En hele operatie met veel kruipolie en veel wachten, maar de bout is los gekomen.
En wat dacht je wat, kabel isolatie naar het hiernamaals.
Gelukkig had Dera het goeie soort liggen, die zit er nu onder, van de dynamo naar de start motor.
Plus dat dat boutje B+, erg los zat, geen idee of dat effect kan hebben gehad.
Maar dat boutje leek gewoon goed vast te zitten, maar als ik die ietsje draaide kon ik die zo heen en weer halen! In en uit het dynamohuis duwen en trekken, hij kon er niet uit vallen, maar toch, los kan nooit goed zijn.
Voor de tweede keer me vingers opengehaald aan het vasthouden van het “moertje” wat de dynamo op zijn plaats houd zeg maar, aan die lange bout die achteraan zit.
Maar goed, stuk mee gereden, accu lampje blijft nu uit.
Nog een keer laten doormeten door Dera, helemaal in orde.
Maar ik juich nog even niet te vroeg, vorige keer dacht ik het ook te hebben en toen ging ie in eens weer aan.
Dus, shhhh….
The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat die B+ los zit is zeker niet goed. Dat is de plus kant van de diodes en moet geisoleerd van de aarde dus wel goed zitten. Wie weet heb je hier het wisselvallige karakter van je probleem gevonden.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Nu al een aantal dagen zonder problemen gereden, dus of de B+ of het kabeltje was het probleem.
iig bedankt allen!
The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.