Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
en dat is een beetje aparte uitvoering, heb ik vermeden (wellicht onterecht), net als een schuifdak.
maar met beide wilde ik geen gedoe.
en is het niet zo dat een c/matic op wat hogere toeren draait als je op 120 kmh zit ? of valt dat wel mee ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Nelis Infra schreef:Volgens mij kwam de C-Matic pas in ‘77, na de laagdakkers…
Nee hoor,
ben zelf lang geleden ooit wezen kijken bij een laagdaks C-matic, maar die heb ik toen maar laten staan, was wel erg veel werk aan.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

Totaal aantal Berichten: 17407
- CX 2400 Super
We komen wel heel ver weg van de vroege CX’en in knalkleur, maar als het een grijze Prestige mag zijn, waarom dan geen PT2? Dat rijdt lekker!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 225
- Ami ami 6 berline
- CX 2400 GTi
Haha, nee, wil sowieso een serie 1. En liefst een knalkleur, ook dat nog. Ik val nogal voor zo’n vinyldak en vond dat vulcain wel iets blauwigs/groenigs hebben…(echt!)

- CX 2400 Super
OK, terug naar de serie 1 in knalkleur! Wist je al dat CX Dunord een rode GTI heeft staan? Helaas geen foto’s op de site…
Edit: alleen in het overzicht is-ie rood, bij klikken wordt-ie zwart. Overigens, zwart staat ook heel goed.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- Ami ami 6 berline
- CX 2400 GTi
Die gouden gti met het zwarte vinyl dak is ook best mooi trouwens!

Totaal aantal Berichten: 7588
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
RensKorevaar schreef:We komen wel heel ver weg van de vroege CX’en in knalkleur, maar als het een grijze Prestige mag zijn, waarom dan geen PT2? Dat rijdt lekker!
Die heb ik nog bekeken toen ik bij Beau die van mijk kocht Knappe auto, beetje somber van binnen met al dat zwarte leer en zwarte hemel. Ik ben toen voor een minder fraaie Prestige gegaan. Ik hou niet van leer. En ik had mezelf een wat beperkter budget toegestaan
Maar dit alles is wel heel erg serie 2 in een heel gedekte tint.
Die gouden met zwart dak past dan wel weer aardig in dit topic.

- CX 2400 Super
Daarom zijn we weer op zoek naar knallend rood of bling-bling goud…

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Sputnik schreef:Die gouden gti met het zwarte vinyl dak is ook best mooi trouwens!
Da’s geen vinyldak dat is er op gespoten als ik me goed herriner een soort tectyl achtig spul je zal er iig krakalures in. Ik deze gezien toen ik de mijne daar gekocht heb 1/1/2 jaar geleden.
wel een mooi ding overigens.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

Totaal aantal Berichten: 943
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Mooie kleur maar helaas wel een 2200 diesel.

- CX 2400 Super
De ventilatie-openingen in de middenconsole duiden echt op modeljaar 76 of later, maar de introductiekleur “sable cendré” werd toen toch niet meer geleverd?
Oeh , die vroege bruine is wel prachtig zeg!

- Ami ami 6 berline
- CX 2400 GTi
Die vroege bruine (brun roque brun) is geweldig!!!! Wat jammer dat het een diesel is…. Zelfs de sleutels zitten nog op het dashboard kastje *zwijmel*

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Wat is er mis met een diesel dan?
Way out in the water, see it swimming.

- Ami ami 6 berline
- CX 2400 GTi
Die stank en rookpluimen die je uit de uitlaat ziet komen; roet!