Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Da’s eigenlijk wel een heel goede vergelijking - ook de Lupo 3L heeft een gewone handbak en koppeling die volautomatisch worden bediend. Als je dat bedieningsprincipe over kunt zetten ... Geldt trouwens ook voor de Sensodrive die Citroen in de C2 en C3 leverde.
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 10-04-2006
- ID/DS ID 20 D super
- 2CV AZU B
Bij de volvo 340 variomatic wordt de drukgroep bediend door een vacuumservo. Tevens is in dit systeem een zgn tachorelais aanwezig welke bij een toerental hoger dan stationair inschakelt en bij gas loslaten weer uitschakeld. Mischien is dit een oplossing omdat je koppelingsplaat en drukgroep verder niet hoeven worden aangepast. En deze auto’s zijn redelijk voorhanden
Voor een DS Techniek cursus ga je naar http://www.ds-tt.nl
Het wiel is al zo,n jaar of twintig geleden uitgevonden, een 15/6 is prima van een automaat te voorzien.
Zelfs de pook in het dash is te behouden, alleen het H patroon niet.
Moeilijk is het zeker niet, wel ff zoeken welke spullen je nodig hebt.
Er rijden in Frankrijk 2 van onze creatie,s rond met automaat.
Topic starter mag contact via pb met me opnemen voor verdere gegevens.
Ajeto!!!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mike, zou je wat (beperkte) info met ons willen delen? Ik ben toch wel erg benieuwd namelijk!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Voor de personen die begaan zijn met ons project… Hier is onze denkpiste.
Enige reacties altijd welkom..
We hebben reeds een denkpiste om via een hendel de besturing te realiseren.
Gas geven gebeurt bovenaan de hendel, volgens het principe van een moto.
Bediening van de koppeling gebeurt door het bedienen van de hendel.
Het op -of neerschakelen zou gebeuren dmv aan kick-down-schakeling op het einde van de koppelingsweg van de hendel.( eerst hendel een beetje beweging om te koppelen en vervolgens volledig naar beneden duwen om effectief te schakelen.). Aangezien er iemand van bij ons in school zit die nog bij ZF heeft gewerkt,kunnen we een hydraulisch systeem inschakelen.
Die persoon beweerde dat dit echt wel doenbaar is, volgens het AC-tronic systeem bij Volvo.(en nog andere merken).
Vervolgens moeten we nog een stuurbekrachtiging erin plaatsen, maar heb op het internet al reeds kit’s gevonden die een beperkte stuurbekrachtigingsinbouw mogelijk maakt.
Doenbaar of niet?
Aangezien jullie me al geholpen hebben met de realisatie, hou ik jullie hiervan graag op de hoogte…;-).
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dit moet inderdaad kunnen. Succes!
Hallo, ik werd vanmiddag gewezen op het feit dat er schijnbaar een aantal TA’s rondrijden met Renault 16 motoren met bijbehorende automaat. Hier iets van bekend?
gr
Harry Martens
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat is inderdaad een ombouw die in de jaren zeventig en tachtig nogal eens werd uitgevoerd. Door de gelijkaardige layout van motor en bak van de R16 was dit schijnbaar vrij eenvoudig te verwezenlijken. Ik heb het nooit in het echt gezien.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat is een ombouw die in de jaren 70 en 80 vaker werd gedaan omdat de R16 motor en bak vrij “makkelijk” in de traction te beunen zijn. Beunen inderdaad, want a: het hoort niet en b: een Renooit motor in je trax….?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ach - sinds het Renault-blok in de CX 20 zijn we toch niet meer zo streng?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ho ho, de douvrinmotor is géén renooit motor hé!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Nee, maar Renault gebruikte het Douvrin-blok eerder dan Citroen
gracias voor de info. Het is nl zo dat miz steeds oudere heren in de TA rijden ,die de 3bak en bijbehorende zware koppeling, als zeer arbeidsintensief ervaren.
Motor starten en in D zetten en dan wegrijden is dan wel zeer comfortabel.
gr
Harry Martens
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Ik heb twee jaar terug in Hanoi staan kijken naar een traction met een moderne volautomaat, geen idee hoe e.e.a. technisch gerealiseerd is, maar misschien heb je er iets aan. De auto was eigendom van dit hotel; http://www.sofitel.com/gb/hotel-1555-sofitel-legend-metropole-hanoi/index.shtml
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
In Hanoi? Voor hetzelfde geld heeft het ding dan ook achterwielaandrijving en luchtvering