Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 11-01-2011
- XM 2.0 TCT VSX Automaat
- XM V6 12V Exclusive Automaat
Ook bij mijn XM is de airco zekering-houder/voetje in het zekeringkastje voor onder de motorkap niet 100% meer
Ik overweeg 2 opties:
1. Het hele zekeringkastje vervangen door die uit een sloop-xm (zonder airco dus nog goed) die hier staat
2. Zekering-houder/voetje omlussen met een externe zekering (40A ipv 30A voor de zekerheid)
Wat is beste om te doen ? Is (1) eenvoudig uit te voeren (wat zit er aan draden aan vast?) ?
Ik weet dat (2) regelmatig gedaan wordt, hoe kan ik dat het beste doen ?
Dank alvast voor de goede raad !
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Optie 1 is natuurlijk sjiek: Origineel!
Ik zou het ding dan openmaken, de klemmen van de zekering wat naar binnen buigen, zodat er wat meer aandrukkracht is dan standaard. Voldouwen met vaseline en je bent weer klaar voor 150.000 km storingsvrij airco plezier. Althans als je de andere storingsbronnen niet meerekent.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gewoon uit elkaar halen, schoon maken en idd de pootjes wat strakker zetten. Werkt het weer perfect. In wat is het verschil met een versie zonder airco? Het gaat om de aanjager en die trekt net zoveel.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
En als je voor zekerheid gaat zou ik toch de orginele zekering er weer inzetten natuurlijk.
Ouwe mopperkont
En ik zou ‘m vervangen. In dat zekeringenkastje zitten de klemmen iets te diep waardoor de zekeringpootjes maar voor een deel contact maken. Dus het probleem zal na verloop van tijd weer optreden.
Wim,
Disciplus Simplex
Voldouwen met vaseline en je bent weer klaar voor 150.000 km storingsvrij airco plezier
Daarover heb ik mijn twijfels. Na 30.000 km was het gedaan met mijn zekering van 30A in mijn nieuw gekochte XM van ‘95. Heb toen een nieuw doosje aangeschaft. De auto na 9 jaar en 45.000 km afgestoten. Kreeg ook problemen met mijn huidig voertuig en heb geleerd de A/C niet altijd op automatisch te schakelen.
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik heb de mijne schoongemaakt en de pootjes iets naar elkaar gebogen. Zekering ook schoongemaakt en 100.000km proefgereden. Werkt nog prima!
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Duurtest he
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.