2 van de 2
 < Vorige 1 2

Traction 11B radiator overloop
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 507

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 27 februari 2011 08:49 PM
  [ # 16 ]

Je hebt speciale zwarte radiatorverf die tegen de hoge temperaturen bestand is.
Als alternatief voor een thermostaat is er ook een rolhoes mogelijk die van binnenuit met een kettinkje te bedienen is. Ik vind dit persoonlijk een betere oplossing omdat je de temperatuur dan veel beter kunt regelen. Met name als je veel drukte verwacht (stad, file, etc.) kun je al wat gaan koelen. Een thermostaat reageert veel later en dan loopt je temperatuur veel sneller op.

Profiel  

erg666
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18

Gepost: 02 maart 2011 11:11 AM
  [ # 17 ]

Ik heb de radiator zwart gespoten. Via een garage monteurs heb ik gehoord dat het spuiten, mits dun aangebracht, ontvet en goed uitgehard, ook met gewone lak kan. Een radiatorlak is over het algemeen Wit (voor in huis) en om nou een 650°C Heat Resistant bus te halen leek me ook wat overdreven.
Kortom, ik ben benieuwd of de lak blijft zitten…  ohh .. we wachten af.

En dan.. vanavond wil ik ‘m weer gaan inbouwen. Ik zit nu alleen met de Antivries. Er is een groene antivries uitgekomen. maar ja, welke is mij niet duidelijk. Het is net water en smaakt zoet. Blijft overigens lang in de mond hangen die smaak… bleh ..

Volens de site ‘http://www.kulsdom.be/koelvloeistof.htm’ zijn er 2 soorten antivries. Ethyleen en Propyleen. Heeft er iemand ervaringen?

Profiel  

erg666
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18

Gepost: 05 maart 2011 09:25 PM
  [ # 18 ]

Helaas geen reacties op mijn vorige bericht ... dus gekeken of ik de beste, volgens genoemde website, de Propyleen soort kon krijgen. Helaas kon ik ‘m bij geen één automaterialenhandel of garage krijgen.. dus ja, dan wordt het makkelijker. Ethyleen.
Eenmaal de weer op z’n plaats, heb ik ook HET blikje geinstalleerd Smile (reactie #4 van deze topic)
Ik vind ‘t echt een super oplossing dat blikje! Mooie tip van ‘Traks’.
De hele auto verder ook weer in elkaar gezet.. en lekker een stukje wezen rijden.
Bijgaand nog wat foto’s van ‘t blikje.. Smile

Owja, ten aanzien van de normale verf op de radiator gaat ‘t overigens nog aardig goed. De radiator heb ik, dun gespoten, goed ontvet en lang laten uitharden.. Nu heb ik ‘m goed heet laten worden met het rijden van gisteren.. en vooralsnog blijft ‘t goed zitten. Maar goed, dat afbladeren kan natuurlijk nog komen.

Afbeelding Bijlagen
DSC02204.jpgDSC02207.jpgDSC02209.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

Gepost: 05 maart 2011 09:29 PM
  [ # 19 ]

Ziet er allemaal weer netjes uit hoor, mooi werk.

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook