hebben jullie een referentie om erachter te komen of het toerental nog klopt, bijv 100 km/h 4000rpm
2.7 carb 1972
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
100 km/h moet ca 2600 toeren zijn in z’n 5 met 205/70-15 banden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
maak je er een draaibaar weerstandje van.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Voor de liefhebbers: Van Rootselaar gaat weer een setje van 10 ontstekingen maken heb ik gehoord. Ze waren op. Degenen die bij Renard, Citrosars of Classic Jaap hun SM willen laten renoveren, kunnen dus weer de beschikking krijgen over zo’n ontsteking.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Hee Robin,
Heb je geinvesteerd of zo?
Gutta cavat lapidem…
Nee hoor. Het zat er nog niet in. Eerst nog een CX weer op de weg krijgen en een Jag van een ander interieur voorzien. Van Rootselaar is er denk ik van overtuigd geraakt dat hij een bijdrage kan leveren aan het op de weg houden van ons cultureel erfgoed. De firma Renard heeft de bestelling geplaatst. Het zal niet de goedkoopst beschikbare ontsteking worden denk ik voor de vrije verkoop. Toch denk ik dat het wel goed nieuws is. Deze ontstekingen werken prima. Mijn motor heb ik nog nooit op overslaan kunnen betrappen en ik beperk het toerental niet tot 2500.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Ik denk ook dat het een heel goede ontsteking is. Jammer dat ik hem er indertijd heb uit laten halen voor een 1-2-3. Eigenlijk moet ik die eens testen met de hoge toerentallen om te kijken wat er gebeurt.
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
op hun site:
Prijs voor het van Rootselaar Ontstekingssysteem is €650 excl. BTW
valt mee toch!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
BTW. ik zie nergens of ie ook geschikt is voor I.E.
Edit: Hij is geschikt voor I.E. met de originele bosch contactjes. Die dure zeldzame..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Wat ben je lekker positief ! Wat is het punt ? Het systeem werkt toch goed ? Ik rijd er heerlijk mee.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat zeg ik ook niet. Een vdL werkt ook goed en een 123 ook.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goh, voor 650 euro is het géén geld! Ik zou ze er in ieder geval niet voor willen maken en leveren. Overigens, zijn de problemen met de brakke toerenteller aansturing van de rootselaar nu opgelost? In Robin zijn auto klopt de aanwijzing van het toerental echt niet namelijk… hij geeft veels te veel aan en dat verschijnseltje hebben alle rootselaars. Nu ie toch nieuwe gaat maken kan ie dat meteen even oplossen lijkt me.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb ooit in een SM gereden waar het toerental echt niet van deugde met een Rootselaar, te weten het dubbele. Letterlijk. Dat is bij mijn auto in de verste verte niet aan de orde. Als er al een afwijking is, dan ben ik benieuwd hoeveel dat precies is. Hoe kunnen we dat meten ? Want meten is weten. En dan kan iedereen beoordelen of de afwijking teveel is naar believen. Ik heb zelf het idee, dat mijn toerenteller niet ‘veels te veel’ aangeeft. Een kleine afwijking, dat kan ik zonder meetgegevens niet beoordelen. Eén ding is wel zeker, de motor loopt erg goed en zonder over te slaan. Dat vind ik het belangrijkst.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
bogaard77 schreef:BTW. Hij is geschikt voor I.E. met de originele bosch contactjes. Die dure zeldzame..
Wil je me dat even uitleggen? Want wat bedoel je met “contactjes”, dat ontgaat me.
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Onder in de verdeler zit een soort “gebit” met 2 sets contactpunten. Die worden gebruikt om de injectoren mee aan te sturen. Dat zijn inmiddels vrijwel onvindbare onderdelen geworden en dus ook tyfus duur. Bij de 123 zijn die punten vervallen: de injectoren worden middels een elektronisch opgewekt signaal uit de 123 aangestuurd. Véél beter dan bij de originele verdelers met dat “gebit”.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste