Totaal aantal Berichten: 326
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Sinds deze week heb ik een kloppend geluid in mijn auto dat moeilijk te traceren is.
Ik heb deze week andere banden + velgen op mijn auto gelegd en sinds dien hoor ik dit duideiljk.
Eerst dacht ik dat het van mijn banden was, maar dit kan ik uitsluiten.
Nu heb ik vanavond ontdekt dat dit geluid ook duidelijk hoorbaar is als ik mijn ontkoppelingspedaal indruk.
Het geluid hoor ik ook (soms) als ik te vlug mijn gaspedaal laat schieten of bij het volledig draaien van mijn wielen.
Het geluid kan je vergelijken met een kloppende tandwieloverbrenging waar geen olie inzit en een lager kapot is.
Voor alle duidelijkheid: er staat nog olie in de motor
Wie kan het geluid raden?
Mvg
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
Totaal aantal Berichten: 223
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Wanneer het geluid ontstaan is bij het monteren van andere velgen (lichtmetaal) is het mogelijk dat er een (plak)loodje tegen de remtang van de voorwielen aanloopt!
Het kan zijn dat hier je lagers van je schokdempers vooraan stuk zijn. Het enige rare vind ik als je ontkoppelt dit ook hoort.
Als je het zelf kan en je hebt materiaal om de veren in elkaar te drukken zou ik die toch eens checken. Het kan zijn dat ze niet stuk zijn, maar omdat waarschijnlijk door laag profiel banden er meer kracht op de mcpherson inrichting komt, met een kloppen metaal geluid tot gevolg.