electriciteit aftappen (stuurstroom relais) bij nieuwe berlingo
BEkevin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83

- Berlingo B9 multispace
Gepost: 18 februari 2011 02:28 AM

heeft er toevallig iemand reeds ervaring met aftappen van stroom voor extra verlichting e.d. (bv. verstralers bijplaatsen aangestuurd door originele verstralers (deze mogen alleen werken in samenwerking met originele verstralers).

ik heb wel al verstralers, neon, el. ramen, cruise-control enz. bijgeplaatst gehad maar steeds bij oudere wagens zoals opel corsa A/B, kadett, 205’kes en crx enz, maar deze hadden nooit echt electronica (tenzij je zaken zoals klokje meetelt)

ik zou dit willen doen bij mijn nieuwe berlingo (2010) maar electronica schrikt me toch beetje af (schrik voor storingen of erger gezien de prijzen van bv de BSI-boordcomputer.

Profiel  

BEkevin
< 100 berichten
Rank

- Berlingo B9 multispace
Gepost: 27 februari 2011 03:32 AM
  [ # 1 ]

niemand?

Profiel  

BEkevin
< 100 berichten
Rank

- Berlingo B9 multispace
Gepost: 27 februari 2011 08:54 PM
  [ # 2 ]

mijn idee (met de kleine kennis electriciteit die ik heb)

batterij + => extra relais (hoofdstroom) => lampen => batterij -
originele relais (stuurstroom) => extra relais (stuurstroom) => batterij -

dus eigenlijk 2 aparte systemen (origineel + bijkomend) met als enige relatie het feit dat de 2 relais via dezelfde kabel hun stuurstroom ontvangen.

maar krijgen beide relais de volle stroom of is dit zoals ik begrijp slechts de helft, en werkt dus alles dan?

zou ook willen zien voor 2de kabel op stuurslot te laten monteren(+ na contact)en deze naar een verdeelkast met zekeringen te brengen vanwaar ik allerlei bijkomende zaken kan monteren.

moest er iemand omtrent dit idee enige bedenkingen of raadgevingen hebben zouden deze zeer welkom zijn gezien ik geen ervaring heb bij wagens met ingebouwde electronica en de ervaring die ik heb al enkele jaren geleden is (en wil zeker geen problemen met garantie, veiligheid,....

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook