn.
Verder stel ik voor dat we met zijn allen niet gaan oordelen over iemand anders zijn financiele huishuiding.
Mijn Ax heeft hier zonder verzekering ongeveer anderhalve maand voor de deur gestaan. Na een maand kreeg ik een brief van de RDW dat ik wel snel moest verzekeren, bij de volgende database check zou ik namelijk geen brief van de RDW krijgen maar een schikkingsvoorstel van de officier van justitie! De auto had toen ook geen APK maar daar stond niks over als ik het me goed herinner. Je kunt je auto dus volgens mij wel een maandje laten staan zonder verzekering/apk, je krijgt eerst een waarschuwing. Daarna niet meer doen dus!
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
jebbers schreef:Mijn Ax heeft hier zonder verzekering ongeveer anderhalve maand voor de deur gestaan. Na een maand kreeg ik een brief van de RDW dat ik wel snel moest verzekeren, bij de volgende database check zou ik namelijk geen brief van de RDW krijgen maar een schikkingsvoorstel van de officier van justitie! De auto had toen ook geen APK maar daar stond niks over als ik het me goed herinner. Je kunt je auto dus volgens mij wel een maandje laten staan zonder verzekering/apk, je krijgt eerst een waarschuwing. Daarna niet meer doen dus!
Een gedurft advies!
Verzekeren doe je niet alleen omdat het moet, maar ook om een risico in te dekken. (het risico dat je de rest van je leven moet afbetalen)
Hoewel misschien ver te zoeken, er zijn diverse risico’s te bedenken.
Daarbij komt dat het een besparing van niks is.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
jebbers schreef:Mijn Ax heeft hier zonder verzekering ongeveer anderhalve maand voor de deur gestaan. Na een maand kreeg ik een brief van de RDW dat ik wel snel moest verzekeren, bij de volgende database check zou ik namelijk geen brief van de RDW krijgen maar een schikkingsvoorstel van de officier van justitie! De auto had toen ook geen APK maar daar stond niks over als ik het me goed herinner. Je kunt je auto dus volgens mij wel een maandje laten staan zonder verzekering/apk, je krijgt eerst een waarschuwing. Daarna niet meer doen dus!
met me 2de BX net zo
kreeg brief ik denk oowjee paar dagen later stond ze op de sloop
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!