Na de C15 voor €75,— (30.000 km mee gereden zonder probs) en de BX19TD voor €50 (in 4 maanden 28.000 km and still going) is er dan een
BX1400 voor €50 aangeschaft. Ik koop hem samen met mijn zwager (Jeroen_m). Hij rijdt momenteel bijna geen afstanden, en zijn TZD turbo moest toch in groot onderhoud, dus hij gaat benzine rijden nu.
Test
Kijk, dat zijn de betere aankopen!
We wachten op de :photo
(Heb wel eens een BX TRD Turbo voor een kratje pils gekocht trouwens)
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ga hem morgen ophalen. Zal de digi-fotocamera van pa even jatten.
Heb tegenwoordig ook een eigen auto-ambulance. Was het zat er telkens één te huren. De motor loopt namelijk niet. Waarschijnlijk is de onstekings-trafo niet ver van zijn grootje. Benzine krijgt ie wel, en lucht uiteraard, maar geen vonkje….Is 1360 Tu injectie blok trouwens
Test
Nou, BX staat inmiddels hier. Het betrefd een BX Libre, mooie wagen, alleen de onsteking werkt niet.
Krijg wel spanning op de stekker die aan de trafo zit.
Heb de primaire en secundaire spoel doorgemeten van trafo. De primaire kant geeft netjes 6,4 ohm. Echter, de secundaire kant geeft 4,6 k-ohm, dat moet 6,8 k-ohm zijn. Dus daar zit iets al niet lekker. Ik ga zo de transistor module even testen, misschien zit er ook wel wat fout in de onstekingtime-oppikspoel (of hoe zo’n ding ook heet).
Iemand enig idee wat het anders zou kunnen zijn?
Is een 1360cc (TU) monopoint injectie motor van 1991.
Test
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Zééééééér waarschijnlijk je bobine óf het ontstekingsmodule (zit net effe links van je verdelerkap tegen het verdelerhuis aangeschroefd met twee torxboutjes)
Succes
gr Martijn
Hhm, kom net van de sloop met een nieuwe trafo. Was het euvel ook niet.
De sloop gaat zo dicht, en kan er niet op tijd heenrijden, dus morgen even zo’n module halen. Hopen dat dat het was. Auto is namelijk nog een half jaar gekeurd, en ook al verzekerd. Dus moet toch gaan rijden eerdaags.
Verder tips blijven welkom.
Test
Eééh Zwagert! Ik ga morgen wel eventjes een andere transistormodule halen en dan steek ik dat oppikspoeltje ook in mn zak. Moet ik wel even weten waar je de koelpasta hebt liggen. Dan meubel ik dat spul er wel tegenaan. Met een beetje mazzel ga ik dan :fijnsturen
`verum ipsum factum’
Ik leg de koelpasta wel op de injectie-carb. Ik ben om 1900 uur thuis, dus we kunnen er ook met zijn 2en even mee aan de gang. Haal ik je wel bij je moeder op. We bellen wel ff fftopic
Test
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
hehe probleem had me broer ook geen vonkje was toen ook onstekingsmodule
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Je bent de 5de vandaag die verteld dat die module wel eens de geest wil geven….Dus dat geeft weer een hoop hoop…
Morgen even weer bij sloop langs…Dan zullen we dat varkentje even wassen. Als ie helemaal goed loopt, maak ik ook deze wagen legergroen.
Test
Thijsvandebles schreef:Morgen even weer bij sloop langs…Dan zullen we dat varkentje even wassen.
Ga jij maar lekker werken morgen en in je pauze de stad in, dan pak ik de peus van ma wel even mee en haal ik die transistorontstekingsmodule (3xwoordwaarde?) wel even op de sloop.
Thijsvandebles schreef:Je bent de 5de vandaag die verteld dat die module wel eens de geest wil geven….Dus dat geeft weer een hoop hoop…
Belachelijk eigenlijk dat die dingen regelmatig de geest geven. In principe horen die dingen een eindeloos leven te kunnen hebben. Het spul zal wel net aan onderbemeten zijn.
Thijsvandebles schreef:Als ie helemaal goed loopt, maak ik ook deze wagen legergroen.
Ok, dus dan hoef ik er deze keer alleen maar bij te gaan staan roken en bierdrinken, terwijl jij verft? Best!
`verum ipsum factum’
Thijsvandebles schreef:Nou, BX staat inmiddels hier. Het betrefd een BX Libre, mooie wagen.
Allereerst gefeliciteerd met de aankoop.
Maar de RDW kent je kenteken niet….
Ik vraag me namelijk af wat een BX 14 Libre is…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Een BX Libre… Op kenteken is het een Cannes. In werkelijkheid is het een Cannes met 3-spaaks stuur, luxe TZx-wieldoppen, bumperlip voor, achterspoiler en zo’n tussenstuk van achterlichtmateriaal tussen de achterlichten. Geen idee of het een fabrieksversie is of dat een hobbyist er een GTI-pakketje op heeft gezet en ‘m toen Libre heeft genoemd.
Ondertussen de transistormodule vervangen en toen waren er vonken, geplof en backfire. Grote steekvlam uit de injectiecarb en een motor die de neiging had om andersom te lopen. Toen maar eens naar de volgorde der bougiekabels aan de verdeler gekeken. Die zaten wat door elkaar. Omgeplugd en nog geplof en niet lopen. Als de kabels in de juiste volgorde met de draairichting mee op de verdeler zitten, dan zijn er 4 mogelijkheden.
Ik had het schema in de vraagbaak 90° verkeerd geïnterpreteerd, dus uiteindelijk kwam ik goed uit en nu loopt hij prima.
Dat is dus weer een heerlijke wagen voor 5 tientjes.
`verum ipsum factum’
Kun je ook niet zo’n auto voor mij zoeken een keer?
Dat kan wel, maar ik ben bang dat hij dan toch bij Thijs en mij blijft.
Gewoon marktplaats en speurders enzo in de gaten houden.
`verum ipsum factum’
Nou, heb vanavond ook even met de BX Libre gereden. Hij loopt goed nu. Op kenteken is het een Cannes, maar het is toch echt een Libre. Foto’s volgen…
Test