2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
opsporing hydrolieklekkage DS23 Break
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 november 2005 11:20 AM
  [ # 16 ]
CX-power schreef:

En met een k ipv een c.
(Elco is electrolytische condensator)

Maar ben blij dat het probleem is gefixd.
Tis een prachtige DS.

Maar als we gaan zeuren: Elektrolytisch is met een K!
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Eelko
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 23-05-2005

Gepost: 10 november 2005 08:16 PM
  [ # 17 ]

Gisteren naar Toon geweest in Borculo voor vervangen stuurhuis.
in ong. 2 uur hadden ze het stuurhuis erin zitten. Dus starten en wachten hoe lang het duurt voordat hij zou gaan pompen. Dikke 1,5 minuut lang Shocked  Very Happy .  hartstikke top!!!

Op de terugweg merkte ik dat er een lichte speling was in het sturen…...
Vandaag weer gereden en merkte dat het pompen nu om de 35 sec. is…..??? was toch 1,5 min.? Stuurhuis op slot gedraaid door stuur uiterst naar links te sturen. Nu duurde het gewoon weer 1,5 min.
Conclusie lijkt me dat het stuurhuis niet helemaal goed is…........
Weer terug naar de garage dan maar…..... Sad

Citroen DS23 Break ‘71

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 10 november 2005 09:56 PM
  [ # 18 ]

OOOHHH!
Zal jij balen!!!

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 november 2005 10:04 PM
  [ # 19 ]
maartenbokslag schreef:

OOOHHH!
Zal jij balen!!!

Was het een gebruikt stuurhuis of een van Chyparse?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Eelko
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 23-05-2005

Gepost: 10 november 2005 10:19 PM
  [ # 20 ]

IS een gereviseerd stuurhuis van Chyparse.
De garage zal morgen met Chyparse bellen over evt. omruilen ofzo…?? Ik hoop dan meer te weten over het hoe en wat…..

Citroen DS23 Break ‘71

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 november 2005 10:22 PM
  [ # 21 ]
Eelko schreef:

IS een gereviseerd stuurhuis van Chyparse.
De garage zal morgen met Chyparse bellen over evt. omruilen ofzo…?? Ik hoop dan meer te weten over het hoe en wat…..

Chyparse stuurhuizen geven wel vaker problemen. In de 10 jaar dat ik aan DSsen werkte, is er een periode geweest dat je van de 3 gemonteerde er 2 onder garantie kon gaan over doen!
Citrotech is volgens mij beter, maar daar gaat ook soms wel eens iets mis.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Eelko
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 23-05-2005

Gepost: 10 november 2005 10:33 PM
  [ # 22 ]

Het schijnt dat Chyparse ook weer flink heeft lopen sleutelen om de kwaliteit te verbeteren.
Weet alleen niet hoelang de DS-garage in Borculo het stuurhuis had liggen…. (misschien is het wel de oude reeks die minder waren)

Het scheelt wel ff meer dan 200 euro vergeleken met Citrotech. Die lui zijn flink prijzig. En ook daar gaat nog wel eens wat mis.

Citroen DS23 Break ‘71

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 november 2005 11:16 PM
  [ # 23 ]

Eelko,
Nou sterkte rmee maarweer.

Maar… Wil je niet de topic titel veranderen omdat de posts of het probleem verandert? Start een nieuw tpic of laat ons/ mij het topic splitsen.
Het forum moet ook een beetje als probllem database gaan werken

Wink

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 10 november 2005 11:23 PM
  [ # 24 ]

Het ingewikkelde van het verhaal is dat je niet zeker bent dat je pomp minder vaak aanslaat als je een nieuw stuurhuis hebt gemonteerd. De oorzaak kan ook ergens anders liggen. Zelf heb ik stuurhuis, pomp, bollen, veercylinders, hoogteregelaars vervangen tot ik er achter kwam dat er een enorme interne lekkage in mijn hoofdremcylinder zat.
Toen dat was vervangen had ik een aanslag van ca 1,5 minuten bij stattionair toerental en bleef de auto op hoogte als de motor uit was.
Maw geef de leveranciers van je stuurhuis niet meteen de schuld….

Profiel  
 
Eelko
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 23-05-2005

Gepost: 13 november 2005 02:56 PM
  [ # 25 ]

@ Marten: Toen het stuurhuis was vervangen en de auto stationair op de brug stond duurde het 1,5 min. voordat de pomp weer aansloeg.
Een dag later was dat nog maar 30 sec. Dat is binnen een dag een verschil van 1 minuut!!! In die tussentijd moet er iets gebeurd zijn met het hydroliek systeem.
Door het stuurhuis op slot te draaien ontdekte ik dat het nieuwe stuurhuis een lekkage moest hebben. Het duurde toen nl. veel langer voor de pomp aansloeg.
Lijkt mij dan erg logisch dat dus het stuurhuis niet goed is gereviseerd….

Citroen DS23 Break ‘71

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 13 november 2005 03:55 PM
  [ # 26 ]

Ja, ik zeg ook niet dat het NIET zo is, maar de oorzaak KAN ook elders liggen. Overigens wel gek dat na montage maar vóór dat je ging rijden het in orde zou zijn en na rijden ineens niet meer. Ik neem aan dat je op de brug het stuur al een paar x hebt gedraaid.

Overigens is het zo dat er diverse retourbuisjes van boven in het LHM vat uitkomen. Die kan je zien als je de de dop er af schroeft. Als er één of meerdere buisjes fors staan te spuiten dan kan je daaruit afleiden waar dat vandaan komt en waar interne lekkage zou kunnen zitten.

Iemand die weet waar de diverse retourbuisjes vandaan komen?

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 13 november 2005 08:01 PM
  [ # 27 ]

Voor de handgeschakelde versie:

Voor de halfautomaat:

Plaatjes komen van :

 

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 13 november 2005 10:00 PM
  [ # 28 ]

Hee Jeroentje, prima bijdrage.
Nu nog even goed bestuderen met een woordenboek erbij, maar hier gaat het dus om als wij willen doordringen in de wereld van geheimen van interne lekkages van de Citroën DS en vragen als: waarom blijft ie niet staan en zo.

Profiel  
 
Eelko
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 23-05-2005

Gepost: 15 november 2005 08:01 PM
  [ # 29 ]

Hartstikke bedankt Jeroentje, ik zal, als ik tijd heb, het eens uitzoeken.
Zag trouwens wel dat de afdichtring van de stofhoes van het rondsel niet vastzit. Net nieuw en nu zit dat al los, dat hoort niet…. Sad

Citroen DS23 Break ‘71

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 november 2005 08:39 PM
  [ # 30 ]

Ja maar daar mag ie niet uit lekken…..

ook zonder stofhoes niet…..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook