Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
aardige CX / uitvoering / kleurstelling.
nu kijken naar roest van dichtbij, onderhoud e.d.
maar is dit een ‘80-er ?
horen daar dan breedspoor voorschermen op ?? ik dacht het niet.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Die bij Citroy staat heeft echt best wel ernstige schade gehad hoor, niet een parkeerdeukje…
Ik wil absoluut niet de suggestie wekken dat deze schade niet goed is gerepareerd, maar van wat ik begrepen heb van kenners is deze schade toch wel aan de serieuze kant. Maar nogmaals: je kan dit beter laten beoordelen door een échte kenner, en dan op een brug!
Way out in the water, see it swimming.

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
RensKorevaar schreef:Ik wil de pret niet bederven, maar mij lijkt-ie niet zo fris. Zie ik gaten in de rechterdorpel of zie ik spoken?
Ik heb nu nog eens ff kritisch naar de foto’s gekeken.
1 de linker deur heeft een deuk.
2 het spatbord rechts heeft een deuk
3 rechtsvoor begint het ontbindingsproces aan te vangen zie onderkant spatbord.
kortom waarschijnlijk voldoet dit exemplaar aan de verwachting die je mag hebben van eentje die 30 jaar in Nederland heeft rondgereden en wordt de tekst in de advertentie arg rooskleurig voor gesteld, niet voor niet zijn natuurlijk alle leidingen al vv.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Kortom:
1. Bepalen of de kleur van het exterieur en interieur wat voor je is
2. In het geval van een bevestigend antwoord op vraag 1, kenner + brug regelen
3. Kijken!
Ik vind de kleur in ieder geval prachtig! Hoewel je inderdaad de achterklep en de motorkap al wat zie ‘bladderen’...
Nelis Infra schreef:Die bij Citroy staat heeft echt best wel ernstige schade gehad hoor, niet een parkeerdeukje…
Ik wil absoluut niet de suggestie wekken dat deze schade niet goed is gerepareerd, maar van wat ik begrepen heb van kenners is deze schade toch wel aan de serieuze kant. Maar nogmaals: je kan dit beter laten beoordelen door een échte kenner, en dan op een brug!
Wat hier is te zien, is blikschade. In relatie tot de waarde van de auto kostbaar om te repareren als je dat als consument moet laten doen bij een goede plaatwerker. Het is best voorstelbaar dat het voor Roy wel lonend is met de hele bak onderdelen die hij in voorraad heeft. Als ik de schade zo zie, dan lijkt het mij, dat het chassis niet krom hoeft te zijn. Gewoon checken hoe de reparatie is gedaan. Als het goed is gedaan, is er denk ik geen beletsel de auto te kopen. Wel een zeldzame laagdaks. Toch mooi.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Nelis Infra schreef:Die bij Citroy staat heeft echt best wel ernstige schade gehad hoor, niet een parkeerdeukje…
kan me niet voorstellen dat deze CX zo geweldig is. 5000 euro voor een laagdaks is opzicht wel goedkoop, als je daarbij bedenkt dat er nog wat op verdient wordt moet er wel het een en ander aan deze auto mankeren.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

Totaal aantal Berichten: 225
- Ami ami 6 berline
- CX 2400 GTi
De prestige bij citroville heeft zelfde kleur en is ook uit 1976, 6.500…ook niet superduur toch (volgens RDW zit er lpg in)

Totaal aantal Berichten: 17407
- CX 2400 Super
De CX van Jef wordt beschreven in zijn eigen draadje.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Als ik je mocht adviseren dan zou ik zeker voor een Prestige laagdaks gaan. In mijn optiek de mooiste CX ooit gemaakt, maar dat doet er niet zo veel toe. Een bedrag van 6.500 is zeker te rechtvaardigen, maar je weet dit pas zeker als je goed kijken naar de kritische punten. Zeker een vroege Prestige behoeft enige professionele blikken. Het chassis is namelijk gewoon doormidden gezaagd en verlengd, zoals je vaak erg goed kunt zien op de daken. Dat houdt in dat ze daar vaak wat roest gevoeliger zijn. Maar ik zal mijn vingers niet branden aan de technische merites van de CX’en; daar zijn veel capabeler mensen voor!

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mooi grijs is best chique
laagdak heeft nog een iets strakkere lijn langs het dak, maar een hoogdak uitvoering vind ik zeker niet storend. Maar je moet niet te lang zijn als je achterin zit in een laagdak.
mbt de kleur, die was er ook in groen !!
een laagdak was er alleen in een 4-bak carbu. ik gaf de voorkeur aan een injectie+5-bak.
maar een Prestige is hoe dan ook een zeer fraaie uitvoering !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 225
- Ami ami 6 berline
- CX 2400 GTi
Dit is ook gris vulcain, toch?

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
PS
een laagdak Prestige had een vinyl dakbekleding om dat stuk wat er tussen gezet was te verhullen. als het vinyl oud-slechter wordt, zie je die aanpassing er door heen zitten. de hoogdak had een dak uit 1 stuk ! scheelt ook !
bij die cx garages mag je voor die prijs best wat vragen, wat zij aan auto leveren, met enigszins garantie om bij problemen weer op de weg te komen.

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
correct ! maar helemaal (binnen-buiten) overgespoten, dus alweer een tintje anders gris vulcain dan origineel.
ik mocht bij mijn T2 in gris meteor uit 10 kleur nuances kiezen toen die werd overgespoten…..

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
cx25gtit2 schreef:mooi grijs is best chique
een laagdak was er alleen in een 4-bak carbu. ik gaf de voorkeur aan een injectie+5-bak.
maar een Prestige is hoe dan ook een zeer fraaie uitvoering !!
of een C-matic.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Volgens mij kwam de C-Matic pas in ‘77, na de laagdakkers…