Ja maar SP, nu zit die intercooler op de plek van je airco condensor!
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het motorruim begint nu toch wel aardige afwijkingen te krijgen tov een standaard T2
Wordt die uitlaat echt zo warm?
Volgens mij kan ik die van mij na een rit van ruim een half uur op de snelweg nog wel aanraken bij het achtereind.
Dat zal aan het begin van de uitlaat wel anders zijn.
De vloer wordt altijd wel lekker warm in de CX
Maar dat komt van de uitlaat tunnel en van de buizen die naar vloer lopen voor de achterpassagiers.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Klopt, nou had ik geen airco condensor, dus zit de intercooler niet in de weg.
De uitlaatgassen worden, vlak voor de turbo in ieder geval 690 graden volgens de EGT.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zo, den SV is weer op de weg. Uiteraard de hele opzet wederom helemaal omgegooid naar inzicht van mijn hoofdmonteur. Zo onstond er ruimte voor het luchtfilter en maakte de reeds gekoelde lucht een zo kort mogelijke tocht door het motorruim. Met enig geluk een luchtfilter besteld wat er ook net in paste en direkt op de turbo zit, en ook nog functioneert met minder heisa dan de apollo die ik eerst had.
Het is nu wel heel mooi om het effect van de intercooler te voelen aan de buizen. De luchtbuis na de turbo is gewoon handwarm, en vlak voor het inlaatspruitstuk is de boel weer ijskoud.
Er is nog wel wat klein leidingwerk nog te doen, maar dat kan hier en daar tussendoor wel. Ik zal binnenkort wat fototjes maken van de definitieve opstelling.
Als volgende gaan we dan echt de PT verhuizen. Daarna de nieuwe megauitlaat bouwen. Dan weer eens naar DP, en het ziet ernaar uit dat de Citron Presse echt met de CX gaat worden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat wordt de 3de T2 in de rally dan.
In het begin zag het er naar uit dat ik de enige zou zijn…
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zo ik ben vanavond eindelijk begonnen met de verhuizing van de primary trigger. Ik heb dus lekker een gat geboord in de krukas, dat is altijd enerverend, en dat M10 getapt. Alles wat ik prefab had gemaakt past, en mechanisch functioneert het allemaal naar verwachting. Morgen maar eens kijken of het ook electronisch aan de gang te krijgen is…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Dat is naar ik aanneem waar je vanmiddag mee bezig was?
Electronisch en moduaal knap hoor, blijf het met belangstelling volgen.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
En het lijkt vooralsnog geen olie te lekken, dat is ook een positief punt dat het noemen waard is….
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Als verassing blijkt mijn koolstofvezel achterklep eindelijk klaar te zijn. We hebben ook gelijk een epoxy/glasvezel klep laten maken, die komt op de auto van een van mijn monteurs. Ik moet zeggen dat het resultaat er wel mag wezen. De koolstofvezel klep weegt 2300 gram en de glasvezel 3900 gram. Ik denk dat ze wel op de auto’s zitten in Hedel.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Nog minder gewicht achter?
Motorkap volgt of is al gedaan?
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
De gewone achterkleppen verliezen in de loop der tijd ook langzaam gewicht!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja, maar daar moet wel heel veel roest af om hieraan te komen. De koolstofvezel klep is denk ik 70% lichter dan de stalen, en roest nooit meer. Als je stalen klep voor 70% weggeroest is, dan wordt het wel erg luchtig in de achterbak.
Motorkap volgt ook nog ja, daar zijn we ook mee bezig. En als de mallen er toch al zijn, zijn epoxy/glasvezel kleppen ook makkelijk te maken natuurlijk.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hier wat foto’s van de kunststof klep voordat deze in elkaar gelijmd was. Van het uiteindelijke resultaat heb ik ze nog niet gemaakt.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
En nog een.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
en de laatste…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!