10 van de 14
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Ik heb mijn motorblok gereviseerd en ben klaar.
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 24 februari 2011 11:26 PM
  [ # 136 ]

Ik heb het ding inmiddels in elkaar zitten en het blijft hangen en op de foto zie je de homokineetkant dus de wielzijde. Ik denk dat iemand het ooit niet meet gesnapt heeft en die ring aan de verkeerde kant erin gepruts heeft.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25640
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 februari 2011 12:34 PM
  [ # 137 ]
CEE-IKS schreef:

Ja, maar dat is om de homokineet los te halen. Ik heb het niet over de homokineet, maar over de tripoide. Dus dat ding waar die 3 bollen opgeschoven zitten die vervolgens weer in die kom vallen.
De andere kant dus.
Ik heb dat ding nu nieuw in een doosje

Ik denk dat er net als bij de DS een circlip oid aan het eind zit. Dat eraf halen en dan met een poelitrekker er spanning op zetten. Eventueel heet stoken en met een hamer er afslaan. Soms gaan ze met de trekker alleen al los. soms niet.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 25 februari 2011 10:47 PM
  [ # 138 ]

Zo,

de aandrijfassen zitten beide weer in elkaar en nu met goede hoezen, kan het er weer jaren tegen, en morgen dan een belangrijke dag, de kop is inmiddels terug in Venlo voorzien van nieuwe klepseals en geslepen kleppen en morgen komt ie er weer op te zitten dance lijkt het eindelijk weer op een motor.

Dan nog een week alles afbouwen en er aan hangen en met een beetje geluk kan ie over 2 weken terug de auto in, want ja 3 april moet ie toch echt klaar zijn om naar Friesland te rijden.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 25 februari 2011 10:59 PM
  [ # 139 ]

Spannend Mark, maar respect hoor

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 26 februari 2011 08:51 PM
  [ # 140 ]

Zo,

vandaag lekker opgeschoten, de kop zit erop wel nog een lekker gepiegel om al die tuimelaars en afdichtringen er weer goed in te krigen, maar het zit. Gelijk maar ff de kleppen vast gesteld.

Waterpomp, en inlaatspruitstuk hangen eraan, gelijk maar met nieuwe moeren en ringen erop gezet en die oude vieze meuk vergegooid.

Hierna kwam er weer een spannend moment de motor mag van de bok af, voorzicht manovreren in mij “royale” werkplaats/tuinhuis maar hij hangt/ligt nu op de workmate.

Morgen verder met het vliegwiel en andere spullen in deze hoek en dan de bak er weer aan. Brengt mij bij de volgende vraag.

Welke olie gebruik ik het beste voor de bak, systhetisch, half-sysnthetisch of mineraal ?

Voor de liefhebbers hier de foto’s



Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 26 februari 2011 09:26 PM
  [ # 141 ]

dat ziet er wel heel gelikt uit Mark! Tav van de bakolie: dit onderwerp is vaker hier langs gekomen. Kenners als waterman en sans zweren bij castrol syntrax universal. Ik heb deze olie er vorige week ook ingedaan en ik moet zeggen: het schakelt prima, ook als de olie nog koud is. En het schijnt erg goed tegen hoge drukken te kunnen.

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 26 februari 2011 11:01 PM
  [ # 142 ]

dat ziet er weer gezond uit, succes met de inbouw.

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 27 februari 2011 12:49 AM
  [ # 143 ]

De brun scrabée gaat precies op tijd klaar zijn voor de voorjaarsrit zo te zien !

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 27 februari 2011 09:49 AM
  [ # 144 ]

Ja,

da’s wel het streven voor 3 april het zaakje aan het draaien te hebben, vanmorgen nog ff een pakking gemaakt, kwam erachter dat ik geen pakking voor het distributiehuis heb. Maar gelukkig lag er in de schuur nog een rol knippakking

et voila klaar.

Mark

Afbeelding Bijlagen
pakking.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 27 februari 2011 09:49 PM
  [ # 145 ]

Na,

vandaag met goede moed verder gegaan echter niet zover gekomen als gehoopt, distributiehuis erop gezet, vliegwiel en toen de drukgroep, maarrrrr het ding zit met 6 imbussen vast, bij het verwijderen van de drukgoep had er eentje af geflex omdat ie niet los ging, dus een andere geregeld maar die paste niet grrrrr hmz en eentje is er spoorloos geraakt search.

zodoende dus maar in de bak met imbussen gedoken en niks, nada noppes wat past en wat blijkt bij nameten van het ding blijkt het de geweldige fantastische incourante maat M7 te zijn die je natuurlijk op Zondag nergens kunt krijgen.

Dadelijk maar ff een mailtje naar La Leo sturen of ze er ff 2 op de post kan gooien voor met kan volgend weekend de bak erop en de rest van de accesoires. Vandaag dan nog wel ff de hele kabelboom erop gezet.

Nog wat foto’s

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 27 februari 2011 10:40 PM
  [ # 146 ]

Ziet er mooi uit Mark. Keep the good mood up voor de rest van het werk !

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 27 februari 2011 11:18 PM
  [ # 147 ]

Het wordt steeds beter! Is zo’n rood onderblok trouwens origineel bij zo’n DS blok?

ps. waarom scrollen die foto’s zo rottig? Zijn ze erg groot?

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 27 februari 2011 11:23 PM
  [ # 148 ]

De kleur is oranje maar het lijkt op de foto’s iets rood, en die foto’s zijn iid groot maar bij mij scrollen ze goed.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 28 februari 2011 09:12 PM
  [ # 149 ]

Vandaag toch nog ff tijd gehad om by Hydraulique langs te rijden voor de M7 bouten, en terplekke 3 stuks uit een vliegwiel gedraaid, komt wel goed dus, NIET DUS !!! deze zijn ook M8 en ik heb er toch echt M7 inzitten, om gek van te worden very sad

Wel nog ff 2 andere lekzakken voor voor en 5 liter LHM meengenomen dus toch niet helemaal voor niets geweest, maar die bouten…....  help

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Gepost: 28 februari 2011 09:56 PM
  [ # 150 ]

Maar Mark toch, had ze eventjes nagemeten dan! 

Ik heb in de werkplaats een heel bakje waar ze los in liggen (was helaas vandaag afwezig) maar blijkbaar wist Sjors niet van dit bakje af. Hadden jullie je ook de tijd & moeite van het losdraaien kunnen besparen.

Zal er morgen een graai in doen en dan 2x M7 imbus voor de drukgroep opsturen oké?  Wink
Tenzij dit weer zo’n fijn onderdeel is, dat exclusief voor de CX-en van voor 1978 is, zoals wel meer dingen (stuurkogels, kachelmotor en al die andere gein)  hmz

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
10 van de 14
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook